6 hodín Imola: PEUGEOT 9X8 2024 pripravený na súťažný debut

17.04.2024 10:31

  • Obe vozidlá PEUGEOT 9X8 tímu Peugeot TotalEnergies sa zúčastňujú pretekov 6 hodín v Imole, druhého kola Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIA.

 

  • Po roku vývoja a absolvovaní približne 8 000 km testovania na trati, bol PEUGEOT 9X8 2024 dňa 25. marca odhalený. Pod ohromujúcim novým vzhľadom "levej hlavy" bol výrazne prepracovaný základný vzhľad. Ale zachoval si svoju základnú DNA s aerodynamickejšou ako aj dynamickejšou siluetou zakončenou novým zadným krídlom. 

 

  • Po chaotických úvodných pretekoch v Katare, ktoré sa skončili dramaticky, je tím Peugeot TotalEnergies odhodlaný v Taliansku sa odraziť späť.

 

Taliansko je pre značku PEGUGEOT špeciálnym miestom, pokiaľ ide o vytrvalostné preteky. Práve v Monze začal tím Peugeot TotalEnergies v lete 2022 svoju púť na Majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov FIA. O rok neskôr si PEUGEOT 9X8 zabezpečil svoje prvé pódiové umiestnenie vo WEC na rovnakej trati. A práve na pretekoch 6 hodín v Imole, kde sa Peugeot Sport v roku 2011 tešil z pamätného umiestnenia jedna-dva, zažije PEUGEOT 9X8 2024 svoj súťažný debut.

 

"Ako sa cítim? Predovšetkým som veľmi hrdý na to, že sa nám už viac ako rok darí úspešne pracovať na dvoch frontoch," priznal Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport. "Naše dizajnérske a prevádzkové tímy vynaložili fenomenálne množstvo práce, aby sa pri vývoji modelu PEUGEOT 9X8 2024 držali nášho športového programu s verziou 2023. Platí to najmä vzhľadom na to, že špecifikácie sa v priebehu roka zmenili tak, aby zahŕňali všetko, čo sme sa naučili z hľadiska spoľahlivosti 

a aerodynamiky vrátane znalostí o nových pneumatikách, ktoré sme testovali od polovice roka 2023 na vývojovej mule." 

 

PEUGEOT 9X8 2024 bol predstavený 25. marca po vytrvalostných testoch na okruhu Motorland Aragón v Španielsku. Od svojej prvej jazdy začiatkom decembra 2023, absolvoval približne 8 000 km testovania. Dodatočná vytrvalostná práca na skúšobnom simulátore tiež pomohla zvýšiť spoľahlivosť niektorých mechanických komponentov, ako je napríklad hnacie ústrojenstvo.

 

"Myslím si, že auto je pripravené na Imolu," pokračoval Olivier Jansonnie. "Je to trať, ktorá sa predtým nepoužívala vo FIA WEC a ktorú veľmi dobre nepoznáme. Na trati sme nerobili žiadne testy, ale to platilo aj v Katare a boli sme tam rýchli, takže sa toho príliš neobávam. Keď sme pracovali na simulátore, videli sme, že Imola je trať 

s vysokým prítlakom. "

 

Tím Peugeot TotalEnergies sa možno púšťa do neznáma v regióne Emilia-Romagna, ale tím sa chce odraziť od neuspokojivého víkendu v Katare, kde zlé riadenie prispelo k nešťastnému zvratu udalostí, ktoré viedlo k zastaveniu č. 93 na trati. PEUGEOT 9X8 napriek tomu dokázal, že je konkurencieschopným vozidlom, keď sa tak priblížil k dosiahnutiu druhého miesta.

 

"Na rozdiel od PEUGEOT 9X8 2023, kde sme mali čas vylepšiť nastavenie a vyťažiť 

z auta maximum, stále sa máme čo učiť o PEUGEOT 9X8 2024. Vieme, že auto je vo svojej podstate rýchlejšie, aj keď je stále ťažké získať presný obraz, pretože nevieme, s akou hmotnosťou a výkonom bude súťažiť. Sme si istí, že sme sa vyrovnali súperom, len ešte nevieme, ako. Ale budeme to vedieť povedať po prvých pretekoch."

 

PEUGEOT 9X8 2024 bude mať svoj súťažný debut s novým dizajnom "levej hlavy" na talianskom kole WEC. Pri tejto príležitosti vyvinuli dizajnéri PEUGEOT identický vzhľad pre PEUGEOT 508 PSE. Značka PEUGEOT od začiatku svojho programu WEC vytvorila silné estetické prepojenie medzi hyperautom a sériovými modelmi značky. Niektoré štylistické prvky, ako napríklad svetelný podpis, znak umiestnený na prednej maske chladiča a dominantná farba laku (sivá Selenium Grey v roku 2022 a biela Okenite White v roku 2024), odrážajú toto jasné prepojenie medzi sériovými modelmi Hypercar a PEUGEOT modelmi.

 

Aby sa zachovalo úzke spojenie medzi dizajnom modelu 9X8 a sériovými vozidlami značky, dizajnérske tímy Peugeot sa rozhodli prispôsobiť tento vzhľad modelu 508 PSE. Sériové vozidlo bude odhalené vo FanZone v Imole, prvom kole šampionátu, ktoré sa bude konať v Európe, 19. až 21. apríla.

 

Mikkel Jensen, č. 93 PEUGEOT 9X8

"Na začiatku kariéry som jazdil v Imole vo Formule 3 a potom v roku 2021 v ELMS. Je to skvelá trať, trochu "stará škola", s množstvom roviniek a pomerne veľkými rumble pásmi. S veľkým poľom vo WEC to bude v triede hyperáut skutočná výzva. V Imole budeme pretekať v podstate v novom aute. Jeho vývoj bol v posledných mesiacoch veľmi vzrušujúci, ale v skutočnosti nevieme, kde sme, pretože o PEUGEOT 9X8 2024 sa stále dá veľa naučiť v pretekárskej situácii."

 

Paul di Resta, č. 94 PEUGEOT 9X8

"Prvú skúsenosť s touto traťou som mal pomerne nedávno. Imola je úzky okruh, dosť hrboľatý s veľkými rumble pásmi. Je to veľmi odlišné od Kataru. So všetkými hyperautami a GT3 to bude na trati veľmi rušné. Pneumatiky budú tiež veľkým faktorom, najmä ak sa zmení počasie. Čo sa týka prípravy, nikdy nie je ľahké prísť do druhého kola šampionátu s novým autom. O tomto PEUGEOT 9X8 2024 sa budeme postupne učiť a napredovať s ním, pričom sa zameriame na Le Mans, čo je naším hlavným cieľom. "

 

Olivier Jansonnie vám vysvetľuje vývoj PEUGEOT 9X8 2024 : https://youtu.be/5vUDar8WDQI

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode