15 MODELOV S PIATIMI HVIEZDIČKAMI PRE RENAULT!
31.05.2013 09:08
Modelu Renault Captur bolo udelené hodnotenie najvyššie hodnotenie bezpečnosti - päť hviezdičiek po nárazových skúškach vykonaných nezávislou inštitúciou Euro NCAP. Tento výsledok bol dosiahnutý aj napriek ďalšiemu sprísneniu hodnotiacich procedúr tejto nezávislej organizácie v januári 2013 a poskytuje dôkaz o expertíze Renaultu v oblasti pasívnej bezpečnosti.
Renault Captur dosiahol celkové skóre 80,5%, čo z neho spravilo 15. model Renaultu, ktorý dosiahol najvyššie 5-hviezdičkové hodnotenie pasívnej bezpečnosti Euro NCAP.
Popri tomto formálnom ocenení za pasívnu bezpečnosť dosahuje Renault Captur aj vynikajúce dynamické vlastnosti vďaka svojmu precíznemu a živému podvozku.
Holistický prístup pre optimálnu ochranu všetkých pasažierov.
Pre Renault Captur bolo cieľom prirodzene dosiahnuť rovnaký vysoký štandard v oblasti pasívnej bezpečnosti, ako Nové Clio, keďže obe autá zdieľajú rovnakú platformu. Výkony Renaultu v oblasti bezpečnosti sú založené na výsledkoch výskumu dopravných nehôd a správania sa vodičov v reálnom svete s ohľadom na vyvíjajúce sa riešenia založené na ešte holistickejšom, efektívnejšom prístupe. Na zabezpečenie ešte vyššej ochrany pasažierov bola jeho elektronická architektúra navrhnutá tak, aby sa mohli ochranné systémy najnovšej generácie spustiť ešte skôr.
Ochrana dospelých pasažierov
V prípade čelnej zrážky sú prední pasažieri Renaultu Captur chránení dvoma vysokovýkonnými airbagmi, ako aj bezpečnostnými pásmi vybavenými predpínačmi a obmedzovačmi ťahu kalibrovanými na 400 daN. „Deformačné“ zóny boli zabudované aj do zásuvky Easy Life za účelom zlepšiť ochranu kolien a holenných kostí predných pasažierov.
Vzadu sú všetky sedadlá vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi, s obmedzovačmi ťahu pre vonkajšie sedadlá. Špecifická práca ohľadom ochrany predných pasažierov v prípade bočného nárazu bola ohodnotená zaujímavým skóre 7,9/8. Pre účel detegovania nárazu a dvakrát rýchlejšej odozvy obsahuje Renault Captur dva detektory nárazu na každej strane – jeden v predných dverách a druhý v B-stĺpikoch. Špecifický algoritmus upravuje spôsob, akým sú vypustené hlavovo-hrudníkové airbagy podľa intenzity nárazu.
V spojení so skúškami „o stĺp“ a „zadný náraz“ pomohli tieto výsledky dosiahnuť Renaultu Captur skóre 32 bodov z 36 pre ochranu dospelých, čo je jedno z najlepších skóre dosiahnutých v segmente malých automobilov vôbec.
Ochrana detí
Vďaka celkovej štruktúre jeho dizajnu a dostupnosti trojbodových úchytov pre detskú sedačku Isofix na spolujazdcovom sedadle a vonkajších zadných sedadlách, dosahuje rating ochrany detí Renaultu Captur jedno z najlepších skóre v B segmente s hodnotou 39 bodov z možných 49, napriek nedávnemu sprísneniu meracích procedúr.
Renault Captur patrí medzi najlepších v ochrane chodcov
Predná časť Renaultu Captur bola navrhnutá tak, aby boli minimalizované prípadné zranenia chodcov. Nárazník nemá žiadne ostré hrany, pričom nižšia časť čelného skla, ktorá je tradične veľmi pevná, bola navrhnutá tak, aby znížila riziko poranenia v prípade nárazu. Výška kapoty bola zatiaľ zvýšená za účelom zväčšenia deformačnej zóny medzi štruktúrou kapoty a hornou časťou motora. Vďaka skóre 22 bodov z 36 vyšiel Renault Captur taktiež ako jeden z najlepších automobilov v triede.
Bezpečnosť v génoch... plus výbava
Renault Captur je vybavený tempomatom a obmedzovačom rýchlosti už v základnej výbave, ako aj vizuálnym a zvukovým upozornením na nezapnutie bezpečnostných pásov pre všetky sedadlá, plus ESP. Tak si získal skóre 7 bodov, založené na nových, prísnejších podmienkach bodovania.
Pragmatický prístup a reálne uplatnenie
Prístup Renaultu je založený na detailnom študovaní naozajstných dopravných nehôd a bezpečnosti v reálnom svete so snahou ponúkať produkty, ktoré korešpondujú s realitou na cestách, vrátane zahrnutia bezpečnostnej výbavy do základného modelu už od prvého stupňa výbavy. Priority sa následne zameriavajú na vývoj tých najefektívnejších technológií na a) zabránenie samotného vzniku nehody v prvom prípade, b) zabezpečenie korekčnej akcie v prípade nepredvídaných situácií a c)ochranu pasažierov, ak už k nárazu dôjde. Holistický prístup Renaultu sa nesústreďuje iba na jeden prvok výbavy alebo technológiu. Za všetky tie roky sa Renault stal etalónom automobilovej bezpečnosti, ktorá sa odzrkadľuje vo výsledkoch, ktoré jeho modely dosahujú v nárazových skúškach.
Čo sa týka aktívnej bezpečnosti - kvality podvozka, v kombinácii s autoadaptívnou digitalizáciou dynamiky vozidla, umožňujú spoľahlivé detegovanie núdzových situácií. Funkcie ABS a ESP, ktoré sú obe v základnej výbave, sú spustené práve v ten správny moment pre zabránenie blokovaniu kolies. Funkcia asistenta v núdzovom brzdení je zabudovaná do elektronickej riadiacej jednotky/hydraulickej jednotky.
Na záver, práca na ergonómii znamená, že vodiči sa môžu lepšie koncentrovať na vozovku pred nimi. Pre ešte väčší komfort bola jasnosť a grafika prístrojov navrhnutá pre obzvlášť jednoduché získavanie informácií. Renault Captur taktiež ťaží z moderných pomôcok pre vodiča, ako sú pokročilá navigácia, hlasové ovládanie určitých funkcií (v prípade modelov vybavených systémom R-Link), automatizácia úkonov ako rozsvietenie svetiel a spustenie stieračov + zadné parkovacie senzory, a dokonca v niektorých verziách aj parkovacia kamera. Všetky verzie sú vybavené aj Bluetooth® hands-free systémom.