AAA AUTO v roku 2014: 63 613 predaných vozidiel, medziročný rast o 12,3 %
07.01.2015 11:15
AAA AUTO Group v roku 2014 predala spolu 63 613 vozidiel, čo znamená medziročné zvýšenie predajov o 12,3 %. Na rok 2015 pripravuje skupina ďalšiu medzinárodnú a regionálnu expanziu, ďalší rozvoj svojej exkluzívnej značky Mototechna a zameranie sa na B2B segment. V tomto roku skupina očakáva ďalší rast počtu predaných vozidiel v podobnom tempe ako v roku 2014.
„Vďaka stále rastúcemu dopytu a väčšiemu podielu na jednotlivých trhoch sa nám podarilo prekonať plánovaný cieľ 63 000 vozidiel a rok 2014 sme uzavreli dosiahnutím nového rekordu 63 613 áut, s medziročným rastom 12,3 %. To je náš najlepší výsledok od roku 2007, kedy sme však mali viac pobočiek. V roku 2015 očakávame pokračovanie rastu predajov v podobnom tempe, bude však závisieť od celkového stavu ekonomiky,“ povedala generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Priemerná cena automobilu v roku 2014 bola 6 138 eur. Z celkového množstva predaných áut ich 4 643 putovalo v rámci exportu do zahraničia. Pod značkou Mototechna, ktorá sa špecializuje na predaj zánovných a luxusných vozidiel, predala skupina AAA AUTO v roku 2014 spolu 9 023 automobilov. Najviac áut sa v rámci skupiny predalo v auguste (5 947).
Na rok 2015 spoločnosť naplánovala ďalšiu expanziu. „Ako sme už informovali, čoskoro sa vrátime na poľský trh. Najskôr znovu otvoríme našu pobočku pre Varšavu v Piaseczne, ďalšie pobočky budú nasledovať podľa jej úspešnosti. Budeme tiež pokračovať v našej expanzii, a to ako v rozširovaní existujúcich autocentier, tak otváraním nových v mestách s viac než 40 000 obyvateľmi. Radi by sme počas tohto roka otvorili jednu až dve pobočky v Českej republike, na Slovensku a v Maďarsku, kde už máme vytipované niektoré lokality,“ uviedla Karolína Topolová.
Skupina sa v roku 2015 tiež zameria na niektoré špecifické segmenty. „V poslednom roku sme zaznamenali výrazné zvýšenie predajov ojazdených vozidiel firmám a živnostníkom. Preto sa pripravujeme výrazne posilniť spektrum služieb pre tento typ zákazníkov. Našou výhodou je, že sme schopní flexibilne dodávať malé flotily do desať vozidiel kdekoľvek v celej krajine vďaka našej hustej sieti pobočiek. Zároveň sa viac zameriame na rastúci segment zánovných a luxusných ojazdených vozidiel, ktoré predávame pod značkou Mototechna,“ dodala Karolína Topolová.
Prehľad najpredávanejších ojazdených vozidiel v 35 autocentrách AAA AUTO v roku 2014:
|
Česká republika |
Slovensko |
Maďarsko |
Rusko |
1. |
Škoda Octavia |
Škoda Fabia |
Opel Astra |
Ford Focus |
2. |
Škoda Fabia |
Škoda Octavia |
Ford Focus |
Opel Astra |
3. |
VW Golf |
VW Passat |
VW Golf |
Ford Mondeo |
4. |
VW Passat |
VW Golf |
VW Passat |
Mazda 3 |
5. |
Ford Focus |
Ford Focus |
Suzuki Swift |
Nissan Qashqai |