Agilný, elegantný, praktický Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé

13.09.2016 10:31

Mercedes-AMG opäť obnovuje portfólio svojich produktov mimoriadne dynamickým modelom: nové GLC 43 4MATIC kupé* spája športovo elegantný dizajn s jazdným výkonom typickým pre značku a výhody SUV v otázkach polohy sedadiel, variability vnútorného priestoru a trakcie aj mimo spevnených ciest. Základom mimoriadne agilného cestného jazdného zážitku sú trojlitrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 270 kW (367 k), automatická prevodovka 9G TRONIC so skrátenými časmi preradenia a pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s dôrazom na zadnú nápravu. Významne k nemu prispieva aj samostatný športový podvozok na základe systému viackomorového vzduchového pruženia VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE s adaptívnym nastaviteľným tlmením. GLC 43 4MATIC kupé však na druhej strane umožňuje aj občasné výlety do terénu: stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku vozidla, a pneumatická regulácia výšky na celom podvozku zabezpečuje ustavičnú konštantnú výšku vozidla.
 
„Nové GLC 43 4MATIC kupé sa vyznačuje vysokou agilnosťou a športovou dynamikou jazdy. Kupé s expresívnym dizajnom a vysokým praktickým úžitkom oslovuje nové cieľové skupiny,“ vysvetľuje Tobias Moers, predseda obchodného vedenia Mercedes AMG GmbH.

SUV kupé s prehľadom plní rozličné úlohy: nezameniteľný dizajn bez akejkoľvek vtieravosti, výkony podobné hodnotám športového automobilu ho identifikujú ako čistokrvné vozidlo orientované na výkon, a voliteľné komfortné nastavenia robia z neho stlačením tlačidla spoľahlivého spoločníka za všetkých podmienok. Šprint z nuly na 100 km/h absolvuje GLC 43 4MATIC kupé za 4,9 sekundy, rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Spontánny a silný: trojlitrový motor AMG V6 s dvoma turbodúchadlami

Trojlitrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami sa používa v mnohých modeloch AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a maximálny krútiaci moment 520 newtonmetrov. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora a majú mimoriadne spontánnu odozvu. Za vysoký výkon sú zodpovedné okrem iných aj plniaci tlak zvýšený na 1,1 barov. Povrchová úprava vložiek valcov NANOSLIDE® sa používa aj v motoroch vozidiel Formuly 1 tímu MERCEDES-AMG PETRONAS. Je mimoriadne tvrdá, a preto má nízke opotrebovanie, súčasne znižuje trenie a prispieva tak k vyššej hospodárnosti. To isté platí pre viacdávkové vstrekovanie paliva s usmerneným lúčom s tlakom paliva až 200 barov. Vizuálne možno hnací agregát rozpoznať podľa krytu motora s červenou hliníkovou vložkou a logom AMG.


Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: automatická prevodovka 9G-TRONIC

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú inžinieri Mercedes-AMG špeciálne nastavili tak, aby bolo možné dosiahnuť dynamickejší jazdný zážitok. Samostatnou softvérovou aplikáciou sa podarilo výrazne skrátiť časy preradenia 9-stupňovej prevodovky. Prevodovka 9G-TRONIC umožňuje rýchle šprinty vďaka viacnásobnému podradeniu. Funkcia medziplynu vďaka zásahu do zapaľovania umožňuje v jazdných programoch Sport, Sport Plus a Manual emotívnejšiu a rýchlejšiu zmenu prevodového stupňa.

Pomocou samostatného tlačidla na stredovej konzole možno zvoliť režim Manual. Spôsob radenia sa odvíja od zvoleného jazdného programu, a zmenu prevodového stupňa možno teraz iniciovať cez sériové radiace páčky na volante. Okrem toho ostane prevodovka na príslušnom zvolenom prevodovom stupni a nezaradí automaticky vyšší stupeň, keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode