Alfa Romeo Junior VELOCE debutuje s novým elektrickým motorom s výkonom 207 kW (280 k)
20.06.2024 20:42
Alfa Romeo Junior VELOCE debutuje s novým elektrickým motorom s výkonom 207 kW (280 k)
• Niekoľko dní pred zahájením jazdnej prezentácie sa vývoj modelu Junior VELOCE – verzie vybavenej špecifickým pohonom vyvinutým vo vlastnej réžii osobitne pre značku Alfa Romeo – chýli ku koncu
. • Na vývoji dynamických vlastností sa podieľal rovnaký tím talianskych konštruktérov Alfa Romeo, ktorý v minulosti vytvoril jedinečné projekty ako 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a v súčasnosti dokončuje vývoj modelu 33 Stradale.
• Alfa Romeo Junior VELOCE bude mať elektrický pohon s výkonom 207 kW (280 k) a krútiacim momentom 345 Nm.
Niekoľko dní pred dynamickou prezentáciou modelu Alfa Romeo Junior, pri ktorej budú môcť zástupcovia médií testovať nový kompaktný športový automobil na skúšobnom polygóne Balocco (provincia Vercelli), tím vývojových inžinierov Alfa Romeo ukončil vývoj najvýkonnejšej verzie tohto modelového radu. Testy potvrdili, že elektrický pohon bude dosahovať výkon 207 kW (280 k), rovnaký ako majú modely Giulia, Stelvio a Tonale VELOCE s turbodúchadlom prepĺňaným štvorvalcovým benzínovým motorom.
Pozvaní zástupcovia médií si budú môcť ešte pred definitívnym schválením typovej spôsobilosti vyskúšať model Alfa Romeo Junior vybavený elektrickým pohonom s výkonom 207 kW (280 k) na rovnakých tratiach, kde tím talianskych vývojových inžinierov Alfa Romeo overoval splnenie konštrukčných cieľov v oblasti jazdnej dynamiky. V kompaktnom športovom automobile bude mať premiéru nový elektrický motor, vyhradený exkluzívne pre najvýkonnejšiu verziu najmenšieho modelového radu Alfa Romeo.
Jedinečný kompaktný automobil s nezameniteľným športovým charakterom Alfa Romeo
Špecifickým prvkom modelu Alfa Romeo Junior VELOCE nie je iba nový, najvýkonnejší elektrický motor. V rámci vývoja bolo v záujme dosiahnutia maximálnej výkonnosti, vynikajúcich jazdných vlastností a mimoriadneho pôžitku z jazdy modifikovaných množstvo konštrukčných prvkov.
Posilňovač riadenia má špecifické vyladenie, ktoré spolu s najbezprostrednejším prevodovým pomerom v segmente (14,6) zabezpečuje extrémne presnú ovládateľnosť. Športovo vyladený podvozok so zmenšenou svetlou výškou o 25 mm spolu s hrubšími stabilizátormi prispieva k zvýšeniu dynamickej stability a umožňuje rýchlejší prejazd zákrut. Mechanický diferenciál systému Torsen zabezpečuje optimálnu trakciu za každých podmienok. K zvýšeniu výkonu a odolnosti voči namáhaniu brzdovej sústavy prispievajú ventilované kotúče priemeru 380 mm so štvorpiestovými brzdičmi na prednej náprave. Modifikácie podvozka dopĺňajú špeciálne, vysoko výkonné 20-palcové pneumatiky s vysokou priľnavosťou, vyvinuté osobitne pre elektrické automobily.
Pri vývoji každého automobilu Alfa Romeo je jedným z hlavných cieľov dosiahnutie najlepších jazdných vlastností a dynamiky. Preto bol vývojom v tejto oblasti poverený ten istý tím talianskych konštruktérov Alfa Romeo, ktorý v minulosti vytvoril jedinečné projekty ako 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a v súčasnosti dokončuje vývoj modelu 33 Stradale.
Nový 20-kilometrový okruh „Langhe“ po prvý raz k dispozícii pre odbornú verejnosť Jazdná prezentácia pre médiá sa uskutoční v skúšobnom areáli Balocco, kde budú skúšobní jazdci výrobcu testovať najvýkonnejšiu verziu modelového radu Alfa Romeo Junior v rámci príprav na schválenie typovej spôsobilosti. Po prvý raz budú mať domáci a zahraniční novinári prístup k celej konfigurácii skúšobného okruhu „Langhe“. Jeho celková trať v dĺžke vyše 20 km nikdy nebola prístupná pre externých vodičov, ktorí nie sú členmi vývojového tímu Alfa Romeo. Všetky sériové automobily Alfa Romeo uplynulých desaťročí boli v rámci vývoja testované na tej istej trati, kde sa uskutoční jazdná prezentácia modelu Alfa Romeo Junior. Okrem toho aj nezabudnuteľný továrenský tím „Alfa Corse“ tu v minulosti testoval a ladil pretekové automobily, ktoré štartovali v medzinárodných šampionátoch (F1 – DTM – Super Turismo).