Alfa Romeo na autosalóne v Bruseli 2025 avizuje intenzívny rok 2025
14.01.2025 09:47
-
Medzinárodná premiéra modelu Junior Q4, ktorý dopĺňa ponuku kompaktného modelového radu na najširšiu v segmente.
-
Svetová premiéra nových špeciálnych modelov INTENSA v modelových radoch Tonale a Stelvio.
-
Špičková verzia Junior Veloce s výkonom 207 kW (280 k) prenášajúca športového ducha Alfa Romeo do automobilu kompaktného formátu.
-
Súčasťou expozície je aj fascinujúci malosériový superšportový model 33 Stradale, ktorý je zhmotnením hodnôt značky Alfa Romeo a ktorého prvý exemplár bol nedávno odovzdaný prvému z 33 zákazníkom.
Alfa Romeo na 101. medzinárodnom autosalóne v Bruseli, ktorý sa začal dnes a potrvá do 19. januára 2025, predstavuje dve svetové premiéry: fascinujúce špeciálne modely INTENSA vo všetkých svojich modelových radoch a úplne nový model Junior IBRIDA Q4. Talianska globálna značka sa tým pripravuje na veľmi intenzívny a vzrušujúci rok 2025, v ktorom uvedie širokú škálu významných inovácií s potenciálom nadchnúť jej fanúšikov na celom svete.
V expozícii Alfa Romeo sú vystavené populárne SUV Tonale a Stelvio v novej špeciálnej verzii INTENSA, ktorá bude dostupná v rámci celého modelového radu. Vzdávajú hold identite značky exkluzívnymi prvkami vybavenia a detailmi skombinovanými s najlepšími technologickými riešeniami pre jedinečný zážitok z jazdy.
Na bruselskom autosalóne má medzinárodnú premiéru model Junior Q4, vďaka ktorému bude kompaktný modelový rad Alfa Romeo najširší v rámci segmentu. Vychádza z verzie Ibrida a systém pohonu s elektromotorom integrovaným do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky má doplnený druhým elektromotorom na zadnej náprave. Táto konfigurácia umožňuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy za všetkých prevádzkových podmienok bez ich vzájomného fyzického spojenia.
V expozícii nechýba ani Junior 280 Veloce, najvýkonnejšia verzia kompaktného modelového radu Alfa Romeo. Vďaka elektromotoru s výkonom 207 kW (280 k) poskytuje najvyššiu agilitu a najlepšie jazdné vlastnosti v segmente mestských elektrických automobilov a imponuje svojim charizmatickým dizajnom, vytvoreným v Alfa Romeo Centro Stile.
Magnetom expozície je aj nové dvojmiestne kupé 33 Stradale, autentické umelecké dielo v pohybe, reprezentujúce perfektnú kombináciu ikonického dizajnu a najvyspelejšej technológie. V rámci jedinečného manufaktúrneho procesu bude z neho vyrobených iba 33 kusov pre konkrétnych zákazníkov. Svojim dizajnom vzdáva hold rovnomennému predchodcovi z roku 1967, ktorý je mnohými považovaný za jeden z najkrajších automobilov vôbec. Pred niekoľkými týždňami bol šťastnému zákazníkovi odovzdaný prvý exemplár z limitovanej série 33 kusov.
Svetová premiéra nových špeciálnych modelov INTENSA
Alfa Romeo predstavuje nové špeciálne modely „INTENSA“, ktoré budú dostupné vo všetkých modelových radoch značky. Vyznačujú sa exkluzívnymi výraznými detailmi dizajnu, oslavujúcimi identitu značky. Nové špeciálne modely INTESA v modelových radoch Giulia, Stelvio, Tonale a Junior prostredníctvom týchto prvkov vyjadrujú ducha značky, jej historickú tradíciu a víziu.
Históriu značky Alfa Romeo charakterizujú technické inovácie, športový charakter a národná identita. Od prvých víťazstiev v automobilových pretekoch značka vždy kládla dôraz na vývoj technológií. Jazda s automobilom Alfa Romeo je intenzívnym zážitkom vďaka kombinácii jazdnej dynamiky, agility a bezprostredného prepojenia človeka so strojom. Výsledkom je pôžitok z jazdy, aký dokáže poskytnúť iba málo automobilových značiek. Aj bohatá história značky, odvíjajúca sa od roku 1910, je plná intenzívnych momentov od ekonomických a priemyselných výziev až po veľké športové víťazstvá. Každá fáza evolúcie prispela k budovaniu silnej a vášnivej identity, stelesňujúcej taliansku kultúru a životný štýl. Intenzita je preto spoločnou niťou, ktorá sa vinie celou históriou Alfa Romeo a ktorá z nej robí jedinečnú a milovanú značku na celom svete.
Duch týchto špeciálnych modelov dokonale vyjadruje známy výrok, ktorý vyslovil Orazio Satta Puliga, šéfkonštruktér Alfa Romeo z obdobia od konca druhej svetovej vojny po začiatok 70. rokov dvadsiateho storočia: „Alfa Romeo nie je iba továrňou na automobily. Jej produkty sú viac ako bežné automobily. Je to určitý druh zápalu pre dopravný prostriedok. Je to spôsob života, veľmi špecifický spôsob výroby motorového vozidla. Niečo, čo sa bráni definíciám. Jeho zložky sú ako tie iracionálne črty ľudského ducha, ktoré nemožno
vysvetliť logickou terminológiou“. Tento výrok veľmi dobre vystihuje ducha značky Alfa Romeo a premieta sa do novej špeciálnej verzie INTENSA, ktorej každý detail bol navrhnutý v duchu tejto filozofie. Vďaka tomu vozidlá špeciálnej série poskytujú jedinečný a nezabudnuteľný zážitok, pričom vzdávajú hold legendárnej histórii a súčasne hľadia do budúcnosti mobility.
Tonale INTENSA má 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v novom dizajne s dvojfarebnou povrchovou úpravou – kombináciou tmavosivého laku Dark Miron a vysoko leštených plôch. Na karosérii sú plastové obklady lesklej čiernej farby. Brzdové strmene sú lakované čiernou farbou so zlatými nápismi Alfa Romeo, koncovky výfuku majú farebné vyhotovenie v matnom tmavosivom odtieni Dark Miron (chrómované pri verzii Plug-in Hybrid Q4). Na výber sú tri farby karosérie – červená Rosso Alfa, zelená Verde Montreal a čierna Nero Alfa. V interiéri sú nové sedadlá potiahnuté čiernou alcantarou s kontrastným prešívaním sivej farby a vyšitým logom Alfa Romeo žltohnedej farby na predných opierkach hlavy. Rovnaké farebné akcenty sú aj na dvojfarebnom koženom športovom volante, ako aj na prístrojovej doske potiahnutej alcantarou a čalúnení dverí. Okrem toho má špeciálna verzia na stredovej lakťovej opierke vpredu vyšitý „podpis“ Intensa. Vybavenie interiéru dopĺňa ambientné osvetlenie s nastaviteľnou farbou. Pretože základom špeciálnej verzie je už Tonale modelového roka 2025, má novú stredovú konzolu s otočným voličom prevodovky namiesto tradičnej voliacej páky a nový digitálny prístrojový panel. Bohaté sériové vybavenie špičkovej verzie Tonale INTENSA zahŕňa podvozok s adaptívnymi tlmičmi pruženia, asistenčné systémy umožňujúce asistovanú jazdu úrovne 2, ozvučovací systém Harman Kardon s multikanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 470 W napájajúci sústavu 14 reproduktorov a subwoofer, ako aj vyhrievané predné sedadlá a elektricky 8-smerovo nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou. Pre špičkový model radu Tonale je na výber pohon plug-in hybrid (Ibrida Plug-In Q4) so systémovým výkonom 207 kW (280 k), automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, pohon mild-hybrid (Ibrida) so 48-voltovou technológiou podporujúcou benzínový motor s výkonom 118 kW (160 k) so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a turbodiesel s výkonom 96 kW (130 k) so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Vizuálne zvlášť atraktívny model Stelvio INTENSA sa od ostatných verzií navonok líši 20-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny a brzdovými strmeňmi lakovanými čiernou farbou so zlatými detailmi. Estetiku karosérie, ktorá je na výber v troch metalizovaných farbách – čiernej Vulcano Black, zelenej Verde Montreal a Rosso Etna, ako aj v červenej pastelovej Rosso Alfa, dotvárajú talianske trikolóry na krytoch vonkajších spätných zrkadiel. V interiéri má špičková verzia radu Stelvio kožené športové sedadlá s kontrastným prešívaním žltohnedej farby, ktoré pokračuje aj na zadných sedadlách. Rovnaké kontrastné prešívanie je aj
na volante a čalúnení dverí potiahnutých čiernou alcantarou a prístrojovej doske. Vysoký kvalitu vypracovania interiéru zvýrazňujú detaily ako logo Alfa Romeo vyšité na predných opierkach hlavy, a čierny vyšitý nápis „Intensa“ na koženej stredovej lakťovej opierke vpredu a kožou potiahnutej prístrojovej doske. Športový charakter interiéru modelu Stelvio INTENSA dotvárajú hliníkové prvky ako športové pedále a radiace pádla na volante. Technické vybavenie špeciálneho modelu dopĺňajú adaptívne tlmiče pruženia SDC, zlepšujúce jazdnú dynamiku a precíznosť ovládania. Stelvio INTENSA je v ponuke s turbodúchadlom prepĺňaným
benzínovým štvorvalcom 2,0 litra s výkonom 207 kW (280 k) v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies (Q4), ako aj s turbodieslom 2,2 litra s výkonom 118 kW (160 k) poháňajúcim zadné kolesá alebo s výkonom 154 kW (210 k) poháňajúcim všetky štyri kolesá. Všetky motory majú štandardne 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Alfa Romeo Giulia INTENSA má 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s dvojfarebnou povrchovou úpravou lakovaním a leštením, ako aj čierne brzdiče so zlatými detailmi. Vonkajší dizajn dopĺňajú talianske trikolóry na krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Rovnako ako pre SUV Stelvio je aj pre limuzínu Giulia INTENSA vyhradená paleta troch metalizovaných farieb karosérie – čiernej Vulcano Black, zelenej Verde Montreal a Rosso Etna, ako aj červenej pastelovej Rosso Alfa. Interiér sa vyznačuje vysokou kvalitou vypracovania a použitím prestížnych materiálov. Prístrojový panel, sedadlá a čalúnenie dverí sú potiahnuté čiernou kožou s kontrastným prešívaním žltohnedej farby. Rovnakú farbu má aj predná stredová lakťová opierka a kontrastné prešívanie na volante potiahnutom čiernou alcantarou. Hliníkové športové pedále a radiace pádla dodávajú interiéru športové akcenty. Giulia INTENSA má veľký digitálny prístrojový panel TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) a systém infotainmentu s dotykovým displejom 22,4 cm (8,8 palca) s integrovanou navigáciou a ozvučovacím systémom Harman Kardon. Ponuka motorov je rovnaká ako pri SUV Stelvio INTENSA: turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 litra s výkonom 207 kW (280 k) v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies (Q4) a turbodiesel 2,2 litra s výkonom 118 kW (160 k) s pohonom zadných alebo s výkonom 154 kW (210 k) s pohonom všetkých kolies.
Neskôr program Alfa Romeo doplní aj model Junior INTENSA. Bude mať dvojfarebné 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a plastové diely karosérie lakované v lesklou čiernou farbou so zlatými detailmi. Model Junior INTENSA sa bude vyrábať v dvoch farbách – čiernej Nero Tortona a červenej Rosso Brera. Atmosféru interiéru vytvára elegantný kontrast hnedožltej farby: logo Alfa Romeo vyšité v predných opierkach hlavy a kontrastné prešívanie na čalúnení dverí, volante a prednej stredovej lakťovej opierke s vyšitým logom „INTENSA“ na prvý pohľad definujú verziu vybavenia. Sedadlá s elegantným antracitovo sivým prešívaním sú potiahnuté čiernou alcantarou, rovnako ako prístrojový panel a stredová konzola. Štandardné vybavenie modelu Junior INTENSA
obsahuje Paket Techno, združujúci napríklad svetlomety LED Matrix, asistenčné systémy pre autonómnu jazdu úrovne 2, infotainment Alfa ConnectTM a rozličné komfortné prvky. Junior INTENSA bude k dispozícii vo verzii Ibrida s výkonom 100 kW (136 k), rovnako výkonnej verzii Ibrida Q4 s pohonom všetkých kolies a vo verzii Elettrica, poháňanej elektromotorom s výkonom 115 kW (156 k).
Svetová premiéra modelu Junior Q4
Na bruselskom autosalóne značka Alfa Romeo po prvý raz predstavuje aj nový model Junior Ibrida Q4 – automobil, ktorý nanovo definuje štandardy v segmente premium B-SUV. Jeho zavedením do výroby sa modelový rad Junior stáva najkomplexnejším vo svojom segmente z hľadiska ponuky pohonných agregátov. Zákazníci si môžu vybrať elektrickú verziu s výkonom 115 kW (156 k) alebo 207 kW (280 k) a dve hybridné verzie s výkonom 100 kW (136 k), teraz aj s pohonom všetkých kolies.
Systém pohonu modelu Junior Q4 kombinuje turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,2 litra a výkonom 100 kW (136 k) s dvoma 48-voltovými elektromotormi s výkonom po 21 kW (28 k). Z nich jeden je rovnako ako pri verzii Ibrida s pohonom predných kolies integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, druhý je namontovaný na zadnej náprave a poháňa zadné kolesá. Pre značku premium ako je Alfa Romeo je pohon všetkých kolies dôležitý a tento systém Q4 predstavuje inteligentné riešenie, šetrné voči životnému prostrediu. Vďaka funkcii „power looping“ pohon všetkých kolies funguje bez ohľadu na úroveň nabitia batérie. V takomto prípade spaľovací motor poháňa predné kolesá a súčasne aj elektromotor v prevodovke, ktorý vtedy funguje ako generátor vyrábajúci elektrickú energiu pre elektromotor pohonu zadných kolies.
Takáto konfigurácia umožňuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu a zabezpečuje vynikajúcu trakciu za všetkých jazdných podmienok. Zadný elektromotor je vybavený redukčným prevodom, ktorý násobí krútiaci moment prenášaný na zadné kolesá až na 1900 Nm pre maximálnu trakciu. Alfa Romeo Junior Q4 je vďaka tomu ideálnym vozidlom do všetkých poveternostných a cestných podmienok. Nový model Junior Ibrida Q4 je rovnako vhodný ako agilné vozidlo do mestskej premávky, ako aj na jazdu mimo spevnených ciest za športovými aktivitami v prírode v zime i v lete.
Ovládač DNA umožňuje vodičovi prispôsobiť charakter pohonu rozličným prevádzkovým podmienkam. Režim „Dynamic“, určený pre športovú jazdu, poskytuje maximálny výkon, režim „Natural“ je ideálny na každodenné jazdenie. Režim „Advanced Efficiency“ optimalizuje efektivitu a nový režim „Q4“ je koncipovaný pre jazdu po povrchu s nízkou priľnavosťou.
Na rozdiel od verzie Ibrida s pohonom predných kolies má Junior Ibrida Q4 viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá zvyšuje komfort na zlom povrchu a prispieva k zlepšeniu ovládateľnosti. Elektromotor pohonu zadnej nápravy sa aktivuje automaticky v závislosti od adhéznych podmienok a sklonu cesty.
Alfa Romeo Junior 280 Veloce
Alfa Romeo Junior 280 Veloce poskytuje športový charakter značky vo formáte kompaktného automobilu. Jeho konštrukcia vychádza z tradičného receptu Alfa Romeo – ideálneho rozloženia hmotnosti na nápravy, vynikajúcej jazdnej dynamiky, technologických prvkov a pohonu na špičke segmentu – a to v kombinácii s výrazným dizajnom inšpirovaným tradíciou značky.
Táto verzia poskytuje najvyššiu agilitu a najlepšie jazdné vlastnosti v segmente. Prispievajú k tomu dve technické premiéry, ktoré prináša model Junior Veloce: nový elektromotor s výkonom 207 kW (280) a mechanický diferenciál TorSen „D“ štvrtej generácie.
Junior Veloce má okrem toho riadenie s najbezprostrednejším prevodovým pomerom v segmente (14,6) a špecifickým vyladením posilňovača pre extrémne presnú ovládateľnosť. Športovo vyladený podvozok so zmenšenou svetlou výškou o 25 mm spolu s hrubšími stabilizátormi prispieva k zvýšeniu dynamickej stability a umožňuje rýchlejší prejazd zákrut. Brzdová sústava má vpredu ventilované kotúče priemeru 380 mm so štvorpiestovými strmeňmi. Vysoko výkonné 20-palcové pneumatiky s vysokou priľnavosťou, boli vyvinuté osobitne pre elektrické automobily.
Kompaktný automobil sa ľahko ovláda a s dĺžkou tesne nad 4 metre a priemerom otáčania 10,5 m je ideálnym vozidlom do mesta. Napriek svojmu kompaktnému formátu má priestrannú kabínu, v ktorej môžu pohodlne cestovať štyri dospelé osoby a batožinový priestor so základným objemom 400 litrov, čo predstavuje hodnotu na špičke segmentu. Junior 280 Veloce má hmotnosť iba 1590 kg, čo je o 200 kg menej ako najlepší konkurenti. Je to zásluha kompaktnej lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie, vyznačujúcej sa krátkymi časmi nabíjania.
Junior Veloce sa výborne hodí nielen na jazdu v meste ale aj v zmiešanej premávke. Jeho praktickú využiteľnosť okrem veľkého variabilného batožinového priestoru podporujú aj rozličné detailné riešenia ako napríklad úložný priestor na nabíjací kábel pod prednou kapotou, 12-voltová zásuvka v batožinovom priestore, špecifický syntetický zvuk pohonu na zlepšenie vnímania zrýchlenia a spomaľovania (iba v kabíne),
ako aj funkcia EV routing na pohodlné automatické vyhľadávanie nabíjacích staníc na trase podľa skutočnej spotreby elektrickej energie a p
-
Medzinárodná premiéra modelu Junior Q4, ktorý dopĺňa ponuku kompaktného modelového radu na najširšiu v segmente.
-
Svetová premiéra nových špeciálnych modelov INTENSA v modelových radoch Tonale a Stelvio.
-
Špičková verzia Junior Veloce s výkonom 207 kW (280 k) prenášajúca športového ducha Alfa Romeo do automobilu kompaktného formátu.
-
Súčasťou expozície je aj fascinujúci malosériový superšportový model 33 Stradale, ktorý je zhmotnením hodnôt značky Alfa Romeo a ktorého prvý exemplár bol nedávno odovzdaný prvému z 33 zákazníkom.
Alfa Romeo na 101. medzinárodnom autosalóne v Bruseli, ktorý sa začal dnes a potrvá do 19. januára 2025, predstavuje dve svetové premiéry: fascinujúce špeciálne modely INTENSA vo všetkých svojich modelových radoch a úplne nový model Junior IBRIDA Q4. Talianska globálna značka sa tým pripravuje na veľmi intenzívny a vzrušujúci rok 2025, v ktorom uvedie širokú škálu významných inovácií s potenciálom nadchnúť jej fanúšikov na celom svete.
V expozícii Alfa Romeo sú vystavené populárne SUV Tonale a Stelvio v novej špeciálnej verzii INTENSA, ktorá bude dostupná v rámci celého modelového radu. Vzdávajú hold identite značky exkluzívnymi prvkami vybavenia a detailmi skombinovanými s najlepšími technologickými riešeniami pre jedinečný zážitok z jazdy.
Na bruselskom autosalóne má medzinárodnú premiéru model Junior Q4, vďaka ktorému bude kompaktný modelový rad Alfa Romeo najširší v rámci segmentu. Vychádza z verzie Ibrida a systém pohonu s elektromotorom integrovaným do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky má doplnený druhým elektromotorom na zadnej náprave. Táto konfigurácia umožňuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy za všetkých prevádzkových podmienok bez ich vzájomného fyzického spojenia.
V expozícii nechýba ani Junior 280 Veloce, najvýkonnejšia verzia kompaktného modelového radu Alfa Romeo. Vďaka elektromotoru s výkonom 207 kW (280 k) poskytuje najvyššiu agilitu a najlepšie jazdné vlastnosti v segmente mestských elektrických automobilov a imponuje svojim charizmatickým dizajnom, vytvoreným v Alfa Romeo Centro Stile.
Magnetom expozície je aj nové dvojmiestne kupé 33 Stradale, autentické umelecké dielo v pohybe, reprezentujúce perfektnú kombináciu ikonického dizajnu a najvyspelejšej technológie. V rámci jedinečného manufaktúrneho procesu bude z neho vyrobených iba 33 kusov pre konkrétnych zákazníkov. Svojim dizajnom vzdáva hold rovnomennému predchodcovi z roku 1967, ktorý je mnohými považovaný za jeden z najkrajších automobilov vôbec. Pred niekoľkými týždňami bol šťastnému zákazníkovi odovzdaný prvý exemplár z limitovanej série 33 kusov.
Svetová premiéra nových špeciálnych modelov INTENSA
Alfa Romeo predstavuje nové špeciálne modely „INTENSA“, ktoré budú dostupné vo všetkých modelových radoch značky. Vyznačujú sa exkluzívnymi výraznými detailmi dizajnu, oslavujúcimi identitu značky. Nové špeciálne modely INTESA v modelových radoch Giulia, Stelvio, Tonale a Junior prostredníctvom týchto prvkov vyjadrujú ducha značky, jej historickú tradíciu a víziu.
Históriu značky Alfa Romeo charakterizujú technické inovácie, športový charakter a národná identita. Od prvých víťazstiev v automobilových pretekoch značka vždy kládla dôraz na vývoj technológií. Jazda s automobilom Alfa Romeo je intenzívnym zážitkom vďaka kombinácii jazdnej dynamiky, agility a bezprostredného prepojenia človeka so strojom. Výsledkom je pôžitok z jazdy, aký dokáže poskytnúť iba málo automobilových značiek. Aj bohatá história značky, odvíjajúca sa od roku 1910, je plná intenzívnych momentov od ekonomických a priemyselných výziev až po veľké športové víťazstvá. Každá fáza evolúcie prispela k budovaniu silnej a vášnivej identity, stelesňujúcej taliansku kultúru a životný štýl. Intenzita je preto spoločnou niťou, ktorá sa vinie celou históriou Alfa Romeo a ktorá z nej robí jedinečnú a milovanú značku na celom svete.
Duch týchto špeciálnych modelov dokonale vyjadruje známy výrok, ktorý vyslovil Orazio Satta Puliga, šéfkonštruktér Alfa Romeo z obdobia od konca druhej svetovej vojny po začiatok 70. rokov dvadsiateho storočia: „Alfa Romeo nie je iba továrňou na automobily. Jej produkty sú viac ako bežné automobily. Je to určitý druh zápalu pre dopravný prostriedok. Je to spôsob života, veľmi špecifický spôsob výroby motorového vozidla. Niečo, čo sa bráni definíciám. Jeho zložky sú ako tie iracionálne črty ľudského ducha, ktoré nemožno
vysvetliť logickou terminológiou“. Tento výrok veľmi dobre vystihuje ducha značky Alfa Romeo a premieta sa do novej špeciálnej verzie INTENSA, ktorej každý detail bol navrhnutý v duchu tejto filozofie. Vďaka tomu vozidlá špeciálnej série poskytujú jedinečný a nezabudnuteľný zážitok, pričom vzdávajú hold legendárnej histórii a súčasne hľadia do budúcnosti mobility.
Tonale INTENSA má 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v novom dizajne s dvojfarebnou povrchovou úpravou – kombináciou tmavosivého laku Dark Miron a vysoko leštených plôch. Na karosérii sú plastové obklady lesklej čiernej farby. Brzdové strmene sú lakované čiernou farbou so zlatými nápismi Alfa Romeo, koncovky výfuku majú farebné vyhotovenie v matnom tmavosivom odtieni Dark Miron (chrómované pri verzii Plug-in Hybrid Q4). Na výber sú tri farby karosérie – červená Rosso Alfa, zelená Verde Montreal a čierna Nero Alfa. V interiéri sú nové sedadlá potiahnuté čiernou alcantarou s kontrastným prešívaním sivej farby a vyšitým logom Alfa Romeo žltohnedej farby na predných opierkach hlavy. Rovnaké farebné akcenty sú aj na dvojfarebnom koženom športovom volante, ako aj na prístrojovej doske potiahnutej alcantarou a čalúnení dverí. Okrem toho má špeciálna verzia na stredovej lakťovej opierke vpredu vyšitý „podpis“ Intensa. Vybavenie interiéru dopĺňa ambientné osvetlenie s nastaviteľnou farbou. Pretože základom špeciálnej verzie je už Tonale modelového roka 2025, má novú stredovú konzolu s otočným voličom prevodovky namiesto tradičnej voliacej páky a nový digitálny prístrojový panel. Bohaté sériové vybavenie špičkovej verzie Tonale INTENSA zahŕňa podvozok s adaptívnymi tlmičmi pruženia, asistenčné systémy umožňujúce asistovanú jazdu úrovne 2, ozvučovací systém Harman Kardon s multikanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 470 W napájajúci sústavu 14 reproduktorov a subwoofer, ako aj vyhrievané predné sedadlá a elektricky 8-smerovo nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou. Pre špičkový model radu Tonale je na výber pohon plug-in hybrid (Ibrida Plug-In Q4) so systémovým výkonom 207 kW (280 k), automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, pohon mild-hybrid (Ibrida) so 48-voltovou technológiou podporujúcou benzínový motor s výkonom 118 kW (160 k) so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a turbodiesel s výkonom 96 kW (130 k) so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Vizuálne zvlášť atraktívny model Stelvio INTENSA sa od ostatných verzií navonok líši 20-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny a brzdovými strmeňmi lakovanými čiernou farbou so zlatými detailmi. Estetiku karosérie, ktorá je na výber v troch metalizovaných farbách – čiernej Vulcano Black, zelenej Verde Montreal a Rosso Etna, ako aj v červenej pastelovej Rosso Alfa, dotvárajú talianske trikolóry na krytoch vonkajších spätných zrkadiel. V interiéri má špičková verzia radu Stelvio kožené športové sedadlá s kontrastným prešívaním žltohnedej farby, ktoré pokračuje aj na zadných sedadlách. Rovnaké kontrastné prešívanie je aj
na volante a čalúnení dverí potiahnutých čiernou alcantarou a prístrojovej doske. Vysoký kvalitu vypracovania interiéru zvýrazňujú detaily ako logo Alfa Romeo vyšité na predných opierkach hlavy, a čierny vyšitý nápis „Intensa“ na koženej stredovej lakťovej opierke vpredu a kožou potiahnutej prístrojovej doske. Športový charakter interiéru modelu Stelvio INTENSA dotvárajú hliníkové prvky ako športové pedále a radiace pádla na volante. Technické vybavenie špeciálneho modelu dopĺňajú adaptívne tlmiče pruženia SDC, zlepšujúce jazdnú dynamiku a precíznosť ovládania. Stelvio INTENSA je v ponuke s turbodúchadlom prepĺňaným
benzínovým štvorvalcom 2,0 litra s výkonom 207 kW (280 k) v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies (Q4), ako aj s turbodieslom 2,2 litra s výkonom 118 kW (160 k) poháňajúcim zadné kolesá alebo s výkonom 154 kW (210 k) poháňajúcim všetky štyri kolesá. Všetky motory majú štandardne 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Alfa Romeo Giulia INTENSA má 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s dvojfarebnou povrchovou úpravou lakovaním a leštením, ako aj čierne brzdiče so zlatými detailmi. Vonkajší dizajn dopĺňajú talianske trikolóry na krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Rovnako ako pre SUV Stelvio je aj pre limuzínu Giulia INTENSA vyhradená paleta troch metalizovaných farieb karosérie – čiernej Vulcano Black, zelenej Verde Montreal a Rosso Etna, ako aj červenej pastelovej Rosso Alfa. Interiér sa vyznačuje vysokou kvalitou vypracovania a použitím prestížnych materiálov. Prístrojový panel, sedadlá a čalúnenie dverí sú potiahnuté čiernou kožou s kontrastným prešívaním žltohnedej farby. Rovnakú farbu má aj predná stredová lakťová opierka a kontrastné prešívanie na volante potiahnutom čiernou alcantarou. Hliníkové športové pedále a radiace pádla dodávajú interiéru športové akcenty. Giulia INTENSA má veľký digitálny prístrojový panel TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) a systém infotainmentu s dotykovým displejom 22,4 cm (8,8 palca) s integrovanou navigáciou a ozvučovacím systémom Harman Kardon. Ponuka motorov je rovnaká ako pri SUV Stelvio INTENSA: turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 2,0 litra s výkonom 207 kW (280 k) v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies (Q4) a turbodiesel 2,2 litra s výkonom 118 kW (160 k) s pohonom zadných alebo s výkonom 154 kW (210 k) s pohonom všetkých kolies.
Neskôr program Alfa Romeo doplní aj model Junior INTENSA. Bude mať dvojfarebné 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a plastové diely karosérie lakované v lesklou čiernou farbou so zlatými detailmi. Model Junior INTENSA sa bude vyrábať v dvoch farbách – čiernej Nero Tortona a červenej Rosso Brera. Atmosféru interiéru vytvára elegantný kontrast hnedožltej farby: logo Alfa Romeo vyšité v predných opierkach hlavy a kontrastné prešívanie na čalúnení dverí, volante a prednej stredovej lakťovej opierke s vyšitým logom „INTENSA“ na prvý pohľad definujú verziu vybavenia. Sedadlá s elegantným antracitovo sivým prešívaním sú potiahnuté čiernou alcantarou, rovnako ako prístrojový panel a stredová konzola. Štandardné vybavenie modelu Junior INTENSA
obsahuje Paket Techno, združujúci napríklad svetlomety LED Matrix, asistenčné systémy pre autonómnu jazdu úrovne 2, infotainment Alfa ConnectTM a rozličné komfortné prvky. Junior INTENSA bude k dispozícii vo verzii Ibrida s výkonom 100 kW (136 k), rovnako výkonnej verzii Ibrida Q4 s pohonom všetkých kolies a vo verzii Elettrica, poháňanej elektromotorom s výkonom 115 kW (156 k).
Svetová premiéra modelu Junior Q4
Na bruselskom autosalóne značka Alfa Romeo po prvý raz predstavuje aj nový model Junior Ibrida Q4 – automobil, ktorý nanovo definuje štandardy v segmente premium B-SUV. Jeho zavedením do výroby sa modelový rad Junior stáva najkomplexnejším vo svojom segmente z hľadiska ponuky pohonných agregátov. Zákazníci si môžu vybrať elektrickú verziu s výkonom 115 kW (156 k) alebo 207 kW (280 k) a dve hybridné verzie s výkonom 100 kW (136 k), teraz aj s pohonom všetkých kolies.
Systém pohonu modelu Junior Q4 kombinuje turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,2 litra a výkonom 100 kW (136 k) s dvoma 48-voltovými elektromotormi s výkonom po 21 kW (28 k). Z nich jeden je rovnako ako pri verzii Ibrida s pohonom predných kolies integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, druhý je namontovaný na zadnej náprave a poháňa zadné kolesá. Pre značku premium ako je Alfa Romeo je pohon všetkých kolies dôležitý a tento systém Q4 predstavuje inteligentné riešenie, šetrné voči životnému prostrediu. Vďaka funkcii „power looping“ pohon všetkých kolies funguje bez ohľadu na úroveň nabitia batérie. V takomto prípade spaľovací motor poháňa predné kolesá a súčasne aj elektromotor v prevodovke, ktorý vtedy funguje ako generátor vyrábajúci elektrickú energiu pre elektromotor pohonu zadných kolies.
Takáto konfigurácia umožňuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu a zabezpečuje vynikajúcu trakciu za všetkých jazdných podmienok. Zadný elektromotor je vybavený redukčným prevodom, ktorý násobí krútiaci moment prenášaný na zadné kolesá až na 1900 Nm pre maximálnu trakciu. Alfa Romeo Junior Q4 je vďaka tomu ideálnym vozidlom do všetkých poveternostných a cestných podmienok. Nový model Junior Ibrida Q4 je rovnako vhodný ako agilné vozidlo do mestskej premávky, ako aj na jazdu mimo spevnených ciest za športovými aktivitami v prírode v zime i v lete.
Ovládač DNA umožňuje vodičovi prispôsobiť charakter pohonu rozličným prevádzkovým podmienkam. Režim „Dynamic“, určený pre športovú jazdu, poskytuje maximálny výkon, režim „Natural“ je ideálny na každodenné jazdenie. Režim „Advanced Efficiency“ optimalizuje efektivitu a nový režim „Q4“ je koncipovaný pre jazdu po povrchu s nízkou priľnavosťou.
Na rozdiel od verzie Ibrida s pohonom predných kolies má Junior Ibrida Q4 viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá zvyšuje komfort na zlom povrchu a prispieva k zlepšeniu ovládateľnosti. Elektromotor pohonu zadnej nápravy sa aktivuje automaticky v závislosti od adhéznych podmienok a sklonu cesty.
Alfa Romeo Junior 280 Veloce
Alfa Romeo Junior 280 Veloce poskytuje športový charakter značky vo formáte kompaktného automobilu. Jeho konštrukcia vychádza z tradičného receptu Alfa Romeo – ideálneho rozloženia hmotnosti na nápravy, vynikajúcej jazdnej dynamiky, technologických prvkov a pohonu na špičke segmentu – a to v kombinácii s výrazným dizajnom inšpirovaným tradíciou značky.
Táto verzia poskytuje najvyššiu agilitu a najlepšie jazdné vlastnosti v segmente. Prispievajú k tomu dve technické premiéry, ktoré prináša model Junior Veloce: nový elektromotor s výkonom 207 kW (280) a mechanický diferenciál TorSen „D“ štvrtej generácie.
Junior Veloce má okrem toho riadenie s najbezprostrednejším prevodovým pomerom v segmente (14,6) a špecifickým vyladením posilňovača pre extrémne presnú ovládateľnosť. Športovo vyladený podvozok so zmenšenou svetlou výškou o 25 mm spolu s hrubšími stabilizátormi prispieva k zvýšeniu dynamickej stability a umožňuje rýchlejší prejazd zákrut. Brzdová sústava má vpredu ventilované kotúče priemeru 380 mm so štvorpiestovými strmeňmi. Vysoko výkonné 20-palcové pneumatiky s vysokou priľnavosťou, boli vyvinuté osobitne pre elektrické automobily.
Kompaktný automobil sa ľahko ovláda a s dĺžkou tesne nad 4 metre a priemerom otáčania 10,5 m je ideálnym vozidlom do mesta. Napriek svojmu kompaktnému formátu má priestrannú kabínu, v ktorej môžu pohodlne cestovať štyri dospelé osoby a batožinový priestor so základným objemom 400 litrov, čo predstavuje hodnotu na špičke segmentu. Junior 280 Veloce má hmotnosť iba 1590 kg, čo je o 200 kg menej ako najlepší konkurenti. Je to zásluha kompaktnej lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie, vyznačujúcej sa krátkymi časmi nabíjania.
Junior Veloce sa výborne hodí nielen na jazdu v meste ale aj v zmiešanej premávke. Jeho praktickú využiteľnosť okrem veľkého variabilného batožinového priestoru podporujú aj rozličné detailné riešenia ako napríklad úložný priestor na nabíjací kábel pod prednou kapotou, 12-voltová zásuvka v batožinovom priestore, špecifický syntetický zvuk pohonu na zlepšenie vnímania zrýchlenia a spomaľovania (iba v kabíne),
ako aj funkcia EV routing na pohodlné automatické vyhľadávanie nabíjacích staníc na trase podľa skutočnej spotreby elektrickej energie a podmienok v premávke, aktualizovaných v reálnom čase.
Alfa Romeo 33 Stradale: odvaha snívať
Na uskutočnenie sna patrí k základným ingredienciám veľká dávka odvahy a štipka zdravého šialenstva. To bol aj recept na vytvorenie automobilu, ktorý je považovaný za jeden z najkrajších vôbec: kupé Alfa Romeo 33 Stradale, uvedené v roku 1967. Dnes s rovnakou odvahou a víziou tím Alfa Romeo navrhol a vyvinul nový model 33 Stradale, autentické umelecké dielo v pohybe, výsledok dokonalej kombinácie krásy a technológie. Nové dvojmiestne kupé, ktoré bude vyrobené v limitovanej sérii iba 33 exkluzívnych exemplárov v rámci jedinečného procesu ručnej výroby, kombinuje tradíciu a budúcnosť značky ako symbol ušľachtilej talianskej konštrukčnej školy športových automobilov.
Cieľom pri vývoji bolo poskytnúť najvzrušujúcejší zážitok z jazdy a nesmrteľný šarm ikony veľmi malému okruhu automobilových nadšencov, ktorí verili projektu od samého začiatku. Nový model 33 Stradale bol vytvorený v novo založenom oddelení „Bottega“ značky Alfa Romeo, kde dizajnéri, konštruktéri a historici značky najprv vytipovali potenciálnych zákazníkov a potom s nimi spoločne vytvorili automobil rovnakým spôsobom ako v prevádzkach renomovaných talianskych karosárov v 60. rokoch dvadsiateho storočia.