Ateca 1,0 TSI 6MT vo výbave Reference Family - kompaktný španiel
28.04.2024 20:00
Seat Ateca je kompaktné SUV od španielskej značky Seat a na test sme mali Ateca 1,0 TSI 6MT vo výbave Reference Family.
Reference Family je zvýhodnená základná výbava má všetky bezpečnostné prvky ako ABS, ESP, ASR, Front Assit s funkciou City Brake, elektronická parkovacia brzda s funkciou Autohold, 7 airbagov a systém automatického volania pomoci v núdzi eCall, varovanie na prekročenie rýchlosti, prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, automatické stierače.
V predajnosti ho síce zatienil koncernový súrodenec Škoda Karoq, ale rozhodne ho netreba podceňovať. Nám sa dostal do rúk motor s objemom 1,0 TSI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hoci sa táto kombinácia motora a karosérie môže zdať neobvyklá, boli sme prekvapení, ako môže byť tento motor svižný. V pohode odviezol 4 dospelých aj s batožinou, do kufra s objemom 510 litrov sme bez problémov pobalili všetko, čo sme potrebovali. Ani dvaja vysokí a mohutnajší kamaráti sediaci vzadu sa nesťažovali na nedostatok miesta na nohy ani hlavu a nepociťovali žiadny úbytok komfortu.
Motor je dobre odhlučnený, nebol nijako počuť ani vo vyšších otáčkach a vodič si musí kontrolovať otáčky na prístrojovke, aby vedel, kedy je ideálne preradiť rýchlosti. Všetky potrebné údaje sa mu zobrazuje na novom 10,25 palcovom digitálnom kokpite. Ten je v základe spojený so stredovým 8,2 palcovým dotykovým infotainmentom (za príplatok je možné mať 9,2-palcovú obrazovku Connect s navigáciou a hlasovým ovládaním). Ponúkal možnosť prehrávať média cez Apple CarPlay alebo Android Auto.
Priemerná spotreba (mesto, okresky) sa ustálila na hodnote sedem litrov, čo je na pohotovostnú hmotnosť takmer 1400 kg a stavbu karosérie slušná hodnota. Adaptívny tempomat a asistent udržania jazdných pruhov a výstraha pred križujúcimi vozidlami spojená s aktívnym brzdením a množstvo iných prvkov robia jazdu bezpečnou. Ku komfortu sa pridávajú vyhrievané predné sedadlá spolu s volantom, dvojzónová automatická klimatizácia a v zime za príplatok aj vyhrievanie čelného okna s technológiou Climacoat bez použitia otravných odporových drôtov, ktoré sú viditeľné hlavne pri jazde v noci a protisvetle. Po decentnom facelifte v Seate platí, že je to overená klasika. Litrový trojvalec bol výkonovo v pohode a hoci to nebol žiadny pretekár, ale rozhodne sa nedal zahanbiť na okreskách mimo mesta.
|
Text: Martin Solár
Foto: Alena Chorvátová