Atlét
07.08.2016 18:39
Švrtá generácia francúzskej automobilky Renault Megane láka zaujímavým dizajnom, dynamickými tvarmi a vyváženými tvarmi karosérie. Niet sa čomu čudovať, veď francúzska móda vždy patrila k špičkám a táto priorita sa automaticky preniesla aj do automobilovej stajne Renaultu. Nový Megane je oproti predchádzajúcemu modelu o niečo širší o pár mm nižší, čím pôsobí športovejším vzhľadom. Na prednej časti nás okúzlila mohutná predná maska s krásnymi agresivnými LED svetlami, prepožičané z modelu Talisman. Jedinečný vzhľad poskytovali aj zadné svetlomety, pripomínajúce čepeľ hokejky.
Aj väčšina interiéru ako sme už spomínali pochádza z Talismana a nie je to na škodu. Predné sedadlá s dokonalou ergonómiou a bočným vedením, poskytovali maximálne pohodlie nášmu chrbtu. Ponúkal maximum priestoru na nohy, dostatok odkladacích priečinkov a vynikajúce odhlučnenie kabíny. Prístrojová doska s LCD budíkmi bola priehľadná, dobre čitateľná a naviac, svetelné podsvietenie bolo možné farebne nastaviť. Kožený multifunkčný volant mal ideálnu veľkosť, dokonalú hrúbku venca a nádherný tvar. Tlačitkami sa dal pripojiť telefón cez „handsfree“ telefonovanie a adaptívny tempomat. Obsluhu tempomatu sme si nevedeli vynachváliť. Vodič si dokáže jednoducho nastaviť požadovanú rýchlosť ale aj vzdialenosť od auta jazdiaceho pred ním. Výhľad za auta dopredu bol dobrý, horšie to bolo vzadu. Všetko však vyriešili zadné senzory a parkovacia kamera. Do stredového panelu pekne zapadol vertikálne uložený 8,7 palcový dotykový displej zo systémom R-link 2. Obrovská obrazovka dokázala poskytnúť množstvo informácií, rýchlo a presne reagovala na každý dotyk.
Celá kabína bola ozvučená značkou BOSE s vysokokvalitnými reproduktormi asi preto sme sa cítili ako v koncertnej sieni. Batožinový priestor pre túto triedu bol nadpriemerný a ponúkal úctyhodných 384 litrov. Pod kapotou pracoval vznetový preplňovaný štvorválec o objeme 1,5 litra s výkonom 110 koní. Tento agregát pilne ťahal už od nízkych otáčok a boli sme prekvapení jeho tichým a kultivovaným chodom. O dokonalú súhru s motorom sa starala šesťstupňová automatická prevodovka EDC.
Neviem či je to vekom alebo pohodlím, ale mne tento automat maximálne vyhovoval a za nič by som ho nemenil. Podvozok vďaka väčšiemu rozchodu kolies a nižšie položenému ťažisku sa pri jazde správal suverénne. V zákrutách bolo cítiť športovejší prejav, auto držalo stopu ako prilepené, možno za to mohli sedemnásť palcové kolesá. Na záver už asi len treba povedať, že nový Megane je príjemným komfortným a bezpečným spoločníkom pre všetky vekové kategórie. Je to nádherné a spoľahlivé auto, které vám vyčarí usmev na tvári pri každodennej jazde.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Renaul Megane 1,5 dCi
Zdvihový objem cm3 1 461
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 81/110/4 000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 250/1 750
Maximálna rýchlosť v km/h 187
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 7,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 4,0/3,7/3,4
Cena testovacieho vozidla 21 490 €