Atlét plný energie

26.02.2017 09:52

Vo svete motorizmu čoraz viac bádať nárast hybridných vozidiel na našich cestách. Výnimkou nie je ani značka Hyundai, ktorá vykročila do tohto sveta vo veľkom štýle. Kórejský výrobca prišiel ihneď s trojicou úsporných modelov zameraných na ekológiu. Môžete si vybrať medzi elektromobilom, klasickým hybridom alebo moderným plug-in hybridom. Nám sa dostal do rúk práve nádherný hybrid a trvalo značnú dobu, kým som od neho odtrhol oči. Je evidentne vidieť, že Hyundai vsadil na atraktívny a dokonalý karosérsky dizajn, ktorý používa aj u klasických áut, preto je nemožné to rozpoznať. Toto krásne autíčko si vás podmaní svojimi nadčasovými futuristickými črtami.

V prednej časti dominuje mohutná šesťuholníková maska striebornými lamelami na čiernom pozadí. Na ňu nadväzujú úžasne tvarované úzke pretiahnuté bi-xenónové svetlometovy. V spodnej casti nárazníka sa v priehlbinách ukrývajú LED svetlá s denným svietením. A úplne pod nárazníkom objavíte modrú lištu, farba ekologického myslenia. Zadná časť púta pozornosť športovým spojlerom, ktorý rozdeľuje zadné okno na dve polovice. Pod ním sa po oboch stranách ukrývajú atraktívne moderné LED svetlá.

Interiér púta dokonalým prevedím a pôsobí prémiovým dojmom. Väčšinou ho tvoria mäkčené čierne plasty, na pár miestach s modrým lemovaním. Športový nádych umocňuje aj trojramenný multifunkčný volant zkosený z jednej strany. Má Ideálnu hrúbku venca a tlačidlami môžete ovládať telefonovanie cez Bluetooth, adaptivny tempomat či palubný počítač. Na prístrojovom panely dominuje farebný TFT LCD Displej s uhlopriečkou 7 palcov. Panel má dve tváre. Pri klasickom jazdení zobrazuje údaje palubného počítača no pri prepnutí do režimu šport sa zobrazí otáčkomer a rýchlosť. Sedadlá majú výborné ergonomické tvarovanie a ani po dlhšej jazde váľ chrbát nebude protestovať. Výhodou je dostatok priestoru na nohy a hlavu aj pre dlháňov, ako som ja. To sa však nedá povedať o priestoru vzadu, kde by som mal problémy kam odložiť hlavu. Batožinový priestor ponúka 443 litrov, čo na liftback je slušné. Sklopením zadných sedadiel sa jeho objem vyšplhá na cifru 1 506 litrov. Pod kapotou sa ukrýva štvorválcový zážihový  1,6 litrový motor s výkonom 77 kW. Agregát ma príjemný tichý chod pradie ako mačka no dokáže ukázať aj svoju mršnosť. Ak tomu pracantovi dochádza dych, vtedy nastupuje elektromotor, ktorý prekvapí nejedného vodiča. Výhodou hybridného pohonu je, že sama vyhodnocuje, kedy zapojiť do činnosti elektromtor alebo spaľovací.

Musíme pochváliť aj automatickú šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Prevodovka tohto modelu Hyundai Ioniq radí rychlo a plunule a ten komfort zažijete aj pri pomalej jazde. Podvozok sa správa suverénne a v zákrutách sa môžte na neho úplne spoľahnúť. Vďaka batériám uložených pod zadnými sedadlami sa znížilo ťažisko, čo prispelo k lepším jazdným vlastnostiam vozidla. Na záver musíme tento model naozaj pochváliť, pretože spĺňa učel rodinného auta, no nechýba mu ani športový duch. Prekvapí výnikajúcimi jazdnými vlastnosťami, nízkou spotrebou a pohodlím aj na dlhšie trasy. Ak nevyskúšate neuveríte.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

Hyundai Ioniq hybrid  
Zdvihový objem cm3   1 580
Max. výkon v kW (k) pri 1/min      77/105/5 700
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min    147/4 000
Maximálna rýchlosť v km/h 185
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h   11,1
Kombinovaná spotreba (l/100km)    3,9
Cena testovaného modelu             28 490 €

                                    

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode