Audi A3 2.0 TDI Sportback – Audi v každom detaile
17.03.2013 19:37
Svetové automobilové rebríčky majú od konca minulého roka novú konkurenciu. Na autosalóne v Ženeve bola predstavená tretia generácia Audi A3. Má na čom stavať. Z poslednej, druhej generácie, ktorá sa predávala od roku 2003 sa vyrobilo takmer 2 milióny kusov, takže sa očakáva podobný úspech. Aj preto bolo Audi A3 nominované medzi finalistov World Car of the Year 2013 – o víťazovi sa rozhodne 28. marca v New Yorku.
Na prvý pohľad vyzerá nové Audi A3 podobne, ako jej predchodca. Ale sú to práve prepracované detaily, ktoré ju omladili, urobili jej vzhľad svieži a dynamický. Veľmi mu prospela odtučňovacia kúra, auto má pri takmer rovnakých rozmeroch (narástol akurát rázvor o 23 mm) približne o 80 kg menej ako predchodca. Vzhľadovo sa zaraďuje medzi ostatné modely Audi s výraznou prednou maskou, ktorá sa zrezaním horných rohov zmenila na šesťuholník. Šibalsky prižmúrené svetlomety sú doplnené LED-kami na denné svietenie. Zadné svetlá sú tiež užšie, vybavené LED diódami a delia ich dvere kufra. Športový vzhľad podčiarkujú dve hrany, ktoré sa tiahnu bokom vozidla.
Predné sedadlá sú maximálne pohodlné s nastavením sklonu aj predĺženia, miesta je dosť aj pre dvojmetrového chlapa. Horšie je to so zadnými sedadlami, kde si vyšší pasažieri vyleštia plešinu o čalúnený strop. Poteší aj jemný nárast batožinového priestoru na 365 litrov, a takmer rovná plocha, ktorá vznikne po sklopení zadných sedadiel. Neobvyklé je Multimediálne komunikačné rozhranie MMI, ktoré sa nachádza pri riadacej páke. Jeho hlavným prvkom je otočné koliesko s dotykovou plochou, kde môžete napríklad písať cieľ cesty do navigácie. Združuje ovládanie rádia aj navigácie, ktorej sedempalcový displej sa vysunie zo stredu palubnej dosky. Vďaka tomu je prístrojový panel len s minimom ovladacích tlačidiel, dokonca chýba aj ovládanie rádia na športovom volante.
Úžasná schopnosť rýchlo zmiznúť z každej nebezpečnej situácie pochádza z jedinečného 110 kW motora 2,0 TDI. Aj pri vysokých otáčkach ide motor hladko a ticho, príjemne zrýchluje dokonca aj v šiestom rýchlostnom stupni. Pozoruhodná je aj kombinovaná spotreba len 4,2 l/100 km, aj na dialnici je to stale prijemných 5,2 l/100 km. Je to dosahované aj systémom vypínania dvoch valcov COD, keď počítač vyhodnotí, že postačuje aj nižší výkon motora.
Jazdné vlastnosti sú podla očakávania skvelé, elektromechanický posilňovač riadenia auto presne vedie zátačkami. Odpruženie náprav spolu so športovým podvozkom (prvý z novej modulárnej platformy MQB) dokonale vyrovná všetky nerovnosti, takže celkový dojem je viac ako vynikajúci. Auto určite priaznivcov značky Audi nesklame, poskytuje presne to, čo od nej očakávame.
Model: A3 Sportback 2.0 TDI | |
Počet valcov/ventilov: | 4/16 |
Objem motora (cm3): | 1968 |
Výkon (kW/ot.): | 110/3500–4000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 320/1750–3000 |
Prevodovka: | 6-manuál |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 4310/1785/1425 |
Rázvor náprav (mm): | 2636 |
Objem kufra/nádrže (l): | 380/50 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 216 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 8,7 |
Komb. spotreba (l/100 km): | 4,2 |
Cena: | 26 250 € |