Audi RS 7 concept dokáže jazdiť bez vodiča na fyzikálnom limite
21.10.2014 17:50
- Audi posunulo latku v oblasti pilotovanej jazdy na novú úroveň
- Prototyp Audi RS 7 piloted driving concept jazdil bez vodiča na okruhu Hockenheimring rýchlosťou ako pri pretekoch
- Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj: „Tento špičkový výkon dokumentuje kompetenciu nášho vývojového tímu v oblasti pilotovanej jazdy u Audi.“
Aká fascinujúca je pilotovaná jazda, predviedla značka Audi pri finále sezóny DTM. Prototyp Audi RS 7 piloted driving concept jazdil bez vodiča po okruhu Grand Prix v Hockenheime rýchlosťou ako pri pretekoch.
Značka Audi dosiahla ďalší významný úspech pri vývoji systémov pre pilotovanú jazdu: Pred finále sezóny národných majstrovstiev na okruhoch Deutschen Tourenwagen Masters (DTM) experimentálny prototyp bez vodiča jazdil na hranici fyzikálneho limitu. Za približne dve minúty štúdia Audi RS 7 piloted driving concept precízne s presnosťou na centimetre absolvovala okruh Grand-Prix v Hockenheime.
„Dnešný špičkový výkon Audi RS 7 piloted driving concept dokumentuje kompetenciu nášho vývojového tímu v oblasti pilotovanej jazdy u Audi“, povedal Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj. „Odvodené riešenia pre sériovú výrobu sú práve v oblasti presnosti a výkonnosti veľmi cenné pre naše ďalšie vývojové kroky.“
Na orientáciu na trati experimentálny prototyp využíva špeciálne spracované dáta GPS, ktoré sa cez WLAN podľa automobilového štandardu redundantne prenášajú vysokofrekvenčným rádiovým signálom do automobilu. Paralelne k tomu kamery 3D v automobile filmujú priebeh trate a počítačový program obrazové informácie porovnáva s dátami nahranými vo vozidle. Vďaka tomu sa prototyp dokáže na trati orientovať s presnosťou na centimetre.
Pilotovaná jazda je jednou z dôležitých oblastí vývoja u Audi. Prvé úspešné kroky sa uskutočnili už pred desiatimi rokmi. Výsledky z testov sa kontinuálne implementujú do vývoja sériových systémov.
Z aktuálnych testovacích jázd na fyzikálnom limite konštruktéri Audi napríklad odvodzujú poznatky pre vývoj systému na automatické vyhýbanie v kritickej jazdnej situácii.