AUTOSALÓN ŽENEVA 2019 - SVETOVÁ PREMIÉRA MITSUBISHI ENGELBERG TOURER OD MITSUBISHI MOTORS

06.03.2019 18:52

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (ďalej len "MMC") na 89. ročníku medzinárodného Autosalónu v Ženeve*1 od 5. do 17. marca 2019 predstavuje vo svetovej premiére novú generáciu SUV-crossoveru s označením MITSUBISHI ENGELBERG TOURER. MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, zhmotňujúci celosvetový slogan značky "Drive your Ambition", využíva vyspelú technológiu elektrifikácie a pohonu všetkých kolies od MMC k ďalšiemu pozdvihnutiu atraktivity SUV.

MMC ďalej v rámci svojej expozície predstaví záujemcom praktické využitie systému DENDO DRIVE HOUSE (DDH) - nového energetického ekosystému, ktorého majitelia môžu automaticky vyrábať, ukladať a zdieľať elektrickú energiu medzi vozidlom a domácnosťou a tak ešte zvyšovať úžitkovú hodnotu svojho elektromobilu. Systém DDH, ponúkaný zákazníkom pri kúpe elektromobilu / plug-in hybridu u niektorého z predajcov MMC, predstavuje domáci systém typu V2H*2, ktorý MMC plánuje zaradiť do ponuky od roku 2019 v Japonsku a Európe vo forme novej služby.

*1 ... Oficiálne označenie „Le 89e Salon International de l´automobile de Genève 2019. Dni pre novinárov od 5. do 6. marca, pre verejnosť otvorený od 7. do 17. marca 2019. Oficiálna webová stránka: https://www.gims.swiss

*2 ... skratka. Vehicle to Home (vozidlo - domáca elektrická sieť): Systém umožňujúci zásobovanie domácnosti elektrickou energiou uloženou v batériách elektromobilu / plug-in hybrid.

1. MITSUBISHI ENGELBERG TOURER

1) Koncepčný model

Engelberg je známe lyžiarske stredisko v centrálnom regióne Švajčiarska, ktoré ponúka úžasné panoramatické výhľady; stredisko je známe svojimi skvelo upravenými zjazdovkami, rovnako ako aj možnosťou náročných freestylových zjazdov mimo tratí pre vyznávačov lyžovania či snowboardingu.

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER je plug-in hybridný elektromobil (PHEV) s pohonom všetkých kolies „Twin Motor 4WD“. Ako názov Engelberg Tourer naznačuje, vozidlo ponúka vynikajúce jazdné schopnosti umožňujúce vyraziť na cestu za akýchkoľvek klimatických podmienok a zdolávať tak s istotou všetky povrchy. Uvedené vlastnosti sú spojené s dlhým dojazdom, ktorý je pre pohon PHEV charakteristický, a dovoľuje tak vydať sa aj na cesty mimo mesta do lokalít bez dobíjacej infraštruktúry. Vďaka výborne riešenému usporiadaniu kombinuje priestor pre posádku s najrôznejšími odkladacími miestami pre komfortné cestovanie rodiny či priateľov až do cieľového miesta. V samotnom vodičovi ako aj vo zvyšku posádky prebúdza zvedavosť a túžbu po dobrodružstve s chuťou ísť za hranice poznaného a skúmať nové doposiaľ neobjavené horizonty.

2) Dizajn

Model MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, ako naznačuje jeho názov prislúchajúci kulise lyžiarskeho strediska, bol navrhnutý ako elegantný, vysoko funkčný a všestranne praktický SUV / crossover. Do dizajnu chce MMC premietnuť čo najviac typických rysov Mitsubishi. Typ karosérie má vyjadrovať výkonnosť a spoľahlivosť dovoľujúcu vozidlu zdolať akúkoľvek cestu. Interiér ponúka veľkorysý priestor, ktorý umožňuje cestujúcim užívať si cestu v pohodlí a súčasne sprostredkúva úroveň kvality a funkčnosti s mimoriadnou starostlivosťou o každý detail. Z vlastností potvrdzujúcich kvality SUV pre aktívny životný štýl menujme hmlové svetlá zabudované do strešného boxu s automatickým otváraním a zatváraním, resp. ochranné kryty pod predným aj zadným nárazníkom.

3) Technológie na palube

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využíva systém pohonu „Twin Motor PHEV“ od MMC, starostlivo vyladený a otestovaný v modeli Outlander PHEV. S využitím technológie elektrifikácie budúcej generácie a riadenia pohonu všetkých kolies MMC ďalej posunulo do podoby ešte atraktívnejšieho systému pohonu vozidla. Spojenie systému PHEV s technológiami palubnej konektivity navyše znamená, že MITSUBISHI ENGELBERG TOURER je možné s väčšou istotou používať za každého počasia aj na cestách akéhokoľvek druhu.

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využíva systém pohonu PHEV, ktorý prislúcha najvyššie postavenému SUV-crossoveru budúcej generácie. Pod podlahou medzi nápravami sa nachádza batéria sústavy pohonu s vysokou kapacitou. Využíva systém pohonu Twin Motor od MMC, ktorý zahŕňa vysoko výkonné a hospodárne elektromotory vpredu aj vzadu, ale súčasne zachováva veľkorysú kabínu umožňujúcu použitie troch radov sedadiel.

  • Pre pohon PHEV bol navrhnutý benzínový motor s objemom 2,4 litra. V režime sériového hybridu plní spaľovací motor funkciu vysoko výkonného generátora energie, dosahujúceho vysoký stupeň rekuperácie, pričom veľký zdvihový objem zabezpečuje tichšiu prevádzku a nižšiu spotrebu paliva. Okrem vyššej efektívnosti samotnej sústavy PHEV tak MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využíva starostlivo odladené technológie pre zníženie spotreby paliva, napr. aktívne zatváranie lamiel pred chladičom pre zníženie aerodynamického odporu.

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER vykazuje dojazd čisto na elektrinu viac ako 70 km (podľa metodiky WLTP) a pri plne nabitej batérii a s plnou nádržou paliva ponúkne celkový dojazd viac ako 700 km (podľa WLTP). To znamená, že celá posádka si môže aj na dlhších cestách užívať hladkú, suverénnu a tichú jazdu, typickú pre elektromobily.

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využíva systém trvalého pohonu všetkých kolies „Twin Motor 4WD“ od MMC s vysoko výkonnými a účinnými elektromotormi, ktoré poháňajú obe nápravy; s využitím know-how získaného pri vývoji vozidiel z radu Lancer Evolution taktiež využíva technológiu aktívnej kontroly stáčania vozidla okolo zvislej osi (AYC*3) pre optimálne rozdelenie hnacieho momentu medzi predné kolesá. Uvedené komponenty sa využívajú spoločne s integrovaným systémom pohonu všetkých kolies S-AWC od MMC, ktorý prináša zásadné zlepšenie dynamických schopností vozidla - zrýchlenie, otáčanie, brzdenie – súhrnným riadením brzdnej sily na jednotlivých kolesách (systém ABS) a výkonu predných aj zadných elektromotorov (aktívne riadenie stability, systém ASC*4).

  • Pohonné ústrojenstvo Twin Motor 4WD zabezpečuje mimoriadne agilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi obe nápravy a vyznačuje sa aj pocitom suverénnej akcelerácie typickej pre elektrický pohon s maximálnym krútiacim momentom dostupným už od nulových otáčok. Systém rozdeľovania krútiaceho momentu medzi prednými kolesami zlepšuje jazdné schopnosti, kedy zaručuje pohodlnú a príjemnú ovládateľnosť, ktorá je pri vozidlách tejto veľkosti nevídaná. Súčasne zvyšuje stabilitu vďaka potlačovaniu preklzovania kolies na neupravených alebo zasnežených cestách s cieľom vždy prenášať na povrch vozovky maximálnu hnaciu silu.

*3 ... S využitím informácií o natočení volantu, rýchlosti stáčania, hnacom momente, tlaku v brzdovej sústave, rýchlosti otáčania kolies aj ďalších údajov pre presné určenie zámeru vodiča a správania vozidla tento systém riadi rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi predné kolesá a brzdnej sily predných kolies tak, aby správanie vozidla verne a bezpečne odrážalo zámery vodiča.

*4 ... Potláča prejavy nestability chovania vozidla v dôsledku klzkého povrchu vozovky alebo náhlych zásahov do riadenia.

  • Keď vodič do palubnej navigácie zadá cieľ cesty, systém „Connected Car“ s využitím informácií o počasí, teplote, miestopise, doprave a stavu povrchu zvolí optimálny jazdný režim a prispôsobí rozdeľovanie krútiaceho momentu prostredníctvom systému energetického manažmentu batérie sústavy pohonu a systému S-AWC. Výsledkom je bezpečná a pohodlná jazda aj nižšia spotreba paliva.

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využíva pohon pomocou elektromotorov pre suverénnu jazdu a dosiahnutie príkladne nízkej spotreby. Vďaka svojim úplne intuitívnym jazdným schopnostiam a pohonu všetkých kolies pre mimoriadnu stabilitu umožňuje vodičovi bezpečne a sebaisto zrýchľovať, prechádzať zákrutami aj brzdiť presne v zamýšľanej trajektórii jazdy a za všetkých klimatických podmienok a na každom povrchu.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode