Belasí šíp

14.01.2017 09:09

Mladý fešný herec, spevák Juraj Bača a fešná Škoda Fabia Combi si užili zimné radovánky na našich bratislavských cestách...dozviete sa, aká je Jurajova vášeň v štvorkolesových i dvojkolesových miláčikoch...

Prvú vysokú školu ste študovali na UK Fakultu Managementu, ale ak sa nemýlim, tak herectvo ešte študujete popri pracovnej vyťaženosti?

Je to tak. Študujem na Vysokej škole múzikých umení, tento rok mám štátnicový. Momentálne mám všetko časovo náročné, lebo sa točí ďalšia séria Búrlivého vína, chodím koncertovať so svojou kapelou a tým pádom mám víkendy stále plné, začal som veľa moderovať,čo ma neuveriteľne baví, v divadle Nová scéna hrám v muzikáli IAGO a v Slovenskom Národnom Divadle mám tiež niekoľko predstavení... V tomto roku sa už pripravujú ďaľšie veci, o ktorých zatiaľ nechcem hovoriť, ale diváci ma uvidia aj v iných tituloch, v ktorých budem hrať aj spievať.

Tak ako počujem práce máte viac než dosť, že by ste sa mohli naklonovať, ale čo vaša iná vášeň, o ktorej trošku tuším?

Mám slabosť krásne autá, konkrétne na kabriolety a mám ich dva. Smart roadster a biely Renault Megane. Okrem kabrioletov som mal Škodu Octaviu, ktorú som už žiaľ predal, lebo tých áut bolo veľa a naozaj dve mi stačia. Kabriolety by si mal človek užívať, aj keď v poslednom čase sa už len premiestňujem a tú jazdu až tak neprežívam, ako v tých začiatkoch. No občas po koncerte alebo z natáčania mám takú chuť, že idem pomalšie, dám si dolu strechu ak je vhodné počasie, pustím hudbu a užívam si jazdu.

Tie kabriolety na baby určite zaberajú a k tomu ešte mladý fešný a úspešný muž?

To áno, na nežné pohlavie majú zvláštny vpyv, uznávam, že zaberajú...Mne na nich ale vyhovuje to, že mám väčší kontakt s prírodou, viac slniečka a nie som uzavretý v priestore, je to paráda! S kabrioletmi, okrem menšieho úložného priestoru, príchadza viacej nástrah. Raz som bol natáčať rozprávku v Čechách a cestou späť som vošiel do tunela Sitina. Kým som do neho vchádzal, ešte svietilo slnko, keď som sa však blížil k východu, bolo mi jasné, že má čaká nemilé prekvapenie. Strhol sa brutálny lejak. Kabriolet je vymyslený tak, že keď idete určitou rýchlosťou, aerodynamika zariadi, aby Vám do vnútra nepršalo, avšak tento lejak bol tak silný, že všetci vodiči radšej spomalili, takže sme išli po možno 30km/h ,takže sa mi auto začalo pekne pomaly plniť vodou. Na najbližšej benzínke som musel zastaviť a vypustiť ten môj pojazdný bazén.Ten pohľad okoloidúcich vodičov stál za to. Síce som mal úsmev na tvári, ale do smiechu mi nebolo, keď som sušil auto, aby som v pohode odišiel. Aj to bývajú zákutia kabrioletov...

Vráťme sa k značke Škoda. Octavia bola jedna z prvých ročníkov?

V roku 1996 boli na Slovensku prvé tri Octavie a jedna z nich bola naša, lebo môj tatino ju chcel a dobre urobil. To auto nemalo za 20 rokov ani jeden technický problém! Veľmi spoľahlivé. Máme na neho veľmi milé spomienky, takže sme sa s ním ako rodina ťažko lúčili, lebo nás nikdy nenechalo v štichu.

O štyroch kolesách sme dosť povedali, ale čo dve kolesá. Tie sú vám tiež blízke?

Mám pre ne veľkú slabosť... Kedysi som viac obľuboval dve kolesá ako štyri a až po čase som presedlal na autá, teda na kabriolety. Vždy som túžil kúpiť si motorku, ale tým, že som muzikant, tak potrebujem preniesť aj nejaké veci a na motorke je to problém. V mladosti som sa venoval zjazdovej cyklistike podobne ako náš cyklistický reprezentant Filip Polc, ktorý má svetové úspechy. Jazdil som slovenský, maďarský aj český pohár. Od tých čias mám ten adrenalín v sebe zakódovaný, mám to rád.

Dufam, že vyplavovanie adrenalínu sa neodzrkadľuje pri prekračovaní rýchlosti a zbieraní pokút?

Mám rád rýchlu jazdu na bicykli v lese na oficálnej zjazdovej trati, ale nie agresívnu a na miestach, kde to nikoho nemôže ohroziť a už vôbec nie na aute.

Priznám sa, že nedostávam často pokuty, myslím, že len raz som dostal pokutu, za to že som nemal platnú STK-čku. Dokonca iba jeden deň som prešvihol a už ma policajti hneď odprevadili k bankomatu. Nakoniec som im bol za to však veľmi vďačný. Na druhý deň som si všetko vytelefonoval a išiel na technickú kontrolu, počas ktorej sa mi úplne rozsypali brzdy. Po zime boli poškodené od soli a kamienkov. Mal som veľké šťastie, že sa mi nič nestalo a už chápem, že policajti mali pravdu. To som nemohol vedieť, ale anjel stážny ma svojim spôsobom ochránil a touto cestou pozdravujem pánov policajtov.

V tej dobe som hral policajta v seriáli Panelák, čo bolo tiež vtipné, ale aj poučné.

Od pokút k nehodám je len skok. Ako to bolo u vás?

Deň pred Vianocami sa mi raz podarilo rozbiť auto! Mali som koncert v Rakúsku, išiel som nášho bubeníka odniesť na vlak domov a dosť sa šmýkalo. Cesta bola tak namrznutá, že v istom momente auto prestalo reagovať na moje riadenie skončilo a na totálku, napriek tomu, že som šiel opatrne. Nič sa mi nestalo, ale bol to nepríjemný vianočný darček. Odvtedy som ešte opatrnejší a apelujem na ľudí, aby boli na pozore. Je to hrozný pocit bezmocnosti, keď sa s autom v šmyku nedá nič robiť... Samozrejme nebrzdiť, nohu dolu z plynu a manévrovať s vovlantom, ale na ľade ani to nepomôže. Pozor na rýchlosť, vždy pomalšie ďalej zájdete.

Boli ste v takej krajine, kde vás prekvapili vodiči i cestná premávka?

Škoti sú pohodoví vodiči. Bol som v Edinburgu a tam všetci jazdia ukážkovo a ohľaduplne, nikto sa nerozčuľoval, keď ste hneď nevyštartovali na zelenú. Panuje tam veľká úcta voči chodcom, čo u nás nevidieť. Prenajal som si tam auto s riadením na opačnej strane, čo bol veľký šok a ešte väčší bol, keď sme pricestovali späť nad ránom, boli úplne prázdne cesty a ja som chvíľku išiel po opačnej strane ako v Škótsku, celý domýlený som išiel do Galanty za rodičmi.

Ste vo veku, kedy dávate prednosť k nižším a rýchlejším autám. Čo tie väčšie autá typu SUV, tie vás nefascinujú?

Som vo veku, kedy mi vyhovujú práve kabriolety. Pri kúpe auta som sa rozhodoval, či nebyť radšej praktický a neísť do SUV, ale brat mi povedal, že keď budem mať 50 rokov, tak si do nízkeho, športového auta už nesadnem, lebo ma budú bolieť kríže, kedy inokedy, keď nie teraz . Človek v každom veku inak rozmýšľa, takže rátam s tým, že  pár rokov aj ja uprednostním radšej pokojnú, komfortnú jazdu.

Páčila sa vám Fabia Combi ScoutLine Style 1, 2 TSI?

Imidž Fabie Combi vo výbave ScoutLine bol taký „offroadový“ či už predným i zadným plastovým nárazníkom. Prekrásna belasá farba ladila s interiérom a s panoramatickou strechou pôsobila originálne. Prekvapilo ma, že je tu veľa miesta, pretože meriam 195 cm a necítim sa za volantom stiesnený, aj priestor na kolená mám. Fakt super, aj keď od Combi sa očakáva veľa priestoru, tak táto „skautská“ Fabia ho má ozaj veľkoryso. Vzadu sa traja v pohode usadia. Interiér je klasický, ale dotykový displej je bonusový a štartovanie gombíkom je komfortné. Výborné riadenie, veď moje začiatky boli na Favorite, Felicii a tam sa trošku posilovalo, tu to ide ako po masle aj preraďovaním 6-stupňového manuálu. Benzínový motor s výkonom 81 kW slušne ťahal v kopci za pomoci asistenta rozjazdu, vôbec to neprešmykovalo. Spotreba od výrobcu okolo 6 l/100km je dobrá a na diaľnici ešte menej, tak  by som to mladým rodinám určte doporučil. U mojich rodičov sme všetky autá volali šíp a práve škoda ho má v znaku, tak by som si tento belasí šíp vedel predstaviť aj doma.

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode