Biela káva MOKKA
31.10.2015 18:08
Predaj menších SUV každým rokom rastie a s nimi rastie aj počet majiteľov. Otázkou ostáva, ktorý model je pre nás ten ideálny, keď rôznorodosť značiek je tak obrovská. My sme začali s degustáciou novej Mokky a okamžite sme prišli na jej lahodnú chuť. Svieže krivky karosérie s hlbokými prelismi na dverách a robustná svalnatá predná časť auta ukazuje, že dizajnéri s kreslením kriviek si dali naozaj záležať. Dôkazom toho bolo množstvo uprených očí okoloidúch všade, kde sme sa objavili. A to je tá správna vizitka pre Opel Mokka!
Vzhľad interiéru nás milo prekvapil, hlavne prístrojová doska ako keby vypadla z oka modelu Astra. Po usadení nás zaujal vysoký posed ,odkiaľ je parádny výhľad všetkými smermi. Aj dvojmetroví pasažiéri ako ja, majú dostatok priestoru na dlhé nohy a platí to aj pre hlavu. Ergonomicky ladené sedadlá poskytujú užasný komfort vášmu telu a dokázali by sme za volantom presedieť celé hodiny bez známky únavy. Majú fakt profesionálne tvarovanie a bočné vedenie plní svoj účel na jedničku. Multifunkčný kožený volant má primeranú veľkosť, ideálnu hrúbku venca a hlavne dobre vyzerá. Ľavá strana volantu náleží ovládaniu tempomatu a obmedzovaču rýchlosti. Tlačítka na druhej strane pomáhajú pri ovládaní audiosústavy a telefónu spárovaného cez bluetooth handsfree od výbava Enjoy. Čo sa nám zdalo dosť nepraktické bolo ovládanie palubného počítača pootočením krúžku páčky svetiel. Veľké ciferníky posadené v hlbokých tubusoch sú čitateľné a vodičovi sprostredkujú všetky potrebné údaje. Infarktový stav z množstva tlačidiel na stredovom stĺpiku sme zažehnali po krátkom čase. Sú logicky zoradené a nápisy uľahčujú ich obsluhu. Nesmieme zabudnúť pochváliť aj navigáciu. Prekvapí vás nádhernou grafikou, bezchybným ovládaním a možnosťou jednoduchým otočením gombíka zmeníť okamžite veľkosť mapy. Super! Priestor kabíny aj batožinového priestoru je tiež solídny a prekonáva aj Nissan Juke.
Mokka ponúka famózne riešenie sklopenia sedákov kam by mali patriť operadlá. Tým vzniká rovná plocha nadväzujúca od podlahy kufra. Klasický objem je 356 litrov, no po sklopení zadných sedadiel sa jeho hodnota vyšplhá na 1372 litrov. Zdá sa vám to málo? Poďme konečne nazrieť pod kapotu...
Klasickým naftovým agregátom s objemom 1,7 litra už odzvonilo. Opel renovuje a snaží sa montovať motory ešte výkonejšie a úspornejšie. Myslíme, že sa vydal tou správnou cestou a nový diesel s objemom 1,6 litra je toho dôkazom. Započúvali sme sa do zamatového a tichého chodu, ktorý umocňuje výborné odhlučnenie v kokpite. Motor reagoval svižne na pokyny plynového pedála a v otáčkach okolo 2000 sa prezentoval v najlepšom svetle. Šesťstupňový manuál má krátke a presné dráhy radenia bez žiadnych zádrhov. Vyspelý podvozok s istotou sedel na ceste a hravo zvládal kvalitu našich vozoviek. Aj napriek svojej výške sme pri rezaní ostrých serpentín nazaregistrovali žiadny náznak nakláňania.
Musíme uznať, že nám kávičkárom nová Mokka naozaj chutila, škoda, že sme ju degustovali len týždeň. Ak máte radi dobrú kávu a dobré auto, skuste túto variáciu a verte, že budete veľmi spokojní.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Opel MOKKA 1,6 CDTI FWD | |
Zdvihový objem cm3 | 1598 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 81/110/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 320/2000-2250 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 178 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 12,5 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,7/3,8/4,1 |
Základná cena od | 19 290 € |