Biela plachetnica
25.11.2012 18:49
Slovenský umelec a hudobník Michal Gečevský popreháňal kone dieselového hatchbacku Volvo V40 D2
Miško, kde vás mohli, ale môžu vidieť diváci?
Hral som v hudobnom muzikáli Fontána pre Zuzanu rolu Roba Grigorova, ale aj v iných projektoch. V JOJke ma čaká úplne nový seriál, kde hrám takého svetáka, ktorý žúruje a žije naplno. Veď nechajte sa prekvapiť. Inak som funková generácia a spievam a hrám na gitare.
Mám pocit, že vás to ťahá viac k muzike alebo sa mýlim?
Muzika ma karmicky ťahá a herectvo ide zo mňa tak nejako plynule. Určite nie som pre bežnú cieľovú skupinu. Väčšinou ma tlačia do rolí ako ubližovať ženám a potom si ich udobrovať. Tam asi aj najlepšie pôsobím, keď si ma vyberú.
Čo by ste nám vedeli povedať, keď sa povie automobilový svet?
Rodina! Vedel som už ako teenager šoférovať, pretože som z automobilovej rodiny. Otec za volantom bol celý život ako kamionista a brat sa tiež stále vŕtal v autách. Môj život sa viac točil pri motorkách. Brat raz dal do škodovky Rapid 5 - rýchlostný favoriťácky motor a natrel ho mclareňáckou farbou. On mal vždy vážne autá a toto spomínané sa mi nejako ušlo. Asi som bol dobrý... Hneď ako som na ňom vyštartoval, zastavili ma policajti. Na Prievozskej ma chytili, len preto, že som vraj jazdil ako Fitipaldi. Ani zasvietené svetlá som nemal. Podľa mňa si chceli pozrieť vytunenú Rapidu, ale nič mi nenašli, tak ma pustili a neplatil som nič.
V dnešnej dobe sú už dosť vysoké pokuty. Platíte alebo sa nejako dohodnete so strážcami zákona?
Parkovanie, papuče, odťahy som už platil. V meste som už krotký . Dokonca mi 2x vzali vodičák. Nemal som emisnú a STK-čku na mojej mazde. Policajti mi povedali, že mám falošnú STK-čku, lebo na nej nemám znak koňa. Mali pravdu, tak som si to musel znovu dať urobiť aj s koňom. Oni mi zvesili moje značky, vzali techničák aj vodičák. Dva mesiace som jazdil so žltým papierikom, až mi policajti vysvetlili, že už je neplatný a tak som si musel dať veci do poriadku.
Zaujímavý zážitok s policajtmi?
Na Nivách ma odstavili rovno na zastávke. Na sedadle spolujazdca som mal otvorený notebook, fajčil som, nemal som pás a telefonoval som. Nič som nestihol zlikvidovať a tak sme išli riešiť, že za čo dostanem pokutu. Mohol som si vybrať. Za pás je to horšie, ale lepšie ako cigareta, telefonovanie alebo notebook. Vybrali sme bezpečnostný pás, ale pokuta bola...
Je niečo čo z duše nenávidíte na našich cestách?
Neplynulých a veľmi pomalých vodičov robiacich kolónu. Vrátim to tak, že predbehnem kolónu a taký dedko v čele. Išiel som pred ním na jednotke, nech vie aké to je! Bolo to v smere na Apollo a urobil som takú čakačku, že ako sa odklonil autobus, tak ma chcel dedko aj predbehnúť, ale som mu to nedovolil . Išiel som dvanástkou!
Ako podľa vás jazdia dnešní vodiči?
Veľa ľudí už jazdí normálne aj keď sa zopár amatérov nájde. A jazdiť šikovne medzi amatérmi nie je jednoduché. Ťažko sa predvída v mestskej cestnej premávke, lebo mnohí z vodičov sú tupci a potom je to dosť veľký problém jazdiť medzi nimi normálne.
Na akom poslednom aute ste jazdili?
Na Mazde 626 som jazdil 5-6 rokov až kým neodišla na totálku. Mal som s ňou pompéznu búračku. . Pamätám si to ako dnes, keď som moderoval svadbu kamošovi a na mojej ulici sa točil s autom dedko s babkou. Išiel som šesdesiatkou na tachometri a dedko si ma nevšimol a otočil auto na môj smer a bolo po prednej náprave môjho auta. Policajti dedkovi vzali vodičák, rozbil si auto, prišli aj hasiči, aj môj otec s minibusom. Svadobný sprievod prechádzal popri búračke a ja som sa opravoval od airbagu. Všetci mi kývali a bolo to aj vtipné.
Rozmýšľate nad kúpou ktorej značky auta?
Možno bavoráka by som chcel. Sú to autá pre rozumného človeka.
A čo rýchlosť? Prekračujete ju občas?
Išiel som autom do Bulharska s kamošom a dosť rýchlo. Policajné autá nás ale nenaháňali za vyššiu rýchlosť, lebo Bulhari, Srbi silné autá neriešia a nezastavujú. To by mohlo byť aj u nás.
Ako by malo znieť autorádio podľa vášho ucha?
Pri počúvaní autorádia uprednostňujem basový a výškový zvuk, čiže tie stredy dávam na bok, spraví nám to taký efekt, že môžeme do toho rozprávať, hudba nám môže jasne a príjemne znieť, lebo aj naše hlasy sú stredové.
Ako sa vám páčil naftový model Volvo V40 D2?
Neviem prečo, ale tento model mi pripomínal trojkový bavorák, ktorý som jazdil a naozaj mi vyhovoval. V40-ka mi pripomína bielu plachetnicu vlniacu sa na mori....no Švédi to proste vedia. Sadol som do auta a stlačil som pri bezkľúčovom štartovaní tlačidlo, čím som dal do chodu kone pod kapotou. Moderné prístrojové budíky na panelovom prístroji sa rozsvietili a rôznorodou farebnosťou vyčarili úsmev na perách, pretože displej na budíkoch sa dal farebne prepínať. Volant, sedadlo a opierka mi vyhovovali, dokonca dosť veľa miesta bolo aj vzadu. Kufor bol tiež priestranný a dosť veľký. Motoricky bola naftová jednašestka výkonná a bolo cítiť, že má ešte rezervy a v prípade potreby zrýchli ako sa patrí. Šesťstupňová manuálna prevodovka sa dobre ovládala s efektným podsvietením radiacej páky. Vo vnútri nebolo počuť žiadne rezonujúce a nežiaduce zvuky. Pri prejazdoch v zákrutách auto super sedelo a nevykláňalo sa do strán. Ve-štyridsiatka pracovala ako hodinky a pri zastavení na križovatke motor zhasol a znovu sa naštartoval pri systéme Start-stop, ktorý zapracoval v rámci úspornosti. Prvýkrát som sa stretol so City Safety. Príjemne ma prekvapila informácia, že pri jazde do 50 km/h sa auto automaticky zastaví pred prekážkou ak by náhodou mala nastať prípadná nepredvídateľná kolízia. Tempomat držal nastavenie aj po preradení. Cena tohto modelu je 28 930 € nie je to síce málo, ale prémiový balík severana stojí za to, aby ste ho naozaj mohli vlastniť. Určite sa vám to vráti a pri kúpe ve-štyridsiatky určite nebudete ľutovať.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka