Biela vločka
30.09.2017 09:28
Moderátor zábavno-súťažnej relácie Dobre vedieť Rasťo Sokol si zamoderoval s novým BMW X4 a počas leta vyvetral aj svoje kabrio BMW Z4. V rozhovore sa dozviete viac aj o tom, čo zvláštne našiel jeho kamarát pri rozobratí starého Oltcita...
Poznáme vás najviac ako moderátora, ale ste herec, ktorý si zahral v seriáloch Hurúca krv, Mesto tieňov, roky ste pracoval v rozhlase a v dabingu, ale v šou Dobre vedieť vám to najviac sedí. Zažívate veľa humoru počas natáčania?
Najväčšia sranda je s Jurajom Kemkom a Robom Jakabom, pretože tá relácia je hlavne o nich a ja som len koordinátor ich špekulácii. Počas relácie zažijeme veľa srandy a nie všetko sa dostane na obrazovky. Diváci mohli vidieť Andreja Bičana presviedčať Ďura Kemku, že jeho je správna odpoveď a Ďuro ho poslal preč od stolíka, ľahol si na stôl a zlomil displej. V každom ohľade odpovedal správne, Andrej si kľakol a musel ho odprosiť... to sme sa už všetci gúľali od smiechu.
Z vás „kuká“, že ste zabávač aj mimo relácie. Čo príbehy z auto-moto sveta?
Mne tie vtipy sa v tej mojej hlave rodia samovoľne, robím zábavu aj za volantom hoci zábavných nehôd som veľa nemal. Takú menšiu nehodu som mal v zime so škodovkou 120, keď bola poľadovica a švacol som to do taxíka! Prasklo zadné sklo, vyskočilo asi 5 počerných mužov, tí sa rozleteli a zmizli ako gáfor! Nešťastný taxikár ma poprosil, či by som aspoň neuhradil sumu, ktorú s nimi prejazdil. Zaplatil som asi 40 korún taxík ľuďom, ktorí ušli, keď som do nich nabúral, tak na to sa nedá zabudnúť...
Spájajú sa vaše začiatky so škodovkami ako väčšina z nás v čase socializmu?
Otec pracoval v zahraničí a najprv chcel auto kúpiť v Tuzexe, ale čakacie doby boli zdĺhavé, tak mu kamoši dohodili Oltcit, na ktorom som sa učil aj ja jazdiť. No, lenže ak som išiel rýchlosťou viac ako 140, tak sa rozohriali všetky ventily a vačkový hriadeľ, motor sa rozladil a to bolo hotové peklo! Jeden z mojich kamarátov, tiež vlastník Oltcita, pri oprave sťahovania okna, našiel dokonca vo dverách zabudnutú plesnivú desiatu rumunského robotníka.
To ste mali ozaj pestré, ale aké boli vaše autá na ktoré rád spomínate?
Prvé nové auto, ktoré som vlastnil bola Škoda Felícia, základná výbava, čiže nemala posilovač riadenia. To som si najmä pri parkovaní zamakal. Potom som od hudobného skladateľa Ľuboša Zemana kúpil auto už posilovačom - Opel Vectra. To bolo jedno z mojich najlepších áut s dobrou spotrebou, ale praskla na nej hlava valcov, práve keď som išiel do Nitry na autosalón pozrieť nové auto. Neskôr sme mali v rodine bezproblémové Peugeoty 207, 307 SW a 5008.
To ste presedlali na Peugeoty?
S Peugeotmi som nemal takmer žiadny problém, tak som si objednal aj novú 3008-čku a napokon sa stala aj európskym autom roka, a to o niečom svedčí... Tentoraz som si ju nakonfiguroval som si ju presne podľa svojich predstáv. A práve dnes sa veľmi teším, pretože si ju idem vyzdvihnúť.
Som rada, že som vám k tomu dopomohla a odviezla vás práve parádnym BMW. Škoda, že vás neveziem pre nové auto tejto prémiovej značky....
Netreba, lebo auto tejto značky mám v garáži! Na štyridsiatku som si urobil radosť a kúpil kabriolet BMW Z4 roadster, lebo to bola vždy moja srdcová záležitosť. Má ešte plátennú strechu, ale na chladnejšie počasie mám aj pevnú strechu, takzvaný Hardtop. Moja mama mu hovorí čiapočka.
Niekto má pre radosť motorku a vy kabriolet, ktorý využívate aj v zime, keď máte aj pevnú strechu?
Mám rád motorky, ale štyri kolesá sú istejšie. V zime ho takmer nejazdím, aj keď by sa dalo. Na pôvodnú čiernu metalickú farbu som dal nastriekať matnú farbu Plastidip. Dobre vyzerá, je ochranou aj pred koróziou a kamienkami a dá sa strhnúť ako koža a na laku nebude vidieť žiadne škrabance, bude ako nové. Toto kabrio si určite nechám dlho, lebo to je sen, ktorý som si splnil, ako aj to SUV.
Stane sa vám, ak nie ste práve za volantom, že kibicujete do riadenia?
Musím povedať, že keď sa veziem v aute som najradšej šofér. Nejde o to, žeby som sa zle cítil, ale verím sám sebe. Niekedy tým mladším brblem do šoférovania, aj synovi. Znervóznim ich, ale vždy im hovorím, že mám viac nacúvané ako oni najazdené.Mladší jazdia rýchlejšie, lebo tak aj žijú...
S navigáciou máte aké skúsenosti na svojich cestách?
K narodeninám som dostal externú navigáciu Garmin. S kamarátom Igorom Krempaským som išiel cez Maďarsko na moderovačku do Sniny a navigáciu som v Budapešti pripevnil na okno mojej Z4-ky. Tá však hlásila, že nemám aktualizované mapy. Povedal som si, že to nebude problém, a išiel som podľa nej... Ale stratili sme sa niekde, kde už nebola ani diaľnica, ale len poľná cesta a hláška, že o 200 m sa máme nalodiť na trajekt, keď akákoľvek voda nebola široko ďaleko, nás neskutočne pobavila! Tak som navigáciu hodil do kufra, vrátil sa späť na diaľnicu a išiel podľa značiek.
Aká je podľa vás dopravná sieť v zahraničí v porovnaní s našou slovenskou?
Je neporovnateľná s našimi cestami... u nás sa tá diaľničná sieť síce rozširuje, niekto nám sľuboval, že diaľnica do KE bude v roku 2010 a je rok 2017! Podľa najnovších správ, ktoré som zhodou okolností dnes počul, tak nebude dokončená ani v roku 2020, ale až v roku 2025. To je brutálne!
Aké bolo podľa vás jazdenie na novom trojlitrovom dieseli BMW X4 xDrive?
BMW je značka, ktorá má svoju históriu s nádherným dizajnom a kvalitou spracovania, tie sú na vysokej úrovni. To platí aj o tomto modeli BMW X4 s M packetom v automate, ktorá mi vzhľadovo pripomína BMW X6, ale X4 sa mi páči ešte viac, ale spojenie SUV s kupé je fakt zaujímavé. Prémiový interiér dýcha komfortom a priestorom. Prístrojovka s imitáciou dreva ladila s hnedými koženými sedadlami a priestoru bolo dostatok všade aj v kufri, aj keď bol menej hlboký, ale postačujúci. Prehľadný displej, head-up displej typický pre túto značku, cúvacia kamera, strešné otváracie okno dodávalo viac svetla. Pocity šoféra sú úžasné, keď zrýchlite a auto sa rozbehne presne tak, ako má. Na skle vidím, koľko idem a môžem si prepínať do rôznych jazdných režimov. /eko, sport, comfort/ Pri športovom režime ma zatlačilo do sedadiel a a nerovnosti na ceste to perfektne spracovalo, hluk mimo kabíny sa dovnútra vôbec nedostal. A to sme išli vedľa kamióna. Automat presne preraďoval a madielka pod volantom tiež rád používam, keď sa chcem zabaviť. Bočné vedenie ma dobre držalo aj v nespevnenom teréne a xDrive bolo cítiť, že to zaberá, tak ako má a v zime to ešte viac poteší, ak by ste išli na hory, tak nemusíte mať žiadne obavy. Má to absolútne všetko, čo má dobré auto mať. Autá tejto značky sa budú stále dobre predávať, aj keď majú na tachometri viac ako 300 000 km, lebo hoci nie sú lacné, sú zárukou kvality a komfortu.
Text a foto: Alena Chorvátová