Biele žihadielko
15.01.2017 11:03
Ako to býva, už pomaly každá automobilka má vo svojom repertoári motor o objeme jedného litra. A ani značka Audi nie je výnimkou. Nová A3-ka dostala s novým motorom aj facelift a musíme povedať, že vyzerá naozaj úžasne. Prvú zmenu sme objavili na prednom nárazníku, ktorému dominovali nové tvary LED svetlometov s denným svietením.
Za príplatok dostanete Audi Matrix LED svetlomety s oveľa jasnejším osvetlením, kde sa jednotlivé diódy zapínajú alebo vypínajú od závislosti počasia. Neprehliadli sme ani zadné trojrozmerné svetlá či široký difúzor, ktorý dáva autu športový look. K výrazným prvkom karosérie patrili ostré prelisy pod oknami a nad prahmi dverí. Interiér svojím spracovaním patrí k pýche tejto nemeckej automobilky. Všetko je vyšperkované k dokonalosti a kvalita spracovania na najvyššej úrovni. Vo vnútri kokpitu bolo naozaj dostatok priestoru vpredu a to platilo aj vzadu. Ergonomické a pohodlné sedadlá poskytovali parádny luxus a ani pri dlhšej jazde chrbát neprotestoval. Novučičký je aj trojramenný multifunkčný volant s ideálnou veľkosťou. Vysúvací 7-palcový stredový displej ostal zachovalý, ale stále patrí k špičke so svojou premakanou grafikou a precíznym ovládaním. Displej sa dá zasunúť pomocou tlačidla, ak by vás rušil. Aj veľkosť batožinového priestoru ostala rovnaká. Objem 380 litrov je postačujúci a po sklopení zadných sedadiel narastie na vynikajúcich 1220 litrov.
Ako sme už spomínali novinkou bol benzínový trojvalec s výkonom 85 kW a 115 koňmi. Motor s označením 1.0 TFSI mi vôbec nepripadal ako trojvalec. Mal pekný kultivovaný chod, priadol tichúčko ako mača a aj pri vyšších otáčkach vydával primeraný zvukový prejav. Možno to bolo dobrým odhlučnením kabíny. Asi by málokto čakal variáciu automatickej prevodovky s najslabším možným motorom. Kto má rád pohodlie a komfort určite nebude sklamaný. Sedemstupňový automat bol tou najsprávnejšou voľbou. Radenie bolo neskutočne presné a stalo sa, že niekedy som ho ani nepostrehol. Priam dokonalý súlad s motorom. Na podvozok u tejto značky sa dá vždy spoľahnúť. Auto sedí na ceste ako prikované a ani prudké zjazdy zákrut mu nerobia problém. Skvelo drží stopu a nakláňanie do strán je mu cudzie. Každý výtlk alebo nerovnosť dokonale filtruje a do kabíny sa neprenáša žiadny zvuk.
A čo na záver?
Audi A3 Sportback znovu nesklamalo s ani tak malým agregátom. Stačí sa pozrieť na tie dokonalé tvary s nádhernými dynamickými líniami zo štyrmi kruhmi na prednej maske a pochopíte, že Audi je vrchol bezpečného, spoľahlivého auta s ktorým budete navždy spokojný.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Audi A3 Sportback 1.0 TFSI | |
Zdvihový objem cm3 | 999 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 85/5 000-5 500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 200/2 000-3 500 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 206 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,7 |
Základná cena modelu | 24 200 € |