Biele zlato
29.07.2017 11:31
Andrea Beranová – riaditeľka retailovej siete spoločnosti ALOve, československej klenotníckej spoločnosti otestovala šperk, ktorý si ihneď zamilovala...Hyundai Ioniq
ALOve je sesterská spoločnosť, ktorá je na trhu dva roky a od ALO diamonds sa čím odlišuje?
Značku ALOve založil rovnako ako ALO diamonds p.Alojz Ryšavý. V ALO diamonds sú klienti zvyknutí na vyberanie a skúšanie šperkov v privátnych zónach, do ALOve prichádzajú najmä mladí ľudia, ktorý hľadajú šperky s primeranými cenami v priateľskej atmosfére.
Je tu leto a okrem ponúkaných klasických kolekcií šperkov, máte aj niečo špeciálne čím zaujmete klientov, ktorí vás radi navštevujú?
Špecializujeme sa na zásnubné prstene, ale máme aj aktuálne svetové trendy. Letná kolekcia 2017 je štýlová a nadčasová. Módnym hitom sú farebné trendy šnúrky s diamantmi z kolekcie Neha alebo línia s 2D príveskami, na ktoré je možné gravírovať mená, dátumy či symboly. Napríklad pri krste dieťaťa je to úžasný darček.
V Bratislave máte už dva butiky ALOve a neustále sa rozširujete, čo znamená, že ten úspech už je tu a mňa zaujíma ako často sem jazdíte?
Do Bratislavy jazdím tak často, ako je to potrebné a nielen pri otváraní butikov. Pravda je, že minulý rok som bola nútená začať jazdiť sama, keďže firma stratila trpezlivosť s mojim nešoférovaním. Dostala som Škodu Superb a prehlbujem svoje šoférske skúsenosti. Kto by očakával, že nosím plné auto zlata a diamantov, bude asi sklamaný. Šperky nám prepravuje bezpečnostná agentúra. V aute vozím najmä potrebné praktické veci do butikov.
Tak predsa prišli na to, že auto je pre vás nepostrádateľné, že?
Dlho som nechcela šoférovať, ale akonáhle som začala, život bez auta si neviem predstaviť. A tak je to aj s diamantami, kým žiadny diamant nemáte, tak máte pocit, že žiadny nepotrebujete. V momente, keď dostanete svoj prvý diamantový šperk, túžite po ďalšom.
Od autoškoly ste mali teda dosť veľkú pauzu v šoférovaní. Neverili ste si sama za volantom?
Áno, pri inštruktorovi som mala bezpečný pocit, lebo vždy vedel kedy mi má pomôcť a zošliapnuť plynový pedál alebo dupnúť na brzdu. Odvtedy má vodičský preukaz 22 rokov a je pravda, že som mala fóbiu zo šoférovania. Hoci mi auto stálo pred domov, radšej som jazdila MHD. Moje cesty boli len na chalupu a späť, prípadne vybavenie nutností, ideálne mimo dopravnej špičky. Šoférovanie som nikdy nebrala ako relax, teraz si však o sebe myslím, že som dobrá a neustále sa zlepšujúca vodička.
Praha – Bratislava je vaša najčastejšia trasa a policajti, či už českí, slovenskí vás už zastavili alebo ste ich museli volať pri kolízii?
Zatiaľ som sa nestretla so žiadnou policajnou hliadkou, ale za to som dvakrát škrkla auto. Raz, keď som parkovala a za sebou som mala malý stĺpik. Bola som rýchlejšia ako moje parkovacie senzory, ktoré dosť hlasno ohlasovali, že sa k niečomu približujem...Nuž, niekedy som dosť temperamentná a nie vždy sa to oplatí. Podobné ťuknutie nárazníka sa mi stalo na aj na mojej Zafire, tam som ale nemala senzory, manžel mi ich nechal domontovať.
Iné nepríjemnosti na ktoré nerada spomínate...
Pomerne nedávno som išla domov z práce, bola som unavená, svietilo slnko a dlho som stála v kolóne. Dostala som mikrospánok a zobudila som sa chvíli. Na ten pocit sa nedá zabudnúť, zrazu som si uvedomila, že stojím na kraji cesty a všetky autá ma predbiehajú, netrúbia, len ma tam nechávajú v pokoji stáť. Odvtedy si na to dávam veľký pozor a snažím sa do auta nesadnúť unavená.
Ak nešoférujete, do akého dopravného prostriedku ešte sadnete?
Nedávno som v Kyjove na Morave dostala prilbu a jazdila na bicykli, spolu s rodinou sme si urobili výlet po vinných pivničkách. Po degustácii vín sme si tie najlepšie viezli v batohu na chrbte. Keďže je môj manžel vášnivý motorkár, bývam jeho spolujazdcom na motorke. Pri únavných cestách, keď je naľavo pole a napravo cukrová repa, za jazdy pochopiteľne zaspím.
Spomínali ste, že ste prvýkrát navštívili Ameriku a zažili trochu inú cestnú premávku ako u nás...
Požičali sme si tam veľké auto a prešli sme celú Floridu. Nebála som sa parkovať, keďže majú veľké cesty aj parkovacie miesta. New York bol hektický, tak tam sme radšej jazdili taxíkmi a metrom. Všimla som si tam na nárazníkoch áut špecifické obaly, niečo ako u nás bublinková fólia, pretože oni natesno parkujú. Páčilo sa mi, že prednosť má ten, kto príde prvý do križovatky. V Taliansku som zažila v premávke strašný chaos, tam pravidlá nedodržiavajú...kto je rýchlejší, ten ide.
Andrea, pracujete v oblasti krásy šperkov ...oslovil vás hybrid Hyundai Ioniq, ktorý by sa mohol nejako spájať s vašou prácou?
Samozrejme, že tento model sa snúbi s krásou! Pohľad na spodnú časť nárazníka, kde dominujú ledkové svetlá s denným svietením sú ako zasadené diamanty do šperku! V bielej farbe tento model pôsobí nádherne a luxusne. Zadná časť auta ma očarila modernosťou a atraktivitou. Zvonku mi prišlo menšie ako vo vnútri, priestor bol však veľký, rovnako ako aj kufor. Komfort vyžaroval z každého detailu v interiéri. Moderná palubovka s modrými doplnkami pekne ladila, vyhovovali mi vyhrievané predné sedačky a multifunkčný volant skosený z jednej strany sa výborne držal. Sedela som nižšie, ako som zvyknutá, no nevadilo mi to. Ocenila som navigáciu, telefonovanie cez bluethooth, adaptívny tempomat, cúvaciu kameru i palubný počítač. Auto je vo veľmi dobrej výbave. Pri normálnej jazde sa zobrazili údaje palubného počítača a po prepnutí na športový režim sa zobrazil otáčkomer a rýchlosť. Štvorvalcový jednašestkový motor mal dobrý výkon a na diaľnici mi ani neprišlo, že ide o hybrid, ktorý vyhodnocuje, kedy do činnosti zapojiť elektromotor alebo spaľovací motor. Automat mi maximálne vyhovoval a výlet spojený s pútnickým miestom Marianka sa mi veľmi páčil.
Z môjho pohľadu je Hyundai Ioniq ako luxusný šperk z bieleho zlata, ktorý okrášli svojou jedinečnosťou a každá rodina ocení jeho schopnosti mestského vozidla s dobrou spotrebou.
Text a foto: Alena Chorvátová