Biely plnokrvník
22.11.2015 19:02
Japonská automobilka konečne zmenila šatník a tretia generácia SUV Nissann X-Trail sa predstavila novým outfitom. Dala zbohom hranatým tvarom a nový model dostal oblejšie ženské krivky a trošku pripomína menší Qashqai. Karosérie je širšia a nižšia, predná časť agresívnejšia a ostro rezaná maska s LED svetlami denného svietenia dodáva autu patričnú dynamiku. Po každej stránke je novinka od Nissanu vo všetkých smeroch väčšia a konkurencia to okamžite pocítila.
Nastupovanie do auta bolo pohodlné a po usadnutí do komfortných sedačiek zistíte, aký je X-Trail priestorný. Vysoký posed zaručuje parádny výhľad a miesta pre pasažierov ja na rozdávanie. Kožené sedadlá hýčkali naše chrbty svojimi ergonomickými tvarmi ako doma v obývačke. Musíme oceniť dobrú variabilitu a jednoduchú manipuláciu zo sedadlami, hlavne keď prostredná rada je posuvná a sklopná, čím zväčšíte celkový priestor kufra. Tretia rada je skôr určená pre naše malé ratolesti.
Objem batožinového priestoru udáva hodnotu 445 litrov a pri sklopení sedadiel až 1982 litrov. Tvrdé plasty sú minulosťou a nahradili ich zmäkčené, ktoré sú príjemné na dotyk a údržbu. Kožený volant má ideálnu veľkosť a do rúk sadne ako uliaty. Ovládanie rádia, tempomatu, obmedzovača rýchlosti a spárovanie telefónu cez bluetooth handsfree je jednoduché a aj amatérsky vodič si s ním poradí. Nechýbali bezpečnostné prvky ako sledovanie mŕtveho uhlu či zvukové upozornenie pri vybočení z pruhu. Ak k tomu prirátame presklennú panoramatickú strechu, inteligentný parkovací asistent a výbornú navigáciu, kto by sa sťažoval. Samotný dizajn je na vysokej úrovni a umiestnenie ovládacích prvkou priehľadné, ako je u japoncov zvykom. K dispozícií sme mali naftový agregát s obsahom 1,6 litra pôvodom z Renaultu.
Motor má dostatok sily na tak veľké SUV a ani raz sme nezaznamenali, že by strácal dych. Kultivovaný chod a dynamika mu naozaj nechýbali ani absencia pohonu všetkých kolies. Prekvapením bola bezstupňová prevodovka Xtronic, ktorá radila úplne plynule. Pre lepšiu súhru prevodovky s motorom, výrobcovia vymysleli v bezstupňových prevodovkách virtuálne prevodové stupňe, celkovo šesť. Pri testovacej jazde po asfaltkách sa X-Trail pohyboval s takou ľahkosťou, akoby sme nesedeli v takom veľkom a mohutnom aute. Aj v teréne sa pohyboval dosť obratne a dobre kontroloval pohyby karosérie. Podvozok je komfortne, ale tuho nastavený a skôr mu vyhovovali mimomestské cesty, kde sa cíti najlepšie.
Na záver treba povedať, že Nissan X-Trail stratil svoj drsný vzhľad no získal oveľa viac. Dokáže osloviť aj naše jemné polovičky a tromi radami sedadiel sa ideálne hodí, ako bezpečné rodinné auto. Je to ideálny pomocník so všetkými vymoženosťami a vynikajúcou spotrebou. Stačí si sadnúť za volant a dokáže vám, že je stvorený pre vás.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Nissan X-Trail 1,6 dCi Xtronic | |
Zdvihový objem cm3 | 1598 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 96/130/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 320/1750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 180 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,4 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,8/4,7/5,1 |
Cena od | 28 800 € |