Big Trail
21.05.2017 15:17
Nissan nepatrí len medzi obľúbených výrobcov automobilov z krajiny vychádzajúceho slnka na západe, ale veľmi dobre sa etabloval aj v Európe. Jeho široké spektrum modelov oslovilo množstvo zákazníkov všetkých vekových hraníc. Japonská kvalita bola vždy na prvom mieste a čísla predaných áut hovoria, že tento trend sa stále dodržiava. Jedným z modelov, ktorý sa teší veľkej obľube aj vďaka ére SUV je nádherne prepracovaný Nissan X-Trail. Prvýkrát som ho uvidel stáť na parkovisku, žiadne auto nevyzeralo tak úchvatne a majestátne. Je samozrejme vidieť, že sa nápadne podobá na svojho menšieho brata Qashqaia. No svojími rozmermi a športovou siluetou predčí svojho predchodcu, aj keď svetlou výškou išiel dolu.
Po usadnutí do interiéru si uvedomíte, že aj vnútro je zväčšená kópia menšieho brata. A mne to vlastne vôbec nevadilo. V obrovských ergonomických sedadlách som sa cítil úžasne, ani doma také pohodlie nemám. Priestor pre posádku je naozaj veľkolepý ako vpredu tak aj vzadu. Nad hlavou je dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov a ani vzadu to nie je najhoršie. Vďaka variabilite zadnej lavice majú pasažieri na zadných sedadlách kráľovský priestor aj na kolená. Za volantom Nissanu je veľmi dobrý výhľad všetkými smermi a pri cúvaní poháňajú veľké spätné zrkadlá. Pochváliť je treba bočné vedenie, ktoré pri prejazde ostrých zákrut podrží telo v bezpečnej polohe. Nový X-Trail má za príplatok v ponuke aj tretí rad sedadiel, tým sa zmenšuje priestor na batožinu. Objem batožinového priestoru je 550 litrov, no jednoduchým sklopením zadných sedadiel sa jeho veľkosť zväčší na parádnych 1982 litrov. Myslím, že táto cifra dovolí prevážať objemnejší a väčší náklad, na aký sme zvyknutí. Multifunkčný trojramenný volant bol potiahnutý príjemnou kožou a sedel v rukách ako uliaty. Ideálna hrúbka venca a tlačidla ideálnej veľkosti, to je prvý krok k radosti z jazdy. Na stredovom paneli sa vyníma päť palcový TFT dotykový displej palubného počítača. Grafika a kompletné zobrazovanie je na vysokej úrovni a odozva integrovaného navigačného systému NissanConnect je nadštandartná. Tento model je vybavený množstvom bezpečnostných prvkov, aká v tejto dobe nesmie chýbať. Sledovanosť mŕtveho uhla, vybočenie z jazdného pruhu, núdzové brzdenie vpred, automatické prepínanie svetiel a panoramatický kamerový parkovací systém AVM.
Pri debatách medzi automobilovými nadšencami panoval názor, že tak veľké a ťažké auto by si zaslúžilo konečne silnejší motor ako 1,6-ka. Prosba bola vyslyšaná a pod kapotou sa teraz vyníma nadupaný štvorvalec s objemom 1995 litra s brutálnymi 150 koňmi. Prvé naštartovanie nás prekvapilo príjemným a tichý chodom motora. Tento agregát je starý známy predchodca, ktorý poháňal predchádzajúcu generáciu X-trailu a prešiel mnohými vylepšeniami. Pre dokonalý komfort z jazdy sa osvedčila automatická prevodovka CVT. Priam ukážková spolupráca s agregátom a pohon na všetky kolesá, zanechal na nás pozitívny dojem. Podvozok a jazdné vlastosti sme vyskúšali na pieskových záhoráckych dunách. Tomuto modelu fakt nie je čo vytknúť.
Úžasné manévrovacie schopnosti, skvelo odpružený podvozok a dynamický záber motora, cítil som sa ako na rallye. Tento model som si naozaj obľúbil a myslím, že spĺňa všetky atribúty bezpečného, spoľahlivého a kvalitného auta. Je príjemným spoločníkom na dlhšie trasy, rád vás zavezie s rodinou na dovolenku a nepohrdne ani strmým terénom na chalupu. Proste ideál, ako hovoria ženy…
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4x4 | |
Zdvihový objem cm3 | 1 995 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 130/177/3750 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 380/2000 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,0 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 7,8/5,6/6,4 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 196 |
Cena modelu | 34 750 € |