BMW a Artsy predstavili spoločnú umeleckú aplikáciu.
01.05.2019 20:28
Artsy je globálna umelecká platforma. Súčasťou aplikácie Artsy sa stáva rozšírený sprievodca po mestách. Nová vlastnosť sa užívateľom predstavila na podujatí v Hong Kongu, ktoré spoločne organizovali BMW Group a Artsy. Pomocník umožní spoznávať výstavy, veľtrhy s umením a podujatia v najvýznamnejších múzeách a galériách v šiestich najvýznamnejších umeleckých centrách na troch kontinentoch vrátane miest ako New York, Londýn, Hong Kong, Paríž, Los Angeles a Berlín. Aktualizácia aplikácie je pre užívateľov s operačným systémom iOS už dostupná.
Ďalší vývoj komplexnej, personalizovanej a intuitívnej aplikácie na nákup umenia prináša nového sprievodcu po mestách, čo znamená bezproblémové nachádzanie a rozširovanie umeleckých zbierok pre všetkých, ktorí vďaka Artsy nakupujú umenie. Používatelia sa vďaka zabudovanej navigácii dostanú vo všetkých spomenutých mestách k aktuálnym výstavám v blízkosti, prezrú si diela a vystavujúcich umelcov, prípadne si ich diela nakúpia pomocou aplikácie priamo z galérií a výstav. Keďže Artsy má najväčšiu sieť partnerov na svete, ktorú tvorí viac ako 3 000 galérií, viac ako 800 múzeí a viac ako 80 veľtrhov s umením vo viac ako 90 krajinách, poskytuje sprievodca po mestách najlepšiu možnosť na vyhľadávanie umeleckých diel.
Užívatelia, ktorí už predtým využívali Artsy, nájdu na mieru vytvorený výber umelcov a diel, založený na ich preferenciách. Takisto si môžu uložiť svojich favoritov a navštíviť výstavy virtuálne alebo osobne, prípadne využijú výhodu rozšírenej reality a umiestnia si dielo z výstavy na svoju stenu. Vďaka spoločnosti BMW bude nová verzia aplikácie obsahovať aj niektoré zo súkromných zbierok rozmiestnených po celom svete. Tie sa nachádzajú aj v publikácii BMW Art Guide, ktorej piate vydanie sa práve predstavilo, pričom ide o jediného takéhoto sprievodcu svojho druhu. Navyše sa užívatelia oboznámia aj s ostatnými kultúrnymi počinmi BMW od vystavenia vozidiel z kolekcie BMW Art Car či s mnohými ostatnými aktivitami z dlhodobého kultúrneho zamerania značky.
Fatima Collins z vývoja Artsy uviedla: „Nová vlastnosť aplikácie nie je iba prvou svojho druhu, ktorá ponúka bezproblémový a na mieru vytvorený zážitok od objavenia diela po jeho zakúpenie, no zároveň predstavuje dôkaz o tom, že Artsy má skúsenosti, nenahraditeľnú sieť v rámci umeleckých kruhov a dokáže spájať umenie a kultúru. Poskytujeme lepší prístup k umeniu a hlbšie prepojenie s ním, pričom stále sledujeme náš hlavný cieľ a tým je lepšia podpora čo najširšieho okruhu umelcov z celého sveta a zároveň na globálnej úrovni sprístupňovanie čo najväčšieho počtu diel milovníkom umenia ako aj jeho zberateľom.”
Thorsten Mattig z BMW Group dodal: „Ako priekopník v oblastiach technológií a dizajnu a zároveň dlhodobý podporovateľ umenia, bolo úplne prirodzené, že spojíme smerovanie s Artsy. Veríme, že podporou inovácií a krásy ako aj vytváraním výnimočných a hlbokých zážitkov sa podarí celosvetovo posunúť ruch okolo umenia a kultúry. Sme poctení, že oznamuje spustenie novej vlastnosti, ktorou je sprievodca po mestách. Nie je to iba ďalší krok v našom viacdruhovom prepojení, no zároveň ide aj o prvý prípad, keď sa spájajú technológia, digitalizácia a umenie. Rovnako ako pre BMW patrí medzi podstatné elementy synergia medzi vodičom, vozidlom a digitálnym svetom, tak mestský sprievodca predstavuje perfektné riešenie pre každého, kto kdekoľvek na svete hľadá svoj vlastný zážitok z umenia.”
Spoločnosť BMW sa za ostatných päťdesiat rokov zapojila do stoviek kultúrnych iniciatív po celom svete. Jednou z nich je aj BMW Art Car Collection, ktorá vznikla v roku 1975. Dodnes ju vytvorilo 19 umelcov z celého sveta, pričom vychádzali z aktuálnych automobilov BMW. Kolekciu založil francúzsky pretekár a milovník umenia Hervé Poulain. V spolupráci s vtedajším riaditeľom BMW Motorsport Jochenom Neerpaschom oslovili umelca Alexandra Caldera, aby výtvarne dotvoril ich pretekárske vozidlo. Výsledkom bolo BMW 3.0 CSL, ktoré v roku 1975 štartovalo na podujatí 24 hodín Le Mans a ihneď sa stalo miláčikom publika. Medzi ďalších umelcov pri tvorbe kolekcie patrili napríklad Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Ernst Fuchs, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, Sandro Chia, David Hockney, Jenny Holzer, Olafur Elíasson, či Jeff Koons. Vozidlá sú domovsky vystavené v mníchovskom múzeu BMW, no cestujú aj na výstavy a do múzeí po celom svete.
Harald Krüger, CEO BMW Group tému uzatvára: „Absolútna kreatívna sloboda je pre BMW Group vo všetkých oblastiach kultúry, v ktorých pôsobí, úplnou samozrejmosťou – práve sloboda tvoriť je nevyhnutným predpokladom nielen pre priekopnícke umenie, ale aj pre zásadné inovácie v rámci úspešného podniku.“