BMW M a Red Bull Driftbrothers
17.06.2021 12:12
Dva nové modely BMW M4 Competition (kombinovaná spotreba paliva: 10,2-9,9 l / 100 km podľa WLTP; spojené emisie CO2: 233-227 g / km podľa WLTP), ktoré riadia Red Bull Driftbrothers, sú už pripravené na preteky. Bratia Elias (35) a Johannes Hountondji (40) s podporou BMW M GmbH dokončili prestavbu a prípravu svojich nových vozidiel na sezónu 2021 pre európsky šampionát Drift Masters. V dňoch 10. a 11. júla, po začatí seriálu v rakúskom Greinbachu, sa Driftbrothers prvýkrát postavia s vozidlom BMW M4 Competition na štartovný rošt.
"Som hlboko ohromený tým, čo sa Red Bull Driftbrothers podarilo z našich vozidiel dostať a prajem obom na začiatku sezóny veľa úspechov. Výsledok ich práce ukazuje, ako je BMW M4 Competition dobrým základom pre využitie v motoršporte. Od začiatku vývoja sme sériové vozidlo navrhovali tak, aby tvorilo základ aj pre našu pretekársku GT ikonu: BMW M4 GT3, ktoré sme oficiálne predstavili počas 24-hodinového závodu na Nürburgringu pred takmer dvoma týždňami," hovorí Markus Flasch, výkonný riaditeľ BMW M GmbH.
Elias a Johannes komplexne upravili oba modely BMW M4 Competition, aby ich prispôsobili špeciálnym požiadavkám na driftovanie. Znásobili maximálny výkon radového šesťvalca BMW M4 Competition na 1 050 koní a zvýšili maximálny krútiaci moment na takmer 1 300 Nm, čo je pre driftovanie úplne zásadné. Elias Hountondji hovorí s obdivom o obrovskom potenciáli sériového motora. "Svojou podstatou je to takpovediac pravý pretekársky motor v cestnom vozidle. Keď sa pozriete na jednotlivé komponenty tohto motora, je zrejmé, že mnoho inžinierov venovalo veľa úsilia na vytvorenie optimálnej konštrukcie pre naozaj intenzívne používanie," hovorí mladší z oboch bratov Driftbrothers. Pre dosiahnutie tak masívneho zvýšenia výkonu inštalovali bratia okrem iného do vozidla obzvlášť účinný chladiaci okruh, ktorého súčasťou je druhý chladič v zadnej časti.
Okrem toho bola rozsiahle upravená aerodynamika, ktorá sa prispôsobila driftovaniu. Driftbrothers využili pri úpravách svoje vlastné skúsenosti a súčasne sa spoliehali na odborné znalosti inžinierov BMW. Prakticky všetky novo navrhnuté aerodynamické komponenty boli vyrobené výhradne v prototypovej dielni BMW M. "Spolupráca s odborníkmi z oddelenia dizajnu a konštrukcie prototypov bola pre nás veľkou cťou. S ich pomocou sa nám podarilo dokonale realizovať naše nápady," hovorí Johannes Hountondji.
BMW M4 Competition od Driftbrothers bolo vybavené novou maskou chladiča BMW v tvare obličiek, ktorá prináša viac vzduchu do motorového priestoru. Okrem toho bola z karbónu vyrobená nová odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, krajné kryty difúzora a nástavce bočných prahov z ponuky M Performance Parts. Tie boli doplnené o tzv. winglety, ktoré zlepšujú prúdenie vzduchu prichádzajúceho od predného splitteru cez predné kolesá a usmerňujú ho k zadným kolesám. Ak by počas sezóny vznikla potreba, bude tiež možné vyrobiť vzduchový nástavec na kapotu.
Po začatí sezóny v Rakúsku sa Red Bull Driftbrothers zúčastnia ďalších troch kôl európskeho šampionátu Drift Masters. Druhé a tretie kolo sa uskutoční 30. a 31. augusta v Rige (LAT) a finále sezóny 4. a 5. októbra v gruzínskom Tbilisi.
Tím Red Bull Driftbrothers sa európskeho šampionátu Drift Masters zúčastňuje od roku 2018. V tejto série bude pozvaných 45 najlepších jazdcov z Európy, USA a Stredného východu. Elias a Johannes Hountondji patria už niekoľko rokov medzi špičku na scéne driftovania a okrem iných úspechov sa v roku 2017 stali majstrom a vicemajstrom King of Europe. V rokoch 2016 a 2017 tu získali tiež tímový titul. Tento rok sa navyše bratia objavia ako hostia počas pretekov MotoGP na Sachsenring v Nemecku a rakúskom Red Bull Ringu a opätovne na Red Bull Ringu aj počas Veľkej ceny Rakúska F1.