Bojovník
16.04.2017 11:44
Už pekných pár rokov sa po cestách celého sveta preháňa najstarší výrobca áut z krajiny vychádzajúceho slnka ....japonská značka Mitsubishi. Päť rokov na trhu je tretia generácia Outlanderu a teší sa veľkej obľube. Táto značka je povestná priebežným vylepšovaním svojich modelov za pochodu, no netýka sa to len retuší detailov, ale hlavným zameraním je bezpečnosť a komfort posádky. Z celoeuropského hľadiska je to totiž najpredavánejší model a snaha inovovať a udržiavať ho pri sile je opodstatnená.
Prvú výraznú zmenu sme objavili na streche auta. Po klasickej anténe niet ani stopy a nahradila ju elegantná žraločia plutva. Ďalšia dizajnova zmena pribudla pozdĺž celého boku auta, od predného po zadné svetlo tiahnuca sa ostrá lína. Je evidentné, že väčšina zmien sa odohrala vo vnútri. Pred radiacou pákou sa objavil pár držiakov na nápoje a páku poctivej ručnej brzdy vystriedala moderná elektronická. Celý interiér sa nesie v duchu rodinného auta a použité materiály sú naozaj kvalitné. Mohutné sedadlá poskytovali parádny komfort a kráľovský priestor na nohy. Výhľad z auta je výborný všetkými smermi a vysoký posed zabezpečuje dokonalú viditeľnosť pre vodiča. Ani na zadných sedadlách nepocítite žiadny priestorový deficit, lebo sedadlá sa dajú posúvať, majú nastaviteľný sklon, plno odkladacích miest a nad hlavou je dostatok priestoru aj pre basketbalistov. Dokonca za príplatok je možné mať aj tretiu radu sedadiel, no priestor na pohodlie by bol chudobnejší. Modernizáciou prešiel aj dotykový infotainment, kde všetky funkcie sú ovládané klasickými tlačidlami. Všetko spoľahlivo funguje a grafika displeja je dostačujúca.
Kokpit je vynikajúco odhlučnený a ani pri vyšších rýchlostiach motor nepočuť. Pribudlo vyhrievanie čelného skla a vyhrievanie volantu aj keď len v miestach úchopu. Kožený multifukčný volant má ideálnu hrúbku venca a veľkosť. Otváranie batožinového priestoru je elektrické a trvá celú večnosť kým sa otvorí, ale kapacita 667 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1608 litrov, určite každého poteší. V rámci bezpečnosti Mitsubishi pridalo pár bezpečnostných prvkov, napríklad monitorovanie mŕtveho uhla či sledovanie jazdy v jazdných pruhoch. Pri cúvaní je k dispozícií cúvacia kamera, ideálny pomocník pre tak veľké auto. Pri jazde v noci sme sa spoliehali na LED svetlá, ale pripomienku mám na nastavenie automatického prepínania diaľkových a stretávacích svetiel nefungovalo až tak presne. Po opakovanom preblikaní oproti idúcim vodičom, sme častejšie museli vypínať svetlá práve my. Pod kapotou Outlandera sa ukrýval 2,2 litrový naftový agregát s označením DI-D s výkonom 150 koní. Je to jediná možná varianta pre tento model SUV. Už pri prvom stlačení plynového pedála je evidentné, že športový atlét z neho nebude, lebo skôr obľubuje klasickú pokojnú jazdu a vtedy sa vám odvďačí príjemným a komfortným pocitom z jazdy. Ľahko sa vysporiada s nástrahami v horskom teréne a s pohonom všetkých štyroch kolies je hneď jasné, kde sa cíti najlepšie, ale ani klasické asfaltky či diaľnica mu nerobia problém a hravo zvláda stovky kilometrov bez prestávky. Vysoký podvozok skvelo drží stopu a pri prejazde prudkých zákrut sa tvári sebaisto.
Na záver už iba toľko...ak hľadáte kvalitu a nie krásu, tak Mitsubishi je to pravé orechové. Svojim dizajnom nepatrí k tým najkrajším, ale je to ostrieľaný bojovník s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktorý bezpečne vyhrá každý zápas a nenechá vás v štichu. Je priestranný, bezpečný a dokáže bez problémom odviezť aj sedemčlennú posádku. Tak načo ešte čakáte?
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D | |
Zdvihový objem cm3 | 2 268 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 110/150/3500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 360/1500-2750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 190 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,6 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6,9/5,2/5,8 |
Cena testovaného modelu | 37 500 € |