Cactus ktorý nepichá
02.01.2015 16:58
To, že extravagancia a elegancia u francúzskych áut idú ruka v ruke nám potvrdil aj nový Koncept od automobilovej značky Citroen. Nový model Cactus už na prvý pohľad neušiel pozornosti motoristických fanúšikov svojim nápaditým dizajnom, ktoré inde neuvidíte. Najsilnejším dizajnérskym prvkom sú AirBumps, bočné polyuretánové vankúšiky plnené vzduchom po oboch stranách dverí. Geniálny nápad, ktorý využijete naplno pri návšteve obchodných centier. Žiadne poškodenie dverí nákupným vozíkom vám už nehrozí, čo ocenia najme vaše polovičky.
K plusom tohto krásavca patria oblé čisté tvary, ktoré nenarúšajú žiadne agresívne ostré hrany. A práve v tom sa skrýva jeho krása. Rozmermi a tvarom pripomína malé SUV, ktoré nepatrí len do mesta, ale nestratí sa ani v teréne. Plastové chrániče na blatníkoch a nárazníkoch mu dávajú pocit majestátnosti. Prednej časti dominujú úzke Led svetlomety s denným svietením a neobvyklá, ale zato zaujímavá mriežka chladiča. Zadnú časť tvorí estetický široký panel, v ktorom sú okotvené svetlá s 3D efektom a zvýrazňujú jeho šarm.
Ani v interiéri nechýba nápadititosť. Predné sedadlá sú spojené do jedného celku, imitujú pohodlnú lavicu a rozdeliť ich môžete lakťovou opierkou. Sú veľmi pohodlné a ich ergonómia pripomína komfort, ako by ste sedeli doma pred telkou na gauči. Slušne podopierajú stehná a kvalitnné opierky hlavy zamedzia bolestiam krku.
Dostatok priestoru pre nohy a hlavu sú nielen vpredu, ale i vzadu. Multifunkčný kožený trojramenný volant v chlapských rukách nám pripadá úzky, no inak mu nie je čo vytknúť. Tlačítka sú dostatočne veľké a môžete nimi ovládať tempomat, audiosústavu, obmedzovač rýchlosti a bluetooth handsfree pre bezpečné telefónovanie počas jazdy. Pod volantom sa nachádza malá obrazovka s informáciami o momentálnej rýchlosti, zaradenom rýchlostnom stupni či nastavením tempomatu. Absenciou je otáčkomer na ktorý je zvyknutá váčšina vodičov. Na stredovom paneli sa vyníma veľký 7-palcový tablet s precízne prepracovanou grafikou s množstvom funkcií, čím v interiéri ubudlo množstvo mechanických tlačidiel.
Batožinový priestor je optimálny a 380 litrov bohato stačí. Sklopením zadných sedadiel sa jeho hodnota vyšplhá na 1170 litrov. Pod kapotou sa ukrýval dieslový agregát s objemom 1,6 litra. Nenápadný, ale zato výkonný šampión má silný potenciál a tichý chod. Svižne reaguje na každučký podnet a jeho najväčšou zbraňou je jeho spotreba, čo je v dnešnej dobe rozhodujúci faktor. Na radenie šestupňovej robotizovanej prevodovky si musíte postupne zvykať. Radí plynulo a presne len trochu oneskorene. Podvozok má úžasnú stabilitu a presvedčivo zvláda každú nerovnosť, na ktorú natrafí. Nezaznamenali sme žiadne nakláňanie a pri ostrých prejazdoch zákrut drží stopu ako prikované. Naozaj má vynikajúce jazdné vlastnosti, na ktoré jeho konštruktéri môžu byť právom hrdí. Ak hľadáte imidžové spoľahlivé autíčko s dokonalými jazdnými vlastnosťami a príjemným komfortom je načase vyskúšat Cactus bez bodliakov. Určite splní vaše očakávania a verím, že si ho obľúbite.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Citroen Cactus 1,6 e-Hdi 92 ETG6 | |
Zdvihový objem cm3 | 1560 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 68/92/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 30/1750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 182 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 12 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 3/8/3,4/3,5 |
Základná cena od | 12 290 € |