CELOSVETOVO PRVÝ NISSAN GT-R OVLÁDANÝ HERNÝM OVLÁDAČOM DOSAHUJE NA SLÁVNOM OKRUHU SILVERSTONE RÝCHLOSŤ VIAC NEŽ 210 KM/H
16.10.2017 15:42
-
Spoločnosť Nissan poskytla hráčom reálnu a virtuálnu hru spoločne so špičkovým diaľkovo ovládaným autom – Nissan GT-R /C – ktorú môžu ovládať ovládačom PlayStation®4 DualShock®4
-
Víťaz GT Academy a jazdec NISMO Jann Mardenborough dosiahol z kokpitu vrtuľníka na okruhu Silverstone v superautomobile s diaľkovým ovládaním rýchlosť viac než 210 km/h.
-
Sledujte, ako špičkový pretekársky hráč Jann Mardenborough absolvuje jazdu na diaľkovo ovládanom automobile pre hráčov:
Spoločnosť Nissan GB vytvorila pre hráčov automobil s diaľkovým ovládaním – Nissan GT-R /C.
Pri príležitosti slávnostného vydania Gran Turismo Sport, ktoré sa uskutočnilo 18. októbra v Európe, a v rámci 20-ročnej účasti spoločnosti Nissan na hernej sérii Gran Turismo, bol unikátny projektový automobil značne upravený tak, aby bol riadený výlučne ovládačom PlayStation®4 DualShock®4.
Niekoľkomilimetrový pohyb tlačidla alebo posunutie joysticku stačí na rozhýbanie celej sily GT-R. Vozidlo s diaľkovým ovládaním je schopné dosiahnuť maximálnu rýchlosť 315 km/hod. – nie je obmedzené na účely projektového vozidla – a to bez toho, aby niekto sedel za volantom.
GT-R /C sa podrobil tempu automobilového pretekára NISMO Janna Mardenborougha na slávnom národnom okruhu Silverstone. Jann ovládal GT-R /C z pilotného priestoru vrtuľníka Robinson R44 Raven II, ktorý dostal špeciálne povolenie na prevádzku v nízkej nadmorskej výške.
Mardenborough je jedným z najúspešnejších víťazov GT Academy, revolučného programu spoločnosti Nissan na vyhľadávanie a rozvoj vodičov. Jann bol oslovený ako prvý vodič GT-R /C vďaka svojmu bezkonkurenčnému talentu v hrách Gran Turismo aj v skutočnom motoristickom športe.
Spoločnosť Nissan už viac ako 80 rokov prináša do motoristického športu vynaliezavosť a inovácie, pričom spája technológie a výkon s cieľom udržať konkurenčnú výhodu. Od roku 2008 spoločnosť Nissan sprístupnila vďaka GT Academy, ktorá mení amatérskych hráčov na profesionálnych pretekárskych jazdcov, motoristický šport každému.
Model GT-R /C bol vyvinutý v roku 2011 vo Veľkej Británii spoločnosťou JLB Design Ltd. za použitia modelu R35 poháňaného motorom V6 s výkonom 542 konských síl. V tom istom roku vyhral GT Academy Jann Mardenborough.
Na najrýchlejšom okruhu Mardenborough (1:17:47) GT-R /C dosiahol priemernú rýchlosť 76mph/122km/h a najvyššiu rýchlosť 131mph/211km/h – najazdený priemer okruhu s dĺžkou 1,6 míle/2,6 km je okolo 83mph/134 km/hod.
GT-R /C je vybavený štyrmi robotmi, ktoré ovládajú riadenie, prevodovku, brzdy a spojku. Šesť počítačov pripojených k spúšťacej jednotke aktualizuje ovládače až 100-krát za sekundu. Poloha riadenia sa meria na jednu časť v 65 000.
Neupravený DualShock®4 sa pripája k mikropočítaču, ktorý interpretuje signály joysticku a tlačidiel a prenáša ich do palubných systémov GT-R /C. Bezdrôtová prevádzka má primárny rozsah riadenia na jeden kilometer.
S cieľom pomôcť pri posúdení rýchlosti vozidla v zákrutách v Mardenborough sa nainštaloval snímač Racelogic VBOX Motorsport, ktorý slúži na prenos údajov o rýchlosti na LCD displej v kabíne vrtuľníka.
GT-R /C je vybavený aj dvoma nezávislými bezpečnostnými systémami, ktoré pracujú na rôznych rádiových frekvenciách, vďaka čomu môžu dvaja ďalší operátori používať úplné ABS brzdenie a vypnúť motor v prípade, že hlavný operátor stratí kontrolu nad vozidlom.
James Brighton zo spoločnosti JLB Design Ltd k tomu povedal: „GT-R /C pre nás predstavoval niekoľko jedinečných výziev a množstvo inžinierskych prvenstiev. Museli sme zabezpečiť, aby robotika fungovala efektívne počas rýchleho zrýchlenia/spomalenia, ako aj vysokých odstredivých síl v zatáčkach. Museli sme tiež docieliť realistickú a upokojujúcu kontrolu nad vozidlom pri všetkých rýchlostiach; a udržiavať robustné prepojenie medzi vozidlom DualShock®4 v rôznych vzdialenostiach a zachovať čo najmenšie oneskorenie v časoch odozvy robota.“
„Som potešený, že všetky tieto výzvy boli prekonané, je to však dôkaz jedinečných zručností, ktorými Jann disponuje a vďaka ktorým dokázal vo veľmi krátkom čase zvládnuť prevádzku vozidla a zároveň dosiahnuť skutočne pôsobivé časy na okruhu.“
Jann Mardenborough dodal: „Takéto niečo sa zažije jediný raz v živote, skutočne impozantné. GT-R /C dokázal spojiť moje dva svety – virtuálne hranie hier a realitu motoristického športu – takým spôsobom, aký som nikdy nepovažoval za možný. Reakcia vozidla pri používaní ovládača bola omnoho zaujímavejšia, ako som si myslel. Spoločnosť JLB Design vykonala pri úsilí dosiahnuť skutočne uspokojivú reakciu neuveriteľnú prácu.“
„Riadenie, zrýchlenie a brzdenie boli inteligentne nakonfigurované, čo umožnilo ich kontrolované používanie, takže som si skutočne užil jazdu v zákrutách a pevné ovládanie na rýchlych rovinkách. Riadenie diaľkovo ovládaného GT-R v životnej veľkosti pri rýchlosti 210 km/hod. na okruhu Silverstone pri lete vrtuľníkom bolo skutočne nezabudnuteľným zážitkom. Teraz možno hovoriť o skutočne vzrušujúcej inovácii!“
V roku 2018 sa Nissan GT-R /C použije pri putovaní po základných a stredných školách vo Veľkej Británii zameranom na podporu budúcich možností zamestnania v oblasti predmetov STEM (veda, technika, inžinierstvo a matematika).
GT-R R35
Tento mesiac to bude 10 rokov, od toho, čo v roku 2007 spoločnosť Nissan predstavila model R35 GT-R na autosalóne v Tokiu.
Od svojho uvedenia na trh je Nissan GT-R špičkou v sektore luxusných športových vozidiel – vysokovýkonné štvorsedadlové vozidlo bez kompromisov určené pre automobilových nadšencov. Vozidlo, ktoré naplno stelesňuje motto značky Nissan – „Vzrušujúce inovácie“.
Pokiaľ ide o rok 2017, model GT-R bol výrazne obnovený, aby sa udržal tam, kde patrí – na poprednom mieste v mysliach fanúšikov automobilov na celom svete.
Vozidlo Nissan GT-R dostalo vzrušujúci nový vzhľad interiéru i exteriéru a dočkalo sa aj významných vylepšení jazdných vlastností v kľúčových oblastiach. Okrem iného došlo k úprave podvozka a použitiu silnejšieho motora V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami. Vozidlo GT-R je tiež pohodlnejšie než kedykoľvek predtým, a to so sofistikovanejším a najkvalitnejším interiérom. Tieto úpravy predstavujú najvýznamnejšie zmeny, ktorými model R35 GT-R od svojho uvedenia v roku 2007 prešiel.
GT Sport
V stredu 18. októbra sa vo Veľkej Británii, Európe a Austrálii spustí predaj hry Gran Turismo Sport, ktorá ponúkne online režim aj režim hry pre jedného hráča.
Medzi hernými režimami nájdete všetko od klasického arkádového režimu až po online kompetitívne preteky s pravidlami FIA. Gran Turismo Sport vytvára nový štandard pretekárskeho žánru tým, že vďaka týmto najrýchlejším autám, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii pretekárom, umožňuje hráčom rozvíjať ich virtuálnu kariéru na trati.
Titul bude kompatibilný so všetkými typmi modelov PlayStation®: PlayStation®4, PlayStation®4 Pro a PlayStation® VR.
Hráči budú môcť jazdiť len na najrýchlejších a najvyhľadávanejších vozidlách; s viac ako 158 svetovými automobilmi, od konceptov vozidiel Vision Gran Turismo až po exkluzívne prototypy Gran Turismo Sport. Budú si môcť zajazdiť na tom najlepšom, čo skutočný svet motoringu ponúka.
Pretekajte na 17 miestach v 40 rôznych formátoch, od legendárnej „Tokyo Expressway“ po stále obľúbenú Nürburgring Nordschleife (Severný okruh). Zajazdíte si tiež na množstve ďalších nových pretekárskych dráh, ako napríklad polmíľový oválny okruh „Northern Isle Speedway“.
Jann Mardenborough
Jann Mardenborough je jedným z najúspešnejších víťazov GT Academy, revolučného programu spoločnosti Nissan na vyhľadávanie a rozvoj vodičov, vďaka ktorému sa od roku 2008 stali z najlepších hráčov Gran Turismo plnohodnotní pretekári.
Jann vyhral GT Academy v roku 2011 a je prvým víťazom pretekov s jedným ľubovoľným volantom pre jedno sedadlo a v roku 2014 sa stal víťazom GP3 s Arden Motorsportom, keď bol účastníkom programu rozvoja vodičov Red Bull Racing Infiniti. Jannov výkon v automobile Ligier-Nissan LM P2 na 24-hodinových pretekoch Le Mans v roku 2014 bol neuveriteľný.
V roku 2015 sa Mardenborough stal jedným z prvých víťazov GT Academy, ktorý pretekal v LM P1 pre Nissan, a pokračoval aj vo svojej kariére v GP3.
Po presune do Japonska v roku 2016 Mardenborough výrazne zapôsobil ako šampión v triede GT300 v Super GT a v japonskej súťaži Formula 3. Po víťazstve na oboch šampionátoch Jann postúpil do triedy GT500 v Super GT a v roku 2017 na japonský premiérový šampionát „single seater“ Super Formula.
Jann v súčasnosti preteká za tím Impul na vozidle Nissan GT-R NISMO GT500 z roku 2017 v japonskej supersérii GT.