Česká raketa

10.08.2014 19:01

Mladú Boleslav, rodisko najpredávanejšieho auta na Slovensku netreba nijako zvlášť predstavovať. Svoju dominantnú pozíciu na trhu si drží vďaka širokej škále klasických, ale aj športových modelov. No povedzte, kto by si nechcel vyskúšať jazdu na žihadle Škoda Octávia RS tretej generácie? Panuje názor, že je to najvydarenejší a najrýchlejší model tejto značky a tak sme sa rozhodli trošku si naň posvietiť. Už na pohľad vyzerá ako neskrotný živel, ktorý sa nikomu nepodarilo skrotiť. Drsný prejav a rešpekt zvýrazňuje nízko položený podvozok a predná maska chladiča v čiernom prevedení s lakovaným lemom a výrazným logom RS. Športový dojem umocňujú predné bi-xenónové svetlomety s LED denným svietením, vsadené do tmavého pozadia. Dynamiku mu dodávajú dizajnové RS hmlovky a spodný kryt z mriežkami v tvare včelieho plastu. Zadné svetlá v tvare písmená C sú vybavené LED diódami a pozitívne oživili zadnú časť auta. Osviežením je zadný difúzor lemovaný z vrchu červeným pásom a dvoma chrómovanými  výfukmi lichobežníkového tvaru. Ak tomu pridáme nádherné 18-palcové disky antracitovej farby z ktorej vykukujú mohutné červené brzdové strmene a karosériu odetú v Race Blue metalíze, nemožno  ju prehliadnuť. A čo sa ukrýva vnútri?

Prestížne športové sedadlá spĺňajú najvyšší level komfortu, akurát nechápem, prečo nie sú elektrické. Inák im nie je čo vytknúť. Kvalitná čierna koža so šedým prešívaním je pastvou pre oči a osloví každého pasažiera. Luxus a anatómia sedadiel idú ruka v ruke a výborne podopierajú chrbát a nohy. Bočné vedenie bez problémov spĺňa dokonale svoj účel. Priestoru je habadej aj pre dlháňov ako som ja, preto nohy a hlava príjemne oddychujú. To isté vás čaká aj v zadnej časti z čoho by si mali ostatné automobilky brať príklad. Trojramenný multifukčný kožený volant pribral po obvode a vynikajúco sedí v rukách. Minimum ovládačov nezavadzia pri jazdení a vystihuje športový charakter auta. Celý interiér v čiernom prevedení je elegantný a dopĺňajú ho obklady s imitáciou karbónu. Radiaca páka a ručná brzda sú potiahnuté perforovanou kožou a pozornosť si zaslúžia aj efektné prahové lišty či ovládacie pedále vypracované z nerezovej ocele. Multimediálny systém má jednoduché ovládanie, nezaťažuje zbytočným množstvom tlačidiel, ale športovej eRese by viac svedčil väčší dotykový displej.

 Dôležitou devízou je objem batožinového priestoru. Tým, že zadná časť strechy nemá prudké klesanie, dostali sediaci pasažieri v zadu viac miesta a pár litrov ostalo aj na prepravu batožiny. Suma sumárum tak Octavia ponúka 610 litrov a pri sklopení o 1 130 litrov viac. Poďme však nadvihnúť kapotu. Pod ňou sa ukrýva ozajstný atlét, ktorý len čaká na výstrel zo štartovacej pištole, aby mohol vyraziť s vetrom o preteky. Preplňovaný benzínový štvorliter s priamym vstrekovaním a výkonom 220 koní je dostatočné stavaný na to, aby z nuly na 100km/h zrýchlil za 6,9 s. Treba sa len pripútať, poriadne šliapnuť na plyn a vychutnať si nádherný spev motora. Jeho kulivovanosť a tichý prejav má za následok, že budete mať problem z neho vystúpiť. Pri razantnom stlačení plynového pedála v ňom prebudíte šelmu, ktorá doteraz len ticho priadla.

U tohto auta si nič iné ako manuálnu šesťstupňovú prevodovku neviem predstaviť. Ľahké a presné radenie bez zbytočných prieťahov spríjemní každodený pobyt za volantom. Pochvaliť je treba aj brzdy, ktoré pohotovo reagujú, keď je to potrebné. Podvozok je excelentne nastavený, hravo zvláda nástrahy slovenských ciest. Má naozaj skvelé jazdné vlastnosti a žiadny problem nemá ani pri rezaní ostrých zákrut. Nová eReSa nie je len rodinné auto, ale poslúži aj vtedy, keď si potrebujete vyvetrať hlavu. Ak hĺadáte auto, ktoré vás bezpečne odvezie kam potrebujete dajte si ho na zoznam, verte, že vás nesklame.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Škoda Octavia RS 2,0 TSI Combi  
Zdvihový objem cm3 1 984
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 162/4 500-6 200
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 350/1 500-4 400
Maximálna rýchlosť v km/h 244
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 6,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)

7,7/5,3/6,2

Základná cena od

15 190

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode