Chuť kávy na ceste
06.12.2015 09:55
Dvaja sympatickí obchodní zástupcovia spoločnosti DeLonghi Martin Liptaj a Miroslav Janáč si vyskúšali novú Kia cee'd 1,0 T-GDI
Nejedna vodička hľadá v stredovej konzole miesto na kávu a najradšej by bola, keby taký malý kavovar bol zabudovaný rovno v palubovke. Spoločnosť
DeLonghi je na Slovensku dlhší čas a má popredné zastúpenie na našom trhu. Čím sa presne zaoberá spoločnosť, ktorú reprezentujete?
DeLonghi je už známa značka, ktorá na Slovensku má podiel na trhu cca. cez 70% v plnoautomatických kávovaroch. Spoločnosť sa zaoberá spotrebičmi pre domácnosť hlavne svojimi automatickými a pákovými kávovarmi. Pod jej portfólio patrí aj značka KENWOOD (kuchynské roboty, pomocné zariadenia) a značka Braun.
Office máte v Prahe, takže na porady to máte dosť ďaleko...nerobí vám problém množstvo najazdených kilometrov, keďže presuny autom sú súčasťou vašej práce?
Mesačne najazdíme každý z nás priemerne asi 6000 kilometrov. Hlavne po Slovensku, ale máme to rozdelené. Jazdenie do Prahy je to najmenej, určite viac kilometrov najazdíme u nás doma.
Pomaly sú vianoce a rozmýšľame nad kúpou praktických darčekov. Prichádzate s nejakou novinkou, s ktorou by ste zaujali spotrebiteľov?
Každý rok prinášame novinky a tento rok to nebude iné. Prichádzame s novým plnoautomatickým kávovarom najvyššej rady PrimaDonna Elite, ktorý má technickú vychytávku, že komunikuje s mobilným telefónom a tabletom prostredníctvom aplikácie. Už sa na to tešíme.
Viem, že vaše firemné vozidlá sú značky Kia, presnejšie je to model Sportage. Dobré SUV, na ktoré nedáte dopustiť alebo predsa nejaké tie chybičky nájdete?
Martin: Jazdíme na dieselovej jednasedmičke a motoricky je to veľmi dobré auto. Relatívne vysoký posed, dobrý výhľad, ale aj tak som si chvíľu zvykal. Dobre sa nastupuje, komfortne sa sedí. Dôležité je, aby vodič mal vyššie zadok ako kolená, inak trpí chrbtica.
Miroslav: Kia Sportage je menšie SUV s dobrým podvozkom, ktorý si poradí aj v teréne. Je univerzálne tak pre ženy i mužov. Diesel veľmi dobre ťahá, spotreba je dobrá a sedenie je veľmi pohodlné.
Na čo dávate dôraz za volantom?
Predvídavosť a bezpečnosť. Už žiadna divočina ako za mladi. Na cestách vidíme veľa kolízií a preto sa neoplatí naháňať, ale užívať si jazdu s dobrou hudbou a dopravnými informáciami, ktoré sú pre nás dôležité.
Mali ste zážitok počas vašich ciest, že ste nejakým spôsobom pomohli napríklad pri dopravnej nehode?
Martin: Zážitky sú rôzne a veru v zime vidíme asi viac dopravných nehôd. Väčšinou je to neprispôsobenie jazdy k stavu vozovke, ktoré bývajú namrznuté. A tak som raz zbadal jednu pani v dvojmetrovej jame. Fyzika sa oklamať nedá a rýchla jazda si vypýtala svoju daň. Pomohol som tým, že som vytočil 112 a pani sa našťastie nič nestalo, len plechy si to odniesli. Bol som aj pri vážnejších dopravných nehodách. Doteraz počujem ten zvuk, keď mladí chlapci vyleteli zo zákruty a narazili do stromu. Bolo ťažké sa na to pozerať, ešte ťažšie bolo, že niektorí z nich neprežili.
Ak sadajú mladí ľudia do silných áut, tak veľakrát nezvládajú to množstvo koní pod kapotou. Ako to vidíte vašimi očami?
Miroslav: Ak sadajú naše deti do silných áut, tak treba vysvetliť, že tak ako auto vie človeku pomôcť, môže aj zabíjať, ak sa nedodržiavajú pravidlá. Je to o fyzikálnych javoch, ak ide vodič do zákruty rýchlo, tak ho odstredivá sila odhodí dosť ďaleko, preto si to treba zvážiť. Mladým vodičom treba odovzdať vedomosti, pretože som sa stretol s tým, že mnohí mladí ľudia, ktorí vyjdú z autoškoly nevedia, že spätné zrkadlo má aj mrtvý uhol.
Mokrá vozovka, lístie a následný aquaplaining. Mali ste takú nečakanú skúsenosť?
Martin: Zažil som to dávnejšie. Vyjazdené jesenné koľaje, mokro a zrazu to prišlo... aquaplaining. Stlačil som spojku, nebrzdil som, držal smer a auto sa chytilo. Školu šmyku som si natrénoval 2x, raz v Brne na autodrome a na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.
Miroslav: Niekoľkokrát som aquaplaining dostal a vedel som, čo robiť, noha z plynu dolu, ale nikdy som nemal potrebu brzdiť. Školu šmyku som si nevyskúšal, ale snád sa to niekedy podarí.
Vaša najvyššia pokuta a či vás zvyknú policajti kontrolovať, či máte auto v poriadku?
Martin: najvyššia pokuta bola za rýchlosť a nechápal som, keď ma raz policajti zastavili a kontrolovali o pol tretej ráno. Pozerali mi autolekárničku, či ju nemám po záruke. To bolo smiešne.
Miroslav: Nočné kontroly som mal často, fúkal som viackrát, ale nikdy som nenafúkal. Alkohol nepatrí za volant. Najvyššiu pokutu som mal tiež za rýchlosť, asi ako každý.
Faceliftovaná Kia cee´d znižuje objem a pridáva turbo. V najvyššej výbave Platinum v edícii GT Line vás zaujala svojimi prednosťami?
Martin: Hneď ako sme vyštartovali z parkoviska, ma prekvapil žívý jednolitrový motor, ktorý hneď zabral a vyštartoval ako na pretekoch. Priznám sa, že som si tipol iný objem motora. Navigáciu, Bluetooth, tempomat, zadná parkovacia kamera a celkovo pôsobí na mňa pozitívne celý interiér. Biela farba je trendy a mestskému typu auta sa určite hodí. Som dosť vysoký a bol som prekvapený, že na zadnom sedadle som mal dostatok miesta.
Miroslav: Za volantom tohto trojvalca som mal športové pocity, ktoré nesklamali. Na jednoliter to bolo veľmi dynamické auto, že som neveril, že to nemá väčší objem. Interiér pôsobil športovo, aj volant a hlinkové pedále. Dobre sa sedelo v sedačkách, ale 6-stupňový manuál mal dosť dlhé prevody. Priestoru bolo všade dosť aj prečinkov či už na kávu alebo na mobil, ale aj v kufri na auto nižšej strednej triedy. Nadštandardná výbava ako je vyhrievanie sedadiel a volantu ocenia skôr ženy teraz v zime, ale ja to až tak nepotrebujem.
Celkovo Kia cee´d pôsobí mestskejšie na kratšie vzdialenosti a pre mladých ľudí je to dobrá voľba. Pôžitok z jazdy môžeme prirovnať k chuti dobrej kávy ako je tá naša.
Text a foto: Alena Chorvátová