Citan Tourer s novou generáciou motorov a športovým dizajnovým balíkom
14.02.2019 18:28
- Etablovaný kompaktný model s výkonným štvorvalcovým dieselovým agregátom
- Generácia motorov OM 608: tichá, s nízkym obsahom emisií a silná
- Športové optické prvky prispievajú k dynamickému vzhľadu
- Citan Tourer ako kompaktné, bezpečné vozidlo na prepravu osôb
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 model Citan s kompaktnými rozmermi a veľkým ložným priestorom, ktorý dokonale spĺňa požiadavky rozličných výziev mesta a voľnočasových aktivít. Predpoklady na jeho úspech spočívajú predovšetkým v kombinácii výbornej funkcionality, hospodárnosti, výbavy bohatej na bezpečnostné systémy či vysokej úrovni komfortu jazdy. Teraz jeho úspech výrazne posilní nová generácia motorov. Citan Tourer je odteraz v ponuke so štvorvalcovým dieselovým motorom so zdvihovým objemom 1,5 litra, s vysokým krútiacim momentom, novou šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením a technológiou SCR. Rodina motorov (OM 608) spĺňa aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-TEMP a Citan ju ponúka v troch výkonových stupňoch. K tomu dodáva nový dizajnový balík RED dynamický vzhľad.
Generácia motorov OM 608: tichá, s nízkym obsahom emisií a silná
Najzaujímavejšie technické prvky generácie motorov OM 608 sú systém na čistenie spalín s technológiou AdBlue®, elektricky ovládané turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny pre optimálnu reakciu a systémom Common Rail so vstrekovacím tlakom 2 000 barov. Generácia motorov OM 608 má v porovnaní so svojím predchodcom (OM 607) o 4 kW vyšší výkon a plní emisnú triedu Euro 6d-TEMP aj pri nových požiadavkách ohľadom emisií pri skutočnej jazde (Real Driving Emissions, RDE). Presnejšie, boli zrealizované nasledujúce opatrenia: Použitie kombinácie vysokotlakového a chladeného nízkotlakového spätného vedenia spalín na optimalizáciu neupravených emisií. Chladiaci systém motora bol kvôli tomuto kompletne prepracovaný. Okrem iného sa teraz využíva vodou chladený chladič plniaceho vzduchu s výrazne vyššou účinnosťou. Čo sa týka dodatočnej úpravy spalín, bol teraz po prvýkrát použitý okrem oxidačného katalyzátora a filtra pevných častíc aj katalyzátor SCR s dávkovaním AdBlue®.
Liatinový blok motora dosiahol pri znížení hmotnosti zároveň vyššiu tuhosť. Rovnako ako predtým, aj tentokrát boli použité odľahčené oceľové piesty.
Konštrukčná výška novej hliníkovej hlavy valcov bola znížená rovnako ako boli znížené aj hmotnosti uvádzané do pohybu potrebné na ovládanie ventilov. Nasávacie potrubie je teraz integrované do veka hlavy valcov.
Tlak systému vstrekovania paliva s centrálnym rozvodným potrubím vzrástol na 2 000 barov (doteraz: 1 600 barov). Elektromagneticky ovládané vstrekovače disponujú ôsmimi vstrekovacími otvormi. Vďaka tomu je možné dosiahnuť presné riadenie spaľovania prostredníctvom až šiestich vstreknutí v priebehu jedného pracovného cyklu. Na optimalizáciu hluku spaľovania sa v rozsiahlych oblastiach charakteristiky používa dvojité predvstrekovanie paliva.
Nový OM 608 modelu Citan Tourer sa bude ponúkať v kombinácii s novou 6-stupňovou prevodovkou s ručným radením. Ten vyniká komfortným radením a vďaka veľkému rozpätiu prevodovky znižuje spotrebu.
Na výber sú tri výkonové stupne: Citan Tourer 108 CDI (59 kW/80 k, 210 Nm), Citan Tourer 109 CDI (70 kW/95 k, 230 Nm) a Citan Tourer 111 CDI (85 kW/116 k, 260 Nm), kombinovaná spotreba paliva všetkých výkonových stupňov 4,8-4,6 l/100 km a kombinované CO2-emisie všetkých výkonových stupňov 127-121 g/km.1
Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s dieselovým agregátom OM 608 aj Citan skriňová dodávka.