Citroen C-Zero

12.12.2011 15:14

Videli ste už auto bez výfuku, alebo viete si predstaviť auto bez tankovania?

Sny a predstavivosť zo sci-fi filmov, kde sa jazdí na všetky možné pohony, len nie na produkty z čierneho zlata sa pomaly, ale iste stávajú skutočnosťou. 

Jedným „z prvorodených“ automobilov, ktorý je poháňaný výlučne elektrinou patrí aj Citroen C-Zero.

Štíhly, krátky, ale svojou výškou určite nie neviditeľný. Už pri štartovaní zareagujeme na prvý rozdiel oproti benzínovým, alebo dieselovým autám. Zapneme „zapaľovanie“ a nič. Motor mlčí. A to mu k jazde stačí, aby sa rozsvietilo zelené „ready“ a môžeme vyštartovať. Okamžite nás ovládne zvláštny pocit, pretože motor hovoriaci šepotom kvetín vôbec nepočuť. S výkonom 47kW (64k) môžeme jazdiť prekvapivo sviežo, ale pozor! Nech sa živou jazdou nevybijete hneď po niekoľkých kilometroch. Tachometer nám ukazuje tri najdôležitejšie údaje, ktoré potrebujeme vedieť. Rýchlosť jazdy, stav batérie a hlavne dojazd v kilometroch. Tu musíme byť dosť opatrný, pretože dojazd na jedno nabitie je cca 100km, no ale ani to nemusí byť pravda. Či si už zapneme kúrenie, rádio, svetlá, stierače, všetky tieto komponenty nám odoberajú energiu. Aj vďaka tomuto aspektu je Zero výhradne mestské vozidlo. Náš trh ešte nie je na úrovni iných štátov (Francúzi vytvorili projekt s elektromobilmi), kde sa dá elektromobil „natankovať“ na čerpacích staniciach s rýchlonabíjaním. To trvá cca 30min. Doma v garáži to zvládneme približne za 6-7 hodín. 


Citroen C-Zero vlastní celkom slušné komfortné a bezpečnostné prvky. 6 airbagov, ABS, ASR, ESP, posilovač riadenia, el. sťahovanie okien. Napriek svojej šírke (rázvor 2555mm) nájdeme na sedadlách pre 4 dospelákov dostatok miesta a pohodlia. 
CitroenC-Zero patrí k priekupníkom. „Tankovanie“ doma v garáži, nulové emisie CO2, nulová hlučnosť proti drahému nabíjaniu, krátkemu dojazdu, vysokej cene... Tieto mínusy zatiaľ prevažujú výhody „čistokrvného“ elektromobilu, ale je viac než isté, že konštruktéri a projektanti svoje nápady na elektromobiloch vylepšia a bude len otázkou času, kedy sa elektromobily roztrúsia po svete. Veď napríklad, kto by si nepamätal prvé mobily, počítače a iné elektrické zariadenia? Ich veľkosť, výkon.. Technický pokrok ide stále vpred. A my neveríme, že to pri elektromobiloch platiť nebude tiež.



Technické údaje:

Dĺžka, šírka, výška (mm)                            3480/2555/1600
Výkon motora                                           47kW (64k)
Kapacita batérií                                         50 Ah
Čas nabitia batérií 6 hod.
Dojazd                                                     100km pri 80% nabití
Max. rýchlosť                                            130 km/h
Počet sedadiel                                              4
Objem batožinového priestoru                    166 l

Cena test. Vozidla                                    35 870 €

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode