CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS, MODELOVÝ ROK 2023

02.08.2022 11:21

„Adventure Sports“ je verzia veľkého cestovného endura značky Honda, ktorá sa vyznačuje schopnosťou prekonávať kontinenty. 

 

Pre rok 2023 základy tohto mimoriadne obľúbeného stroja zostali zachované: ľahký rám a silný motor s objemom 1084 cm3; kompletná elektronická výbava zahŕňajúca šesťosový snímač zotrvačných síl pre riadenie jazdných režimov, systému HSTC a systému ABS umožňujúceho brzdiť v zatáčkach, technológia pre udržovanie adhézie predného kolesa (Wheelie Control), systém na zamedzenie dvíhaniu zadného kolesa plus funkcia detekcie prejazdu zatáčkou v prípade verzie s prevodovkou DCT; štandardne montovaný tempomat, vyhrievané rukoväti, USB konektor a 12 V nabíjačka; farebný 6,5-palcový TFT dotykový displej vybavený technológiami Apple CarPlay®, Android Auto® a Bluetooth konektivitou; dva LED svetlomety so svetlami na denné svietenie (DRL) a s prisvecovaním do zatáčok; voliteľne je k dispozícii elektronický podvozok Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA). A to všetko je zabalené do nezameniteľného dizajnu a štýlu Africa Twin.  

 

Pre rok 2023 bude k dispozícii nápadná, nová, moderná sivá farba Mat Gray spolu s trikolórou „Pearl Glare White“, ktorá ešte viac vyzdvihne Africa Twin Adventure Sport od konkurencie.

 

 

 

Uplynuli už viac než tri dekády od chvíle, čo do Európy prvýkrát vstúpila Honda XRV650 Africa Twin, a hoci stroj, ktorý dnes nesie toto meno (predstavený v roku 2016 ako CRF1000L Africa Twin), je od kolies až po zrkadlá úplne novým motocyklom, bezo zvyšku zdedil esenciu a ducha toho, vďaka čomu si vtedajší originál získal takú obľubu.

 

Bola to predovšetkým rovnováha medzi výkonom a hmotnosťou, ktorá bola – rovnako ako v prípade nového modelu – hlavným dôvodom atraktivity pôvodného stroja. Vďaka svojmu jedinečnému atletickému vzhľadu, príjemnému a dobre použiteľnému motoru aj schopnému a komfortnému podvozku sa CRF1000L Africa Twin osvedčila ako moderný univerzálny stroj a získala si mimoriadnu popularitu u dobrodruhov po celom svete, u ľudí dochádzajúcich do zamestnania aj u víkendových výletníkov. 

 

V roku 2018 získala Africa Twin s manuálnou aj dvojspojkovou prevodovkou (DCT) elektronické ovládanie plynu a 4 jazdné režimy, rozšírené možnosti systému nastaviteľnej kontroly trakcie (Honda Selectable Torque Control – HSTC) aj upravený výfuk a nasávanie, ktoré zlepšili odozvu motora aj jeho zvuk. Zároveň došlo k rozšíreniu platformy o novú verziu Africa Twin Adventure Sports, ktorá okrem vyššie uvedených vylepšení ponúkla lepšiu ochranu proti vetru, dlhší dojazd vďaka väčšej nádrži či dlhšie zdvihy odpruženia – čo tento model opäť posunulo smerom k dlhým výjazdom mimo civilizácie.

 

Ďalším prelomom vo vývoji modelu Africa Twin bol modelový rok 2020, do ktorého tento stroj vstúpil s väčším motorom s objemom 1084 cm3, ktorý sa dosiahol predĺžením zdvihu. Taktiež CRF1100L Africa Twin* bola kompletne prepracovaná, s dôrazom na agresívny a kompaktný rely štýl a na ešte lepšie vlastnosti pri jazde v teréne. Komfort na cestách, technológie a schopnosť modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports* boli ešte viac posilnené – okrem iného vďaka voliteľne dostupnej špičkovej elektronicky nastaviteľnej vidlici Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA).

 

Pre rok 2022 bola Africa Twin Adventure Sports (jej predaj predstavoval 57 % celého predaja Africa Twin v roku 2021) vybavená prepracovanými nastaveniami DCT pre ešte hladšiu ovládateľnosť pri prvom a druhom prevodovom stupni, novým kompaktnejším dizajnom obrazovky a pozoruhodnou ultramodernou grafikou 'Cracked Terrain'. 

Aj keď pre 2023 nedošlo k žiadnym zmenám v špecifikácii, pridanie novej metalickej farby Mat Iridium Grey ešte viac zvyšuje príťažlivosť Africa Twin Adventure Sports.

 

 

 

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports zdieľa rám, motor aj pozíciu jazdca s terénne zameranou verziou CRF1100L Africa Twin, v modelovom rade však hrá vlastnú rolu: ponúka jazdcom schopnosti pre križovanie kontinentov a pre dlhé cesty tak po cestách, ako mimo nich. To je dané tvarom veľkej 24,8-litrovej palivovej nádrže, vynikajúcou ochranou proti vetru (poskytovanou tak kapotážou, ako bočnými panelmi), výškovo nastaviteľným štítom, veľkým krytom vane motora, hliníkovým zadným nosičom a bezdušovými kolesami a pneumatikami. Štandardná výbava zahŕňa taktiež nabíjaciu zásuvku a vyhrievané rukoväti.

V rámci zmien pre rok 2020 sa model zmenšil, zoštíhlil, znížil a jeho hmotnosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom s objemom 998 cm3 klesla o 5 kg. Zároveň s tým však stroj vďaka zmenám motora posilnil, lebo získal o 7 % vyšší maximálny výkon, o 6 % viac krútiaceho momentu a výrazne viac sily v celom rozmedzí otáčok. Zároveň išlo o prvý motor Honda spĺňajúci emisnú normu EURO5. Taktiež rám stroja bol úplne revidovaný a vybavený novým priskrutkovaným hliníkovým podsedadlovým rámom. Hliníkové kyvné rameno vychádzalo z motokrosového špeciálu CRF450R. 

 

V strede nového modelu Africa Twin Adventure Sports sa nachádza nová šesťosová jednotka na meranie zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU), ktorá riadi nielen sedemúrovňový systém HSTC, ale taktiež systém na zamedzenie dvíhania predného a zadného kolesa s 3 úrovňami (Wheelie Control a Rear Lift Control), ABS umožňujúci brzdiť v zatáčkach (s nastavením pre jazdu v teréne) a systém detekcie prejazdu zatáčkou pre verziu s prevodovkou DCT. Jazdec môže vyberať zo štyroch prednastavených jazdných režimov: URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD.

 

Pre optimálne odpruženie a tlmenie predného aj zadného kolesa je model Africa Twin Adventure Sports dostupný s voliteľným odpružením Showa EERA. Štyri prednastavené režimy – SOFT, MID, HARD a OFF-ROAD – pokrývajú všetky typy jazdných situácií a na ešte presnejšie vyladenie podvozka má jazdec k dispozícii režim USER. Ak motocykel stojí, je možné upraviť aj predpätie zadnej pružiny.

 

Pozícia pri jazde, ktorá bola navrhnutá s dôrazom na kompletnú kontrolu, ťaží z kombinácie úzkeho sedadla a vyššie posadených  riadidiel. Dvojité LED svetlá na denné svietenie (DRL) sú doplnené trojstupňovými svetlami na prisvecovanie do zatáčok, ktoré automaticky upravujú osvetlenú plochu vozovky v závislosti od uhla náklonu tak, aby bola dosiahnutá optimálna viditeľnosť a tým aj vyššia miera bezpečnosti. Štandardná výbava zahŕňa taktiež tempomat a vyhrievané rukoväti.  Farebný TFT dotykový multifunkčný informačný displej (Multi Information Display – MID) s uhlopriečkou 6,5 palca ponúka priamu interakciu so systémami stroja a navyše priniesol Apple CarPlay® a Bluetooth konektivitu. Počiatkom roku 2021 bola doplnená podpora technológie Android Auto®.

 

  • Motor s objemom 1 084 cm3 disponuje maximálnym výkonom 75 kW a krútiacim momentom 105 Nm
  • Okrem väčšieho zdvihového objemu zahŕňali vylepšenia v roku 2020 novú hlavu valcov, časovanie a zdvih ventilov, škrtiacu klapku a výfuk
  • Variabilná výfuková klapka (Exhaust Control Valve – ECV) ponúka atraktívnejší zvuk v nízkych otáčkach a lepší výkon vo vyšších otáčkach
  • Úrovne zásahov systému HSTC sú vďaka riadeniu systémom IMU určené pre jazdu v teréne
  • Systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa ponúka 3 úrovne a je tiež riadený prostredníctvom IMU
  • Štyri jazdné režimy: TOUR, URBAN, GRAVEL a OFF-ROAD
  • Dva používateľské režimy (USER) umožňujú plne prispôsobiť jazdné režimy
  • Ľahký rám s priskrutkovaným hliníkovým podsedadlovým rámom a s ľahkým robustným kyvným ramenom v štýle modelu CRF450R, ktoré ponúkajú vynikajúcu trakciu a kontakt zadného kolesa 
  • Šesťosový snímač na meranie zotrvačných síl je umiestnený v strede stroja
  • Systém ABS umožňujúci brzdiť v zatáčkach zvyšuje istotu pri jazde a ponúka nastavenie pre jazdu v teréne

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode