Dacia v elegantnom kostýme
13.04.2013 13:26
Dacia Sandero 0,9 TCe je auto plné protikladov. Dovolím si citovať Aleše Jungmana z Auto.cz, je ako upratovačka v drahom kostýme…
Napríklad – na jednej strane elegantný vonkajší dizajn, na druhej strane úsporný interiér. Alebo kvalitná výbava (tempomat, parkovacie senzory, navigácia...) a oproti tomu nízkovýkonný motor. Všetky prípadné nedostatky vyváži hlavná prednosť - cena, ktorá začína od 6490 EUR (Access 1,2 16v) až po 11 190 EUR (Stepway Arctica 1,5 dCi).
Vonkajší vzhľad konečne nepôsobí tak lacno, ako to bolo u jeho predchodcu. Mohutná maska chladiča, elegantne zapracované svetlomety, športový predný spojler dávajú autu výraz dobromyselného siláka. Pri pohľade zozadu poteší oko spojler nad zadným sklom, kompaktné zadné svetlá a výrazný znak Dacia.
Interiér auta je jednoduchý a účelný, použité materiály sú skôr tvrdšie, ale na pohľad príjemné. Sedenie je pohodlné, vzadu dokonca aj pre troch dospelých cestujúcich. Aj keď sa volant nastavuje iba výškovo, nemal som s tým problém, ani pri mojej nadpriemernej výške.
Najväčším prekvapením je moderný sedem palcový dotykový navigačný systém Media-Nav s Bluetooth handsfree a USB vstupom, ktorý sa dodáva za jedinečných 230 Eur. A keď som pod ním našiel ešte tempomat, naozaj som si myslel, že som si pomýlil auto. Ovládanie okien je trošku neobvykle umiestnené tiež pod stredovým panelom, ale aspoň je to všetko pekne pohromade. Radiaca páka nás na druhej strane nepotešila ťažkým radením a dlhou dráhou, pripomenula nám časy dávno minulé.
Trojválcový turbobenzín 0,9 TCe je ďalšou novinkou zo stajne Renault. Aj keď to nie je nijaký trhač asfaltu, pri stredných otáčkach dokáže vyvinúť slušné zrýchlenie. Lepšie, ako Renault Clio, ktorý má rovnaký motor. Je to však za cenu vyššej hlučnosti, keďže sa pravdepodobne hmotnosť podarilo znížiť použitím iných materiálov. Celkovo je hlučnosť asi najväčšou slabinou tohto inak vcelku podareného modelu. Podvozok je však príjemne mäkký, dobre odtlmý aj slovenské cesty plné výtlkov a výmolov. Čo sa týka spotreby, hodnoty uvedené v technických parametroch (priemer 5,0 l/100 km) sa nám nepodarilo dosiahnuť, stále to bolo okolo 7 litrov.
Napriek všetkému je to priestranné elegantné vozidlo so slušnou výbavou v sérii a hlavne za rozumnú cenu.
Dacia Sandero 0.9 TCe | |
Palivo | benzín |
Valce | 3 |
Zdvihový objem (cm3) | 898 |
Prevodovka | päťstupňová manuálna |
Poháňaná náprava | predná |
Najvyšší výkon (kW/k) | 66 / 90 pri 5250 ot./min |
Krútiaci moment (Nm) | 135 pri 2500 ot./min. |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 175 |
Akcelerácia z 0 na 100 km/h | 11,1 |
Spotreba mesto / mimo / komb. (l/100km) | 6,7 / 4,3 / 5,0 |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4058/ 1733 / 1518 |
Batožinový priestor (l) | 320 / 1200 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 962 |
Cena základného modelu | 6 490,- € |
Text: Marek Michlík