Ďalší hybridný model: Subaru Impreza e-BOXER
16.06.2020 20:33
-
Tretí hybridný model v Európe, poháňaný na mieru postavenou pohonnou jednotkou s protibežnými horizontálne umiestnenými piestami, ktorá kombinuje pomocný elektromotor s technológiou BOXER a symetrickým pohonom všetkých kolies
-
Dostupný s jazdným režimom Subaru Intelligent (SI)
-
Novo vybavený systémom automatického brzdenia pri cúvaní a systémom monitorovania priestoru pred vozidlom
-
Asistenčná technológia vodiča EyeSight v štandardnej výbave
-
Postavené na globálnej platforme Subaru (SGP)
-
Prepracovaný predný nárazník a svetlomety zvýrazňujú koncepciu „športových vlastností a dynamiky“
Prvý model Impreza bol uvedený na trh v roku 1992 s cieľom priniesť za každých okolností bezpečný, zábavný a jedinečný zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. V priebehu rokov sláva stúpala a Impreza sa stala pre Subaru kultovým modelom a najpopulárnejším vozidlom z modelovej ponuky.
Odvtedy sa na celom svete predalo približne 2,9 milióna kusov, z toho v Európe 260 000 kusov. Impreza zostáva skutočným priekopníkom a prináša jasne odlišný pocit bezpečných, zábavných a odolných vozidiel Subaru.
Model piatej generácie pripomína legendárne dedičstvo Subaru Impreza v podobe úplne nového vozidla. Nová iterácia, prvý model Impreza e-BOXER, si kladie za cieľ ponúknuť bezpečnosť na svetovej úrovni a súčasne pokoj mysle a pocit istoty pri ovládaní športového vozidla prinášajúceho radosť z jazdy, charakteristickú pre model Impreza.
Zdokonalené jazdné vlastnosti a efektivita vďaka pohonu e-BOXER
Lineárne a dynamické zrýchlenie
Dodatočný výkon a mimoriadne pohotová regulácia krútiaceho momentu
Hladká jazda a pocit prirodzeného brzdenia
Úspora paliva
Využíva novú generáciu pohonného systému, ktorý kombinuje elektromotor s dvoma základnými technológiami Subaru: motorom BOXER a symetrickým pohonom AWD.
-
Nový model si zachováva charakteristickú kombináciu systému S-AWD s novo zavedenou pohonnou jednotkou e-BOXER. Súčasťou je 2,0-litrový štvorvalcový motor s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spárovaný s elektromotorom spolu s vyladenou prevodovkou Lineartronic. Výsledkom je plynulejšie, o 30 % lineárnejšie a dynamickejšie zrýchlenie a citeľný krútiaci moment.
-
Systém Subaru e-BOXER upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi špecializovaným 2,0-litrovým motorom s priamym vstrekovaním (DI) a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom prepína medzi 3 jazdnými režimami: jazda so spaľovacím motorom, jazda v režime EV a jazda s asistenciou elektromotora.
-
Pri rozbiehaní zo zastavenia alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo samotný elektromotor, takže jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od stavu vozidla a nabitia akumulátora dokáže vozidlo jazdiť na čisto elektrický pohon až do vzdialenosti približne 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť až 40 km/h. V rozsahu stredných rýchlostí sa využíva kombinácia výkonu motora aj elektromotora, čím sa dosahuje dynamické, lineárne a úsporné zrýchlenie. Pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo 2,0-litrový motor BOXER DI, pričom sa súčasne nabíja akumulátor.
-
Systém e-BOXER ponúka nižšiu spotrebu paliva v mestskej premávke s častým zastavovaním. V porovnaní s predchádzajúcim 2,0-litrovým zážihovým motorom je možné v závislosti od jazdného štýlu vodiča jazdiť so spotrebou paliva nižšou až o 10 %.
-
Systém e-BOXER eliminuje neprirodzený pocit pri brzdení, ktorým sa bežne vyznačujú vozidlá s funkciou asistencie elektromotora a elektrické vozidlá, aby si vodič pri brzdení vychutnal prirodzené brzdenie. Brzdy sa ovládajú ľahko, na pedál reagujú rýchlo a lineárne, takže vodič sa cíti bezpečne. To je užitočné najmä v mestskej premávke s častým zastavovaním, kde systém zaisťuje príjemný zážitok z jazdy bez stresu.
-
Pomocný elektromotor a akumulátor sú usporiadané pozdĺžne. Ťažký elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo akumulátor a ďalšie komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou, čím sa ešte viac znižuje ťažisko a dosahuje sa vyváženejšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla.
-
Súčasťou štandardnej výbavy je voliteľný systém SI-DRIVE – systém riadenia výkonu pohonnej jednotky, ktorý umožňuje vodičovi prispôsobiť si vlastnosti škrtiacej klapky vozidla a vyberať si medzi „inteligentným“ a „športovým“ režimom, aby bola jazda flexibilnejšia, pohodlnejšia a príjemnejšia. Vôbec prvý model Impreza e-BOXER aktivuje v režime S (športový režim) výkon pomocného elektromotora, aby sa ešte viac vylepšila odozva. Kombinácia systému SI-DRIVE a hybridného systému prináša novú úroveň dynamickej jazdy. Hybridný model má v režime S ešte lepšiu odozvu pri zrýchľovaní než modely so zážihovým motorom. Vodič si môže zvoliť režim I (inteligentný režim) a užiť si jazdu s hladkým priebehom výstupného výkonu, kedy sa znižuje spotreba paliva, prípadne sa môže rozhodnúť pre režim S (športový režim) a užiť si väčšiu zábavu a viac potešenia z jazdy.