Dámy, ktorá obuv je na šoférovanie najvhodnejšia?
16.06.2019 12:41
Tak to je veľmi dobrá otázka, pretože nie všetka ženská obuv sa hodí na viacero príležitostí, situácií a práve na šoférovanie. Povedala to tiež osoba, ktorá sa stará o mediálnu komunikáciu mimoriadne obľúbenej obuvníckej značky. Napriek tomu, že trendovú obuv sama zbožňuje a venuje jej značnú časť pracovného života, priznala, že niektoré modely sa hodia viac na promenádu, než na šoférovanie. Uhádnete, ktoré sú to?
Je obdivuhodné, že značky aj v dobe veľkého tlaku na predaj a zisky otvárajú témy, ktoré nehovoria kupuj veľa a všetko, ale nakupuj s rozumom a mysli na svoje bezpečie. Téma, ktorej sa naozaj venuje málo pozornosti je výber vhodnej obuvi na šoférovanie. „Napriek tomu, že neexistujú žiadne predpisy týkajúce sa správneho obutia za volantom a jediné obutie, ktoré zákon o premávke spomína sú bezpečnostné predpisy pre profesionálnych vodičov, je to téma nesmierne dôležitá a zaslúži si, aby sme jej venovali pozornosť. Na nohu zodpovednej vodičky totiž nepatria nielen extrémne vysoké podpätky, ale tiež sandále, šľapky, ktoré sa môžu z nohy vykĺznuť či zachytiť o pedál,“ povedala Mária Halajová, PR manažérka značky Deichmann pre Slovenskú republiku.
Podľa nej je dobrým zvykom mať vo svojom aute rezervný pár obuvi, ktorý si žena prezuje zakaždým, keď jej na šoférovanie jej denná obuv nevyhovuje. „Ja sama obľubujem trendovú obuv, no keďže týždenne prejazdím autom niekedy viac než 700 kilometrov, vozím so sebou aj pohodlné, vzdušné, bežecké tenisky, s ktorými je šoférovanie omnoho jednoduchšie a bezpečné,“ priznáva zodpovedná vodička. „Nevhodnou obuvou si totiž môžeme predlžiť bežnú brzdnú dráhu, čo sa nám môže stať v núdzovej situácii osudným. Môže za to strata citu v nohách, hľadanie opory v nestabilnej obuvi na vysokom podpätku pri šoférovaní, ale aj príliš pevná obuv s hrubou podošvou, na platformách. Naopak vhodnou obuvou na šoférovanie je obuv so štandardnou a ohybnou podošvou,“ pokračuje Mária Halajová.
Nebezpečným momentom môže byť, ak sa obuv na vysokom podpätku zachytí o koberček či podlahu. Zbystriť pozornosť by sme preto mali pri mimoriadne obľúbených ihličkách.
„Keď potrebujeme nohy prekladať z pedála na pedál, strácame v takejto obuvi stabilitu a potrebnú oporu pri zatlačení pedálov. Okrem toho, nosením podpätkov nielenže riskujeme bezpečný priebeh jazdy, ale dokážeme si nimi poničiť interiér pod sebou. Vlastne, pre nevhodný sklon, či zapieranie podpätkov do podlahy auta, si ničíme nielen auto, ale aj krásnu obuv,“ vymenúva mínusy nevhodnej obuvi na šoférovanie naša poradkyňa Halajová.
Obuv, ktorá nohu pevne neobopína môže ohrozovať bezpečnosť posádky auta najmä pri núdzovom brzdení. Nevhodné sú preto na šoférovanie žabky, voľné sandále, obuv na vysokom podpätku, či obuv s otvorenou špičkou a pätou zároveň. „Naopak, veľmi vhodná obuv je obuv na šnurovanie, ako napríklad tenisky, plátenky a poltopánky. Tvar a šnúrky zaručujú optimálne držanie nohy a akurátne tvarovaná podrážka ponúka dobrú oporu, no zároveň nezbavuje nohu potrebnej citlivosti na pedáloch,“ radí sympatická manažérka.
A my s ňou môžeme len súhlasiť! Najmä pri šoférovaní na dlhšie vzdialenosti dostávame nohy do nehybných a kŕčovitých polôh a preto je komfortná obuv nesmierne dôležitá.
„Nohy sa nám počas dňa potia, cez leto ešte o niečo viac. Preto treba prizerať tiež na materiál, z ktorého je obuv na šoférovanie vyrobená. Na dlhé trasy za volantom sú vhodné priedušné materiály, anatomicky tvarované “soft“ stielky obuvi, v ktorých noha netrpí, nekĺže sa a dýcha,“ dodáva na záver Mária Halajová, PR manažérka najväčšej siete predajní s obuvou na Slovensku.