Darček k výročiu

05.09.2021 15:32

Spoločnosť Piaggio vydáva v roku 1946 patent na výrobu skútrov. Prvý model Vespa vyšiel o 2 roky neskôr. V roku 2021 spoločnosť k svojmu 75. výročiu predstavila rad modelov tejto značky skútrov pod názvom 75th Anniversary. My sme dostali možnosť vyskúšať model Primavera 125. Už podľa názvu je jasné, že sa jedná o skúter s objemom 125 cm3, čiže stačí naň vodičský preukaz skupiny B

 Tento model sa predáva v pyritovo-žltej metalíze s chrómovými detailmi, ale najviac, určite, poteší zadný chrómový nosič a pribalená taška z Nubuk kože v tvare rezervného kolesa, ktorá sa dá ľahko odopnúť a nosiť, napríklad, ako príručná kabelka. Okrem toho ponúka odkladací priestor pod sedadlom, ktorý stačí na 2 originál Vespa prilby. Jeho nevýhodou je opäť menší detail a to, že priamo pod ním je motor, z ktorého sála teplo a preto sa tento odkladací priestor prehreje. 

V prednom paneli Vespa ponúka už tradične uzatvárací priečinok s USB prípojkou, ktorý sa môže použiť na nabíjanie telefónu, plus sa k nemu ešte zmestia doklady, či kľúče. Sedadlo je rovnako ušité z príjemnej kože, a hoci je tento model užší a kratší, nestáva sato, že by šofér mal pocit z toho, že sa posúva dopredu. 

 

Práve naopak, sedí sa pohodlne, či už jazdí niekto vyšší alebo nižší. Pod nohami je voľný priestor, čiže milé čitateľky, môžete smelo vyraziť aj v šatách, nijako vás nebudú obmedzovať. Jej rozmery umožnia jazdcovi ľahko manévrovať. Jedna vec, ktorá jej chýba, je absencia bočného stojanu, našťastie nie je žiadny problém skúter ľahko postaviť na hlavný stojan. Motor je tu rokmi osvedčený vzduchom chladený jedno valec s trojventilovou technikou. Neprekážajú mu ani teplotné výkyvy, Taliani ho prepracovali naozaj dobre. 

 

 

Jeho zvuk už tradične vyvolá po naštartovaní úsmev na perách a, hoci, má výkon „iba“ 8 kW, vzhľadom na hmotnosť a rozmery je úplne postačujúci a problémy mu nerobia ani kopcovité terény. O styk s vozovkou sa starajú 11-palcové disky, takže maximálka, ktorá sa pohybuje okolo 90 km/h, je v tomto prípade dostačujúca, pri vyšších rýchlostiach by sa trochu znížila stabilita. Displej je digitálny a prehľadný, aj v tomto prípade sa dá prepojiť s telefónom. 

Predné svetlo je už štandardne full LED, čiže jazdy v noci sa netreba ani v tomto prípade báť. Už by som odporučil iba cez príslušenstvo dokúpiť predný štít a tým pádom bude šofér chránený pred poryvmi vetra. Potom už len vyraziť za dobrodružstvami s úsmevom na perách.

Text: Alena Chorvátová

Foto a video: Martin Solár

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode