Dávate si auto do servisu? Vyberajte ho tak, aby ste nezostali v „jame levovej“

22.03.2015 09:12

Ak nemáte referenciu, všímajte si iné detaily, aby ste si vybrali kvalitný servis.

Značkový alebo neznačkový servis? Cenu a kvalitu, alebo len jedno z toho?

Mnohí majitelia áut sa pri výbere servisov snažia spoliehať na referencie, aby dostali za svoje peniaze kvalitný servis. Čo však, ak referencie nie sú a nejde o značkový servis? Podľa čoho zistiť, že autoservis použil naozaj kvalitný materiál  a odviedol kvalitnú prácu, aby možno ušetrené peniaze za nižšiu cenu opravy neskončili opätovnou návštevou servisu? Nie vždy pritom ide len o kvalitu náhradných dielov. Často sa alfa a omega skrýva v použitej chémii (oleje, spreje, laky) či náradí, s ktorým servis pracuje.


Referencie zavážia
„Tak ako všade platí – v prvom rade zaváži pozitívna referencia na servis. Ak ju zákazník nemá a autoservis nepozná, v podstate vstupuje „do jamy levovej“, keďže nemá šancu zistiť značku náradia či chémie, ktorú autoservis použil pri oprave jeho vozidla,“ konštatuje Martina Gaislová, konateľka spoločnosti Würth Slovensko. Würth je jedným z najväčších svetových dodávateľov pre priemysel, vrátane automotive, vďaka čomu vie zhodnotiť aj kvalitu jednotlivých servisov.
„Servisy si už začali zvykať, že sa oplatí radšej zainvestovať do kvalitnejšieho náradia. Predchádzajú takto riziku, že sa im náradie pokazí vtedy, keď to najmenej potrebujú. Kvalita ale musí byť v kontexte s cenou,“ konštatuje. Hoci nekvalitný materiál sa, samozrejme, ani servisu nevyplatí, stále sú aj také, ktoré sa snažia konkurovať cenou na úkor odvedenej práce a použitého materiálu.
Zavážia detaily
Ako vyberať?

Hlavne pri neznačkových servisoch možno uľahčí pohľad do dielne a na jej vybavenie. Prípadne aj vystavené propagačné materiály a pútače pomôžu urobiť si na autoservis vlastný názor. Napríklad, či sa špecializujú len na niektoré značky, či na všetky, či má autoservis dlhoročnú prax v poskytovaní služieb, akú záruku na prácu a materiál poskytuje, prípadne s akými dodávateľmi spolupracuje.
„Samozrejme, rozhodujúce pre konečný výber by mali byť dôležité detaily. Napríklad čím zákazníkovi poruchu na vozidle diagnostikujú,“ upozorňuje Gaislová. Ale tiež, aké technológie a sortiment dielňa používa, aká je kvalita montáže, aký je odborný prístup personálu a jeho poradenstvo. Tu ide aj o schopnosť personálu identifikovať poruchu na vozidle a dodržať odhadnutú cenu opravy. Veľkou výhodou je, ak zákazník má možnosť pozrieť si výkon prác. Seriózny servis by mal poskytnúť automaticky sprievodnú dokumentáciu, účtovné doklady a záruku na služby či použitý materiál, čo už napovedá o kvalite prevedenia aj materiálu.
Kvalitu dáva značka
Vždy by však malo platiť, že kvalitu dáva značka. „Teda každý značkový autoservis musí deklarovať  určitú kvalitu – napríklad, s akým vybavením pracuje a v akej kvalite robí. Väčšina značkových  autoservisov prijíma auto do servisu cez aktívny príjem, kde prijímací technik názorne ukáže zákazníkovi stav vozidla a poukáže na viditeľné nedostatky (poruchy),“ podotýka Martina Gaislová. Samozrejmosťou je podrobná špecifikácia objednávky aj účtovné doklady. V prípade potreby aj praktické odskúšanie opravenej poruchy.
Hoci kvalitu výrobkov do veľkej miery určuje ISO, prax ukazuje, že nateraz sa len málo bežných zákazníkov servisov pozerá na ISO výrobkov. Výnimkou sú však nadnárodné firmy. „Stretávame sa s tým, že väčšinu zákazníkov zaujíma cena a rýchlosť opravy. Nie je bežné, aby sa zákazníci pýtali na ISO výrobkov. Výnimkou sú nadnárodné firmy, ktoré splnenie ISO noriem vyžadujú,“ dodáva Martina Gaislová.



















 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode