Dobrodružstvo na dvoch kolesách...
27.06.2021 10:00
Značku Vespa netreba, hádam, nikomu predstavovať. Táto legenda z Talianska, ktorá sa vyrába už 75 rokov, je známa po celom svete. My sme tentokrát otestovali silnejší model, konkrétne GTS 300. Musím povedať, že od prvého momentu mi tento skúter vyčaril úsmev na perách. Kvapalinou chladený motor má špecifický zvuk a akoby nás preniesol do Talianska. Výkon má dostatočný, čiže je aj pružný a určite nebude zdržiavať v premávke, aj keď sa povezú dvaja.
Svojou stavbou je tento skúter určený viac do mesta, má krátky rázvor a je úzky a ľahko ovládateľný, je zábava sa na ňom prepletať uličkami. Kolesá sú 12-palcové a, hoci, sme išli na Vespe 130 po diaľnici, práve kvôli menším kolesám bolo trochu cítiť, že toto nebude jeho pravá šálka kávy. Náš model nebol ani vybavený predným štítom, čiže sme si dokonale „vychutnali“ nápory vzduchu. Akonáhle sme sa ale ocitli naspäť na „okreskách“ alebo ešte lepšie, v meste, hneď bola jazda o niečom inom. Je to typický mestský skúter, ktorý v kombinácii s modrou farbou, vzbudzoval zvedavé pohľady okoloidúcich.
Čo sa týka praktickosti, Vespa ponúka zaujímavý prvok, a to je USB konektor v odkladacom priečinku pred vodičom. Čiže sa dá nabíjať telefón počas jazdy. Nad týmto odkladacím priečinkom sa nachádza výklopný hák na tašku a samozrejmosťou je ešte jeden odkladací priestor pod sedadlom. Ten sa dá celý vybrať a pod ním je vidieť celý motor, ktorý je, zároveň, veľmi dobre prístupný, čo je v prípade potrebného servisu práve u Vespy veľké plus, pretože netreba rozoberať kapotáž. Jedinou nevýhodou tejto kombinácie je, že z motora sála trochu teplo, čo je v kufri cítiť, čiže to nebude celkom vhodné na prevážanie čokolády. Osobne by som odporučil si dokúpiť zadný nosič, ktorý je tiež, samozrejme, štýlový a k tomu funkčný, kedy poskytne ochranu spolujazdca pred zadným nárazom. Spolu s ním by sa hodil aj predný štít, nech jazdca aspoň trochu chráni pred nápormi vetra.
Počas našich jázd nás, samozrejme, zastihla aj noc, tak sme mohli vyskúšať aj predné LED osvetlenie. Vôbec to neubralo na našich zážitkoch, práve naopak, cesta bola veľmi dobre osvetlená a my sme si mohli vychutnať aj jazdy nočnou krajinou a, samozrejme, aj mestom. Na záver by som iba dodal, že kto má chuť zažiť dobrodružstvá na tejto „kultovke“, tak určite by sa mohol popozerať aj po nejakých zrazoch, ktoré oragnizujú práve pre nadšencov tejto značky.
Vespa GTS 300 |
|
Zdvihový objem cm3 |
278 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min |
17,5 (23,8) / 8250 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
26/5250 |
Kapacita nádrže l |
8,5 |
Výška sedadla mm |
790 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
3,21 |
Cena modelu |
5999,- |
Text a foto: Martin Solár