Dve nové kombi Mercedes-AMG E 63: 4MATIC+ a S 4MATIC+
16.02.2017 09:16
V novom kombi E 63 4MATIC+* a E 63 S 4MATIC+* kombinuje Mercedes AMG jazdný výkon typický pre značku s vysokou úžitkovou hodnotou a inteligenciou Triedy E. Štvorlitrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami s výkonom až 450 kW (612 k) a plnovariabilný pohon všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance zabezpečujú rovnako ako v sedane vynikajúcu dynamiku jazdy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy predstavuje nový rekord v porovnaní tried. Motor je pritom vďaka sériovému vypínaniu valcov ešte úspornejší ako predtým.
Rovnako ako sedan, aj modely E 63 4MATIC kombi a E 63 S 4MATIC+ kombi ponúkajú inovatívnu techniku pohonu a maximálny výkon, skombinované so svojráznym dizajnom, s exkluzívnou výbavou a najaktuálnejšími funkciami infotainmentu na komplexné zosieťované multimediálne aplikácie.
V porovnaní s predchodcom je odozva nového kombi ešte agilnejšia: 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology, technika viacnásobnej spojky) je skombinovaná s mokrou rozjazdovou spojkou. Ďalšou zaujímavosťou je nový pohon všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance. Navzájom v sebe spája výhody rôznych koncepcií pohonu: prvý raz plnovariabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu pri akomkoľvek stave vozovky.
Dizajn exteriéru
Návrh exteriéru umožňuje vďaka všetkým detailom zažiť atmosféru AMG Driving Performance z každej perspektívy. Od stĺpika A kompletne svojrázne riešená, športová predná časť potvrdzuje vývoj AMG: kapota motora je prvý raz na kombi AMG vložená medzi blatníky a nárazník rovnako ako na kupé, čím vznikla úplne nová, dynamickejšia súhra medzier. Silnejšie a o 27 milimetrov širšie podbehy kolies umožňujú širší rozchod a väčšie kolesá na prednej náprave.
Širší spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla s krídelkami v čiernej farbe a veľkým predným rozdeľovačom prúdenia pôsobivo stelesňuje silu nových modelov. A odhaľuje náročnú chladiacu techniku – je to typický znak z motoristického športu a ďalší vizuálny odkaz na výkonný motor.
Bočné obloženia prahov kombi vizuálne znižujú a predlžujú celkovú líniu. Model uzatvára atletická zadná časť s vložkou spojlera nárazníka so vzhľadom difúzora a s dvomi pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku s vysokým leskom . Zvuk typický pre motory AMG V8 je individuálne nastavený na kombi.
Dizajnéri a experti na aerodynamiku pri vývoji modelu E 63 4MATIC+ kombi úzko spolupracovali. Vďaka ich poznatkom vznikol nielen výrazný styling AMG, ale aj rovnováha vztlaku orientovaná na výkon – s cieľom umožniť agilnejšie jazdné vlastnosti na cestách nižšej triedy a optimálnu jazdnú stabilitu pri vysokej rýchlosti na diaľnici.
Ale aj praktický každodenný úžitok nového kombi E 63 4MATIC+ posúva latku v tomto segmente: s objemom 640 až 1 820 litrov ponúka najväčší ložný priestor v segmente športovo výkonných kombi. Novinkou je sériová funkcia operadla zadného sedadla na prepravu nákladu. Možno ho nastaviť o desať stupňov strmšie. Takto vznikne ďalší ložný objem 30 litrov pri zachovaní plnej využiteľnosti všetkých piatich miest na sedenie. Operadlo zadného sedadla možno popritom rozdeliť v pomere 40:20:40. Odomyká sa elektricky.
Nový výkonový vrchol: štvorlitrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami Twinscroll
Mnohostranne využívaný štvorlitrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami pokoril v kombi E 63 S 4MATIC+ nový výkonový vrchol 450 kW (612 k). Rekordný je aj maximálny krútiaci moment na úrovni 850 Nm. K dispozícii je v širokom rozsahu otáčok od 2 500 do 4 500/min a dodáva tak v každej polohe plynového pedálu pocit neprekonanej suverénnosti. Model E 63 4MATIC+ kombi má výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje variant S za 3,5 sekundy, E 63 4MATIC+ za 3,6 sekundy.
Vďaka sériovému systému vypínania valcov AMG Cylinder Management a ďalším opatreniam je nové športovo výkonné kombi mimoriadne hospodárne: s kombinovanou spotrebou paliva 9,1 litra a emisiou CO2 206 gramov na kilometer (kombinovanou) dosiahli oba varianty motora nový rekord v rámci konkurencie. Prvý raz boli na ďalšie zlepšenie výkonu a odozvy štvorlitrového motora AMG V8 použité dve turbodúchadlá Twinscroll. Redukujú protitlak spalín a optimalizujú zmeny plynu. Výsledkom je vyšší výkon, veľmi spontánna odozva a vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach.