Eko pozitívny

17.01.2015 14:45

Herec Peter Brajerčík alias Lacko zo sitkomu Horná Dolná popreháňal kone nie na dedine, ale pod kapotou Hondy HR-V

Máte veľa pracovných povinností, či už filmovačka, divadlo a všetko skĺbiť s rodinou, aby to fungovalo, tak to znamená veľké úsilie. Som rada, že ste si našli čas na trošku inú tému, ale najprv pospomínajme, kde vás okrem populárneho sitkomu Horná Dolná môžeme ešte vidieť?

Hrám v SND, v nitrianskom divadle, mestskom divadle v Žiline, ale aj v Prešove. Dosť sa nabehám.V centre Bratislavy vzniklo nové divadlo La Komika pod vedením Karola Vosátka, ktorý sa oddelil od divadla GuNaGu. Mal by som tu hrať pravidelne a veľmi sa na to teším. V novembri sme už mali premiéru s predstavením Bohyňa vo vani. Je to veľmi vtipné a ja vašich čitateľov pozývam na naše ďaľšie predstavenia.

V populárnom sitkome Horná Dolná je zaujímavá "rapidečka", na ktorej jazdí herec Dano Heriban. Zažili ste s ňou aj nemilú skúsenosť, keďže už je staršieho dáta?

Šoféroval som starú rapidečku a jednotka neustále vypadávala. Stalo sa nám s Danom, že ideme si ju zašoférovať za dedinu a zdochlo nám to! Tlačili sme ju do kopca asi 300 metrov, ešte aj dedinčania nám pomáhali. Nakoniec sme to otočili, motor naštartoval a na dvoječke sme sa rozbehli jedna radosť!

Hrávate v rôznych divadlách na Slovensku a veľa sa nacestujete. Jazdíte už dlho autom?

Asi desať rokov a ročne najazdím takých 30-40 tisíc kilometrov. Nejaký čas už jazdím na šesťročnej Honde CRV a predtým som mal Fabiu. Občas sa premiestňujem vlakom, kde mám veľa nápadov a môžem sa v pokoji učiť texty.

U vás na východe ste asi robili autoškolu. Na akých autách ste sa učili jazdiť?

V autoškole som sa učil jazdiť na malom modeli Opel Corsa a doma sme mali Aviu, tak som s ňou po dvore niekedy jazdil, ale rozdiel bol ísť s plným a prázdnym autom. Otec mal aj sedemmiestny Chrysler Voyager a to bolo veľmi dobré auto.

Otec bol vašim vzorom a asi bol prvý, ktorý vás učil jazdiť kým prišla autoškola?

Áno. Otec ma dosť pripravil do života aj z motoristickej stránky, aby ma nič neprekvapilo. Pod Spišský hrad som sa chodieval v zime na parkovisku šmýkať, aby som dostal nejaký ten grif do ruky a veľakrát som bol aj s otcom.V živote sa mi tuším dvakrát stalo, že som dostal šmyk.

Nehody, pokuty...platíte ako každý?

Nehodu som zatiaľ nemal, ale ak urobím chybu, tak som človek pokorný a priznám si ju, ak urobím nejaký priestupok. Policajti si tiež robia svoju prácu ako každý. Dostal som raz 60-eurovú pokutu a podarilo sa mi ju zjednať na 40 eur, tak som sa tešil, že to tak nebolelo.

S vašou partnerkou ste veľkí cestovatelia. Kde ste boli minulý rok na dovolenke?

S Ivou radi cestujeme a išli sme autom na jeden road trip po Provensálsku. Za volantom sme sa striedali a musím ju pochváliť, že je naozaj výborná šoférka. V Toskánsku som pojazdil tiež dosť. Dvakrát som bol v Nemecku za rodičmi a vyskúšal som si neobmedzenú rýchlosť.

Aha, tak v Taliansku ste jazdili len predpísanou rýchlosťou?

Medzi Bolognou a Florenciou bola veľmi stará diaľnica, ktorú stavali snáď v 50-tych rokoch. Skoro na každom úseku boli tunely, kde bola predpísaná šesdesiatka, ale všetky autá nešli predpísanou rýchlosťou. Za mnou ma 16 kamiónov tlačilo, že som musel ísť až stovkou. To bol riadny masaker, ale prežili sme to. 

Vlastníte Hondu CR-V a teraz ste si mohli vyskúšať Honda HR-V 1,5 i-VTEC. Bol to rozdiel alebo sú si podobné?

Honda HR-V je také menšie SUV ako CRV-čka. Dizajn je veľmi pekný a interiér podobný modernými prvkami. Späťáky boli tiež veľké a prehľadné a to je moja srdcová záležitosť, pretože ja som nikdy hlavu neotočil dozadu. Cúvacie senzory sú dobré, ale ja to aj tak musím kontrolovať. Palubovka s prístrojmi bola naklonená na vodiča, čo sa mi páčilo. Čo sa týka ovládačov a umiestnenia tlačidiel, tak to bolo dosť podobné s CR-V-čkou. Dobré sedenie a v zákrutách to dobre držalo. Malo to rôzne pípače, ak som náhodou vyšiel zo svojho pruhu, hneď ma to upozorňovalo. Bezpečnosť na prvom mieste... Aj živé to bolo na jednapäťku a išlo to super. V nižších otáčkach to bolo tak tiché, že motor nebolo počuť. Brzda veľmi citlivá a dobre reagovala na moje pokyny, ktoré som dával. Vzadu aj vpredu bolo dosť veľa miesta. Variabilita a viac možností čo sa priestoru týkalo. Všimol som si, že to na križovatke vypínalo motor a tento systém Start-Stop mi je veľmi blízky, lebo som dosť ekologický typ človeka. Aj zelená farba na displeji mi hovorila, že jazdím EKO štýlom a preto som a vždy budem eko pozitívny.

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode