Elegán so športovým srdcom
16.10.2012 17:57
Na nový Seat Ibiza 1,2 TSI sme boli veľmi zvedaví. Obzvlášť keď išlo o športovú úpravu FR. Skutočnosť nás príjemne prekvapila. Tradičné oblé tvary vystriedali agresívnejšie hrany, vynovené nárazníky, zliatinové 16 palcové disky... Skvelý dizajn podčiarkujú LED-kové koncové a denné svetlá spolu s bi-xenónovými reflektormi. Celkovo auto pôsobí športovo a modernernejšie.
Interiér tiež poskytuje viac, akoby sme očakávali od auta v tejto cenovej kategórii. Potešili ma hlavne kvalitné výškovo polohovateľné sedadlá, ktoré vás podržia aj v ostrej zákrute a športový volant potiahnutý kožou s logom FR. Nechýbajú ani elektricky ovládané zrkadielka, kvalitné rádio s MP3 prehrávačom, 10,7 litrová schránka pred spolujazdcom... Príjemná opierka na ruku a krátka radiacia páka prehlbujú pocit zo športovej jazdy.
Slabší motor vyvinie prekvapivé zrýchlenie, radšej sme si znovu skontroloval technický preukaz, že naozaj ide o objem 1,2 litra a 77 KW. Pri vyšších otáčkach je však hlučnosť vyššia. Oproti štandardnej Ibize, je verzia FR vybavená pevnejším športovým podvozkom. Plusom je ostrá manipulácia, s veľmi malým nakláňaním a citlivým riadením, mínusom je väčšia hlučnosť podvozku a slabé vyrovnávanie nerovností. Je dobré si urobiť skušobnú jazdu, či vám tento typ vyhovuje.
Veľkým plusom sú nízke prevádzkové náklady – spotreba mimo mesta je okolo 6,5 l / 100 km, v meste okolo 7 l / 100 km. Spolu so zaujímavou kúpnou cenou od 12 275 EUR si toto autíčko určite nájde svojich priaznivcov.
Seat Ibiza ST 1.2 TSI | |
Dĺžka x šírka x výška (mm) | 4 227 x 1 693 x 1 445 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 |
Celková hmotnosť (kg) | 1 600 |
Zdvihový objem (cm3) | 1 197 |
Výkon (kW/k) | 77/105 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 |
Spotreba (l/100 km) | 6,8/4,5/5,3 |
Základná cena verzie (€) | 12 275 |