Elektrické autá s vyšším dojazdom sa mi páčia…
13.07.2024 14:42
Modelka a čerstvo doštudovaná právnička Sophia Korčušková si vyskúšala nový elektrický model Škoda Enyaq a zreferovala svoje pocity vo videách. Porozprávala nám, čo zažíva na cestách, ale prezradila aj dojmy z natáčania, keďže mnohí diváci ju môžu poznať zo seriálu Iveta. Príjemné čítanie!
Pracovala si so známymi značkami Dolce & Gabbana, Trussardi, ale fotila si aj pre Vogue. Točila si reklamy pre rôzne značky. Spomeň si na tvoje začiatky…a možno prezraď aké to bolo zahrať si v seriáli Iveta?
Od 14-tich začal môj modelingový kolotoč, kedy som bola neustále na cestách vo veľkých mestách ako Paríž, či Tokio. Momentálne som doma na Slovensku a mám čerstvo doštudované právo. Snažím sa neživiť stereotyp, že modelky sú iba pekné, no nie múdre… :) Na tom stála aj postava Lindy, ktorú som stvárnila v seriáli Iveta. Išlo o moju prvú hereckú skúsenosť, veľa mi pomáhal pán režisér Honza Hřebejk, ktorý mi bol veľkou oporou. Z natáčania som si odniesla veľa zážitkov, bola by som rada, keby sme sa so štábom opäť stretli pri nejakom projekte v podobnej zostave.
Rada cestuješ aj mimo modeling, tak sa vráťme do čias tvojej autoškoly. Bolo ťažké zvládnuť záverečné testy a jazdu?
Mala som pred záverečnými skúškami rešpekt, no nebolo to až také hrozné. V autoškole sme počas cvičných jázd jazdili na škodovkách, ale na záverečných testoch nám pripravili dlhšie auto inej značky, čo bolo nezvykom pri parkovaní, ale zvládla som to. Pán inštruktor aj pani policajtka boli na skúškach v dobrej nálade, čo prispelo k uvoľnenejšej atmosfére. Bola som hlavne rada, že som skúšky urobila na prvý pokus, niekedy s tým vedia byť opletačky.
Na Slovensku sú stále predsudky voči ženám, lebo muži si myslia, že sú lepší za volantom ako ženy… ako sa na túto tému pozeráš ty?
Ženy sú opatrnejšie vodičky, čo však znamená nižšiu nehodovosť a škodovosť. Dbajú viac na bezpečnosť a dodržiavajú pravidlá - myslím, že sú to atribúty dobrých vodičov. Ja ani napr. moja mamka sme ešte nemali nehodu, no môj otec s bratom už zopár nehôd mali. Muži majú tiež prirodzený orientačný zmysel, ale za to sú váhaví pri používaní navigácie, čo im je niekedy na škodu a bez pomoci mapy zablúdia.
Hodená rukavica je parkovanie žien. Je to aj v tvojom prípade, že občas je to zdĺhavý proces?
Občas sa mi veru pritrafí „kreatívnejšie“ parkovanie... haha, ale snažím sa so situáciou vyrovnať s pokojom aj keď je to mimo mojich síl, tak poprosiť o pomoc. Rozdiel medzi mužmi a ženami pri parkovaní je možno v tom, že muž radšej škrkne auto a nerieši, ale žena sa viac strachuje, aby sa nič s autom nestalo, vďaka čomu jej parkovanie môže trvať dlhšie.
Aký máš názor na parkovaciu politiku?
Parkovacia politika mesta má za cieľ presunúť autá z centra Bratislavy na okraj, kde by mali autá parkovať na záchytných parkoviskách. Mnohí síce nadávajú na cyklistické trasy, no ja to vnímam ako samozrejmosť v svetových metropolách, že mesto podporuje, aby v centre viac jazdili bicykle a kolobežky. Chápem, že zápchy na frekventovaných uzloch nie sú nič príjemné, no mnoho Bratislavčanov má tendenciu cestovať v aute po jednom, čo je priamym dôvodom vzniku zápchy. Dlhé roky som bývala v obci pred Bratislavou, takže zápchy boli mojou každodennou realitou, no odkedy bývam v centre, tak je to jednoduchšie a chodím skôr peši.
Čo, ty a motorky? Povedz nám svoj názor na elektrické vozidlá...
Nemám vodičský preukaz na motorku, no párkrát som sa s kamarátmi zviezla. V podstate je to o dôvere voči motorkárovi, no všeobecne mám pred motorkami rešpekt, keďže zranenia zo zrážok bývajú často fatálne. Asi ešte väčší strach mám z jazdy na elektrickej kolobežke, hlavne, keď vidím, že nikto nenosí prilbu. Idú až 50 - kilometrovou rýchlosťou a dokonca aj mnohí moji blízki skončili po páde so závažnými zraneniami. Naozaj je to veľmi nebezpečné jazdiť bez prilby. Naopak, páčia sa mi elektrické autá s dojazdom do 500 km ako má napríklad Enyaq. Má pre mňa praktický význam, keď jazdím dlhšie trasy a do cieľa sa viem dopraviť na jedno nabitie. V meste jazdí veľa elektromobilov s nižším dojazdom, čo ľudí často odrádza od kúpy elektrických áut. Určite nevylučujem, že by som si elektrické auto niekedy v budúcnosti kúpila. :)
Text, foto a video: Alena Chorvátová
Elektrické autá s vyšším dojazdom sa mi páčia…
Modelka a čerstvo doštudovaná právnička Sophia Korčušková si vyskúšala nový elektrický model Škoda Enyaq a zreferovala svoje pocity vo videách. Porozprávala nám, čo zažíva na cestách, ale prezradila aj dojmy z natáčania, keďže mnohí diváci ju môžu poznať zo seriálu Iveta. Príjemné čítanie!
Pracovala si so známymi značkami Dolce & Gabbana, Trussardi, ale fotila si aj pre Vogue. Točila si reklamy pre rôzne značky. Spomeň si na tvoje začiatky…a možno prezraď aké to bolo zahrať si v seriáli Iveta?
Od 14-tich začal môj modelingový kolotoč, kedy som bola neustále na cestách vo veľkých mestách ako Paríž, či Tokio. Momentálne som doma na Slovensku a mám čerstvo doštudované právo. Snažím sa neživiť stereotyp, že modelky sú iba pekné, no nie múdre… :) Na tom stála aj postava Lindy, ktorú som stvárnila v seriáli Iveta. Išlo o moju prvú hereckú skúsenosť, veľa mi pomáhal pán režisér Honza Hřebejk, ktorý mi bol veľkou oporou. Z natáčania som si odniesla veľa zážitkov, bola by som rada, keby sme sa so štábom opäť stretli pri nejakom projekte v podobnej zostave.
Rada cestuješ aj mimo modeling, tak sa vráťme do čias tvojej autoškoly. Bolo ťažké zvládnuť záverečné testy a jazdu?
Mala som pred záverečnými skúškami rešpekt, no nebolo to až také hrozné. V autoškole sme počas cvičných jázd jazdili na škodovkách, ale na záverečných testoch nám pripravili dlhšie auto inej značky, čo bolo nezvykom pri parkovaní, ale zvládla som to. Pán inštruktor aj pani policajtka boli na skúškach v dobrej nálade, čo prispelo k uvoľnenejšej atmosfére. Bola som hlavne rada, že som skúšky urobila na prvý pokus, niekedy s tým vedia byť opletačky.
Na Slovensku sú stále predsudky voči ženám, lebo muži si myslia, že sú lepší za volantom ako ženy… ako sa na túto tému pozeráš ty?
Ženy sú opatrnejšie vodičky, čo však znamená nižšiu nehodovosť a škodovosť. Dbajú viac na bezpečnosť a dodržiavajú pravidlá - myslím, že sú to atribúty dobrých vodičov. Ja ani napr. moja mamka sme ešte nemali nehodu, no môj otec s bratom už zopár nehôd mali. Muži majú tiež prirodzený orientačný zmysel, ale za to sú váhaví pri používaní navigácie, čo im je niekedy na škodu a bez pomoci mapy zablúdia.
Hodená rukavica je parkovanie žien. Je to aj v tvojom prípade, že občas je to zdĺhavý proces?
Občas sa mi veru pritrafí „kreatívnejšie“ parkovanie... haha, ale snažím sa so situáciou vyrovnať s pokojom aj keď je to mimo mojich síl, tak poprosiť o pomoc. Rozdiel medzi mužmi a ženami pri parkovaní je možno v tom, že muž radšej škrkne auto a nerieši, ale žena sa viac strachuje, aby sa nič s autom nestalo, vďaka čomu jej parkovanie môže trvať dlhšie.
Aký máš názor na parkovaciu politiku?
Parkovacia politika mesta má za cieľ presunúť autá z centra Bratislavy na okraj, kde by mali autá parkovať na záchytných parkoviskách. Mnohí síce nadávajú na cyklistické trasy, no ja to vnímam ako samozrejmosť v svetových metropolách, že mesto podporuje, aby v centre viac jazdili bicykle a kolobežky. Chápem, že zápchy na frekventovaných uzloch nie sú nič príjemné, no mnoho Bratislavčanov má tendenciu cestovať v aute po jednom, čo je priamym dôvodom vzniku zápchy. Dlhé roky som bývala v obci pred Bratislavou, takže zápchy boli mojou každodennou realitou, no odkedy bývam v centre, tak je to jednoduchšie a chodím skôr peši.
Čo, ty a motorky? Povedz nám svoj názor na elektrické vozidlá...
Nemám vodičský preukaz na motorku, no párkrát som sa s kamarátmi zviezla. V podstate je to o dôvere voči motorkárovi, no všeobecne mám pred motorkami rešpekt, keďže zranenia zo zrážok bývajú často fatálne. Asi ešte väčší strach mám z jazdy na elektrickej kolobežke, hlavne, keď vidím, že nikto nenosí prilbu. Idú až 50 - kilometrovou rýchlosťou a dokonca aj mnohí moji blízki skončili po páde so závažnými zraneniami. Naozaj je to veľmi nebezpečné jazdiť bez prilby. Naopak, páčia sa mi elektrické autá s dojazdom do 500 km ako má napríklad Enyaq. Má pre mňa praktický význam, keď jazdím dlhšie trasy a do cieľa sa viem dopraviť na jedno nabitie. V meste jazdí veľa elektromobilov s nižším dojazdom, čo ľudí často odrádza od kúpy elektrických áut. Určite nevylučujem, že by som si elektrické auto niekedy v budúcnosti kúpila. :)
Text, foto a video: Alena Chorvátová