Estetická medecína

14.10.2017 11:45

Plastický chirurg Martin Boháč vyskúšal na našich cestách  trojkové BMW a porozprával zaujímavosti z jeho sveta aj zo sveta motorizmu

Pán doktor, máte svoju súkromnú  prax v Medissime, kde robíte estetické zákroky, ale viem o vás, že pomáhate aj onkologickým pacientkam po rakovine prsníka...

Pracujem pre Národný onkologický ústav a Univerzitnú nemocnicu Bratislava, kde robím plasticko-rekonštrukčnú chirurgiu a špecializujem sa na rekonštrukciu prsníka u žien s onkologickým ochorením, ktoré prišli buď o časť alebo o celý prsník. Baví ma pomáhať ženám znovu nadobudnúť pocit ženskosti a získať stratené sebavedomie.

To nie je všetko, pretože pomáhate mnohým ľuďom po nadmernom chudnutí práve plastickou operáciou v šou Extrémnych premenách. Mali ste s takými operáciami skúsenosti?

Keď som začal chodiť operovať do zahraničia, získal som tam skúsenosti s kombinovanými operáciami, lebo na Slovensku to nebolo ešte bežné. Začal som potom robiť premeny pomocou kombinácie viacerých zákrokov na tele. Pred dvomi rokmi prišli za mnou z časopisu Zdravie, že majú pacientku, ktorá schudla veľmi veľa, ale nikto jej nevie pomôcť dať do poriadku spodnú časť tela, pretože jej visela koža, nahromadili sa lipómy a nikde jej to nechceli urobiť. V súkromných klinikách nemali na to dostatočné  vybavenie, tak som sa na to dal a s výsledkom  boli obe strany spokojné.

Potom prišla ponuka z televízie Markíza, ale vy ste už mali s takými operáciami skúsenosti...

Áno, mal. Všetci pacienti však musia byť dôkladne vyšetrení viacerými lekármi, aby nenastali zbytočné komplikácie. Po 4-6 hodinových operáciách nasleduje niekoľkodňová hospitalizácia. Sleduje sa, ako sa ten - ktorý organizmus vysporiada s pooperačnými zmenami. Väčšinou všetci extrémne obézni pacienti majú tiež prietrže a operujeme im teda aj pruh. Robíme aj premeny žien po viacerých pôrodoch, ktoré majú problémy s tvarom či veľkosťou prsníkov prípadne i ochabnutým bruchom.

Veľa chodíte na stáže do zahraničia a pravidelne robíte estetické zákroky v Prahe aj vo Viedni. Cestujete väčšinou autom?

Do Viedne jazdím autom a do Prahy chodím vlakom, pretože kliniku mám hneď vedľa vlakovej stanice. Jazda vo vlaku je pohodlnejšia ako v kolónach za volantom. Počas cesty veľa premýšľam, pracujem na počítači, venujem sa publikačnej činnosti...výhodou je, že nie som po ceste až taký vyčerpaný a ešte mám aj dobrý pocit, že som toho veľa stihol.

Tie vaše stáže vám pomáhajú a posúvajú vás ďalej vo vašej práci?

Presne tak, stáž je vlastne zvyšovanie mojej odbornosti, rád sa učím nové veci a prinášam pokrok aj na Slovensko. Vo februári som bol na stáži na Miami.  Priniesol som si odtiaľ, okrem iného,  jednu techniku  plastickej operácie, ktorú som použil v inej indikácii a mám s ňou vynikajúce výsledky, rád by som ich publikoval.  Ide o posun kože z brucha na prsník a jej využitie na vytvorenie nového prsníka aj pomocou implantátu. Do konca roka by mohla publikácia vyjsť.

Robili ste už plastickú operáciu  po autonehode?

Jedna pani išla po diaľnici a z kamiónu odletel kus ľadu, rozbil čelné sklo a zasiahol ju do tváre. Robil som jej plastiku, ale vzhľadom na rozsah poškodenia jej zostali určité estetické následky. Dôležité je, že vidí a rany sa pekne zahojili.

Určite sa nemýlim, keď poviem, že ste navštívili veľa zaujímavých krajín? Nebáli ste sa tam posadiť za volant?

Všade je to iné...V Japonsku som sa bál jazdiť a radšej som využíval metro a taxík. Ľudia sú tam organizovaní vorkoholici až sterilne zameraní na pravidlá. Na Srí lanke sme sa vozili na tuk tukoch. Sú to také taxíko-motorky... veľmi pohodlné na premiestňovanie sa na krátke vzdialenosti, ale o bezpečnosti sa veľmi hovoriť nedá, pre mňa skôr išlo o adrenalínový zážitok, ako spomienku na ne som si priniesol aj tričko, ktoré nosím veľmi rád.

Hm. Bolo niečo, čo vás niekde pozitívne naladilo?

V Amerike som započul, že každý hovorí iba o Uberi, tak som si stiahol aplikáciu a zistil som, že to tam funguje super! Išiel som s otcom, mňa vysadili na klinike a otca odviezli na pláž. Potom som určil adresu kam chcel ísť a hodinu vyzdvihnutia,... dostal sa kam potreboval, vyšlo to na jednotku. Nemusel som si požičiavať auto, bolo to veľmi pohodlné a rýchle...Uber využívam aj u nás a som s ním rovnako spokojný...ako aj moja žena, keď ide ku kaderníkovi a nemusí riešiť dopravu .

Vy ste tuším nadšenec taxíkov! To ste nikdy nemali strach?

Bol som na humanitárnej misii plastických chirurgov v Jordánsku. Prišiel som tam o niečo skôr, lebo som sa chcel zastaviť v Petre. Za sto dolárov som si prenajal taxík ...a vtedy som mal strach. Po prašných cestách sme uháňali rýchlosťou 140 km/h. Zaspal som a hlavu som si obúchal o všetko možné. Po štyroch hodinách ma odviezol naspäť do Amánu a bol som rád, že sa mi po tej jazde nič nestalo.

Ak si policajti prečítajú v občianskom preukaze vaše meno, nie je to dôvod, že vám dajú hneď vyššiu pokutu?

V zásade meno ich neirituje, ale všimnú si, že na čelnom skle vpredu mám napísané zdravotná služba a v občianskom si skontrolujú či som doktor... poprípade poznamenám, že som sa ponáhľal do práce...a tak som rýchlejšie prepustený.

Trošku sme vyvetrali dvojlitrové BMW 318d. Ako sa vám páčilo v tomto testovanom šate?

Zatiaľ som auto tejto značky nemal, ale vždy sa mi páčil ich nadčasový dizajn.  X5-ka je pekná a podľa môjho gusta. Testované trojkové BMW je veľmi kompaktné auto, ktorého predná časť harmonicky lícovala so zadnou a exteriérovo nemám tomuto modelu čo vytknúť. Vo vnútri ma oslovil funkcionalistický interiér a precízna ergonómia, tiež dobré sedenie a výhľad  z auta. Prekvapil ma stabilný podvozok, tichý zvukový prejav a plynulé zrýchľovanie. Automat presne preraďoval a vyberal som si vyhovujúci jazdný režim. V dynamickom režime bolo cítiť silu dvojlitrového naftového motora, ale na diaľnici to zvládal aj komfortný režim hoci to nešlo do vysokých otáčok, pekne tam bol cítiť záber. Dobrá spotreba zase vyplývala z používania eko módu, takže je tu dosť spôsobov jazdenia. Priznám sa, že rád sa zabávam s manuálnym radením, ktoré som si tu vyskúšal. V aute zvyknem počúvať rádio alebo hudbu z mobilu. Atraktivitu trojkového sedanu určite s radosťou využije mladšia i staršia generácia, ktorá má rada komfortnú jazdu, dobrú spotrebu a to, tento model ponúka.

Text a foto: Alena Chorvátová

viac tu: www.martinbohac.com

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode