Extravagantný Japonec
10.12.2014 20:34
Na exotické tvary japonských výrobcov áut sme si už čiastočne zvykli, no stále majú čím prekvapiť. Výnimkou nie je ani najnovší model od Nissanu, ktorý prichádza s faceliftovou verziou malého crossovera Juke. A čo sa na ňom zmenilo?
V prvom rade je to výrazný predný nárazník s efektnou maskou chladiča, ktorú pretína mohutnejšie chrómované V- čko s logom uprostred. Na vrchnej časti blatníkov sa nachádzajú vypuklé diódové svetlomety denného svietenia, ktoré pripomínajú žabacie oči sondujúce nad hladinou. Pod nimi vykúkajú šibalsky sa tváriace guľaté svetlá v štýle retro.
Aj zadné svetlá majú novú grafiku a ich vzhľad možeme prirovnať ku klasickému bumerangu. Toto extravagantné autíčko vyzerá naozaj zaujímavo a neviem, či po dizajnovej stránke nájde plnohodnotného súpera. To čo sa ukrýva vnútri nás po obhliadke exteriéru začalo zaujímať čoraz viac a viac.
Interiér športovo ladený oplýva priestranosťou, ktorú by málokto očakával.
Príjemné tvarované predné sedadlá dodajú vášmu chrbtu patričné pohodlie aj na dlhšie trasy a dostatok priestoru aj pre nohy. Na zadných sedadlách až tak veľa miesta nenájdete a problémy sa týkaju hlavne pasažierov nad 180 cm. Ergonómia je vynikajúca a tmavé kožené čalúnenie s bielym prešívaním ulahodí vášmu oku. Za volantom je vďaka vyšiemu posedu výborný výhľad, dokonca som zaregistroval blikanie smeroviek pri odbočovaní. Trojramenný kožený volant má nielen ideálnu veľkosť ale aj dostatočnú hrúbku venca. Sympatické je uloženie ovládačov a môžete nimi ovládať rádio telefón alebo tempomat. Celý interiér vyniká príjemným spracovaním a kontrast čiernej s chrómovanými doplnkami sa japoncom dokonale podaril. Perličkou stredového panelu je decentný 7- palcový dotykový displej s antireflexnou vrstvou. Pod ním sa nachádza panel klimatizácie s dvoma tlačitkami Climate a D- Mode. Ľavý tlačítkom ovládládate klímu no pravé pod názvom Nissan Dynamic Control ponúka tri režimy jazdy a to Normal, Sport a Eco. Vodič si zvolí patričný štýl jazdy a riadiaca jednotka sa postará o všetko. Budíky sú podľa najnovšieho trendu uložené v hlbokých tubusoch s čitateľnou grafikou a dobrým podsvietením. Musíme uznať, že celý interiér nás veľmi prekvapil, má dostatok odkladacích priestorov a ponúka pasažierom maximálny komfort a pohodlie.
No najväčšia pozitívna zmena sa udiala v zadnej časti auta a je ňou veľkosť batožinového priestoru. Zmenou tvaru kufra a jeho prehĺbením Juke teraz zvýšil jeho objem z 251 na uctyhodných 354 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa dostaneme na 1189 litrov, čo bohato stačí. Všetko čo sa nachádzalo pod podlahou odišlo nenávratne preč a teraz tam odpočíva dojazdová rezerva. Pod kapotou sa nachádza turbom prepiňovaný benzínový štorválec 1,2 s označení DIG-T. Je to motor od značky Renault a svojou nízkou spotrebou, kultivovaným a tichým chodom je dobrou voľbou. Nie je to žiadny športiak tak nečakajte žiadne brutálne odpichy ani kvílenie gúm. Svižný motor je spoľahlivý a dokáže vám, že má dostatok sily aj na rýchlu jazdu, no odzkadlí sa to na zvýšenej spotrebe. To ako je sprevodovaný šesťstupňový manuál nám vyrazilo dych. Dokonalá súhra s motorom, presné, rýchle a krátke dráhy radenia bez zádrhou, tak to tu dlho nebolo. Naozaj klobúk dole.
Podvozok nemá žiadne problémy s nerovnosťami a skvele zvláda všetky možné nerovnosti bez odrávania. Prejazdy ostrých zákrut má v malíčku a pretáčavosťou alebo nedotáčavosťou si poradí ako skúsený zálesák. Ak sa chcete poriadne vyblázniť a užiť si v teréne trochu adrenalínu stačí vypnúť stabilačný systém a verte že neoľutujete. A čo na záver?
Nie každému sa tento extravagantný model bude páčiť, ale má svoje čaro. Ak hľadáte spoľahlivé štýlové auto ktoré sa odlišuje od ostatných, má dobré jazdné vlastnosti a potrebnú dávku kuráže, nie je čo riešiť.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Nissan Juke 1,2 DIG-T | |
Zdvihový objem cm3 | 1197 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 85/115/4500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 190/2000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 178 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,5 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6/9/4,9/5,6 |
Základná cena od | 14 350 € |