Fajnšmeker na cestách
23.08.2013 19:10
Prvé stretnutie s francúzskym modelom Peugeot 508 nás nenechalo ľahostajným ako keď sa stretnete s nádhernou a očarujúcou ženou. Luxusná limuzína v bielom prevedení bolo pastvou pre oči, veď mohutná chrómová maska s úzkymi prednými svetlami /denné LED svetlá a natáčacie xenóny/ a s dynamickým motorom 2,0 HDi nenechala chladným žiadneho vodiča naokolo.
Interiér auta poskytoval veľa priestoru aj pre postavy Jánošíkov. Prepracovaný interiér bol do najmenších detailov ako aj ostatné kvalitné materiály použité v tomto modeli. V dnešných autách sa často stretávame akosi samozrejme so systémom štart stop. Ovládanie vozidla a prvky s ním spojené vám prídu automaticky a jazda sa stáva komfortná a prijemná aj na dlhšie trasy, chrbtica vás pritom vôbec nebolí vďaka anatomicky tvarovaným sedadlám.
Mnohých prekvapí trojica malých praktických budíkov s výnimkou ukazovateľa teploty oleja, čo v dnešnej dobe býva raritou.
Komfortná jazda na dieselovom dvojlitri očarila a necítili ste žiadny výtlk a iné nerovnosti na ceste čo na Slovensku býva zvykom. Pri prejazde ostrými zákrutami 508-čka sedela pekne na ceste, motor ticho priadol, že ho nebolo ani počuť a v kabíne ste si vychutnali kvalitu audio systému.
Radenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky bolo presné, dokonale plynulé. Jediná vec, ktorá trošku robila problém bola páčka na ovládanie stieračov. U tohto modelu sa vypína dažďový senzor, na čo si musíte zvyknúť.
Odkladacích miest nebolo veľa, ale priestor pod lakťovou opierkou bol priestranný. Ďalšie dva priestory pod navigáciou boli určene na pitný režim, no pri ich požití máte problém sledovať trasu. Už je len na Vás, čomu dáte prednosť.
S dvojlitrovým motorom s výkonom 163 koní a zaradeným šiestym prevodovým stupňom, môžete uháňať až 220 km/h, mimo policajných radarov.
Spotreba nameraná počas 900 km jazdy na diaľnici s použitím tempomatu, nepresahovala 6,4 l/100km. A to je na takúto limuzínu myslím si, veľmi prijateľná spotreba. V meste to už bolo o čosi viac, ale 7,3 l/100km by každého vodiča potešila.
A čo batožinový priestor?
Kufor ponúka objem 545 litrov, pri sklopení zadných sedadiel a to jedným pohybom vytvoríte rovnú plochu s objemom 1581 l. Otvárať ho môžete v troch variantách, tlačidlom na palubnej doske, diaľkovým ovládačom alebo stlačením čísla 0 s označením na kufri.
A na záver?
Každý kto jazdil s päťstoosmičkou vám odporučí tohto cestného "fajnšmekra", za ktorým sa otočí každý milovník francúzskych áut, vrátane mňa!
Ľubomír Feckanin
Peugeot 508 2,0 HDi | |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 103 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min. | 320 - 340 / 2000 |
Maximálna rýchlosť (km/h) |
210 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) |
9,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) |
6,2 / 3,7 / 4 |
základná cena od | 21 890€ |