Fešák z Pariža

16.09.2015 16:42

Absencia čoraz viac populárnych modelov SUV je u automobilky Renault konečne minulosťou. Na trh dorazil dlho očakávaný Kadjar známy z televíznych reklám, kde množstvo divákov s otvorenými ústami sledovalo impozantné vozidlo s prekrásnym francúzskym dizajnom. Aj my sme boli z neho uchvátení a zvedaví, čím bude konkurovať ostatným značkám. Na prvý pohľad pripomína nafúknuté Clio a výrazné obliny tomu len nasvedčujú. Robustná športová maska má tvar usmievajúcej sa tváričky na ktorej sa vyníma výrazný znak automobilky. Testovací model bol v najvyššej výbave Bose s krásnymi deväťnásť palcovými kolesami a veľkými LED svetlometmi. Po dizajnovej stránke dostal od nás jednotku.

Vnútrajšok vozidla bol vyšperkovaný kožou a množstvom chrómovaných doplnkov. Celý interiér vyzeral moderne a prekvapí kvalitou spracovania. Kožené elektricky ovládané sedadlá boli pohodlné a aj nízkym osobám poskytoval famózny výhľad všetkými smermi. Mali dokonalé ergonomické tvarovanie, bočné vedenie nepustilo a na päťhodinovú jazdu sa môj chrbát nesťažoval. Ponúka dostatok priestoru vpredu aj vzadu. Kožený volant Kadjaru mal ideálnu veľkosť, výborne sa držal aj vďaka tvarovaniu v miestach úchopu. Veľkými tlačidlami sá pohodlne ovládalo množstvo funkcií ako palubný počítač, telefón pripojený cez bluetooth handsfree, tempomat či obmedzovač rýchlosti. Jediná vec čo mi vadila je ovládanie tempomatu na stredovom tuneli pri parkovacej brzde. Vo výbave nechýba ani funkcia varovania pred autami v mŕtvom uhle, parkovacie senzory či rozpoznávanie a zobrazovanie dopravých značiek týkajúcich sa povolenej rýchlosti. Po stlačení štartovacieho tlačítka okamžite na palubovke ožili digitálne prístroje. Mali prepracovanú grafiku a poskytovali vodičovi všetky potrebné údaje. Na stredovom paneli dominoval sedem palcový dotykový displej s multimediálnym navigačným systémom R-Link 2. Obsluha rádia sa nachádzala klasicky pod volantom a ten čistý zvuk audiosústavy Boose vám pohladil ušné bubienky. Navigácia splnila svoj účel a ani raz "nezazmetkovala." No najviac ma potešila parkovacia kamera, hlavne menej zdatným vodičom pomôže pri parkovaní v nákupných centrách.

Batožinový priestor mal objem 472 litrov a po sklopení zadných sedadiel pomocou kľučky na boku kufra sa dostanete na 1478, čo ho radí medzi najlepšie autá v tomto segmente. No musíme uznať, že Kadjar nesklamal a tak bol najvyšší čas otestovať jeho jazdné vlastnosti. Pod kapotou sa ukrývala najsilnejšia verzia dieselového agregátu s objemom 1,6 litra. Motor bol veľmi kultivovaný, nevibroval v nízkych otáčkach a vôbec nerušil naftovým klepaním. Na diaľnici si priadol svoju pesničku a dokázal byť aj úsporný. Ak ste však potrebovali súrne zrýchliť, tak tam je trošku lenivý a nič iné vám neostáva len podradiť. Manuálna šestupňová prevodovka poslúchala na slovo a zaujala presnými dráhami radenia medzi jednotlivými rýchlostnými stupňami. Podvozok mi pripadal trošku tvrdší, možno to mali na svedomí veľké pneumatiky. Inak sa choval bezchybne a aj pri zjazde ostrých zákrut sa správal ako skúsený závodník bez zásahu stabilizátora.

V teréne vďaka slušnej výške podvozku 20 cm hravo zvládal všetky nástrahy, pevne držal stopu a právom patrí medzi SUV v nižšej strednej triede k tým najschopnejším. Musíme povedať, že s novým Kadjarom sme si poriadne užili a určite zamotá hlavy mnohým motoristom, ktorí ho vyskúšajú. Je to ideálne auto do mesta, do prírody, pre rodiny alebo páry. Tak netreba otáľať, je načase si ho výskúšať a verte že vás dostane.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Renault Kadjar 1,6 dCi 4x4  
Zdvihový objem cm3              1598
Max. výkon v kW (k) pri 1/min         96/130/4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min       

320/1750

Maximálna rýchlosť v km/h            

190

Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h  10,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 5,5/4,6/4,9
Základná cena od                  

18 990 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode