Ford 1,0 EcoBoost
18.07.2012 12:35
Motor, ktorý stanovil 16 svetových rekordov a stal sa absolútnym víťazom tohtoročnej ankety Motor roka, prichádza na Slovensko. Prvým modelom, v ktorom sa bude predávať, je Ford Focus.
Litrový trojvalec prepĺňaný turbodúchadlom sa bude vyrábať v troch výkonových verziách: 74 kW (100 k), 88 kW (120 k) a 92 kW (125 k). Prostredná verzia sa bude montovať do Fordu B-MAX, zatiaľ čo zvyšné dve nahradia vo Forde Focus atmosférickú „jedna-šestku“ s identickými výkonmi.
Výroba motora 1.0 EcoBoost bude prebiehať v nemeckom Kolíne nad Rýnom, neskôr by mali tieto pohonné jednotky vznikať aj v Rumunsku. Ford plánuje ročne vyrobiť až 1,35 milióna týchto agregátov. Všetky tri varianty motora s rôznym výkonom sú po technickej stránke rovnaké. Iný je len software riadiacej jednotky.
Motor 1.0 EcoBoost od Fordu by sa dal považovať za hlavného konkurenta pre motory 1.2 TSI z koncernu Volkswagen. Je tu však jeden podstatný rozdiel, ktorý môže pomerne výrazne ovplyvniť rozhodovanie konzervatívnych zákazníkov. Konštruktéri Fordu však vyrátali, že pri objeme jeden liter bude spaľovací priestor najvýhodnejšie rozdeliť iba medzi tri valce, nie medzi štyri. Zvuk trojvalcového motora 1.0 EcoBoost je krajší a športovejší ako obyčajný zvuk 4-valcoveho „TSI-čka“. Mali sme to možnosť porovnať na Pezinskej Babe, kde sme motor tak popreháňali, že výsledok bol naozaj výborný a atento motor sa stal sa právom "Motorom roka".