Ford Fiesta ST budúcej generácie prvýkrát prináša 1,5-litrový trojvalcový motor EcoBoost s výkonom 200 koní

27.02.2017 17:45

Divízia Ford Performance odhaľuje model Ford Fiesta ST budúcej generácie, poháňaný novým 1,5-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost s výkonom 200 koní, a to ešte pred jeho predstavením na ženevskom autosalóne.
Prvý model od tímu Ford Performance vybavený trojvalcovým motorom zároveň ponúka jazdné režimy, ktoré upravujú charakteristiky motora, riadenia, stabilizačných systémov či dokonca zvuk výfuku v záujme optimálneho potešenia z jazdy v každej situácii.


Systém elektronického zvýraznenia zvuku spolu s aktívnym výfukovým ventilom zosilňujú športovú zvukovú kulisu trojvalcového motora, ktorý navyše vytvára menej emisií CO2 vďaka funkcii vypnutia valca.*

Širšia ponuka možností osobného prispôsobenia a technológií zahŕňa nové balíky dizajnových prvkov, ako aj rozsiahle možnosti pripojenia prostredníctvom systému SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a špičkový audiosystém B&O Play.
Divízia Ford Performance dnes odhalila model Ford Fiesta ST budúcej generácie, poháňaný novým 1,5-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost.
Fiesta ST budúcej generácie sa objavuje vôbec po prvýkrát ešte pred svojou celosvetovou verejnou premiérou, ktorá sa uskutoční budúci mesiac na autosalóne v Ženeve. Ponúkne výkon 200 koní, krútiaci moment 290 Nm a predpokladanú hodnotu zrýchlenia z 0 na 100 km/h len 6,7 sekundy.

Tretia generácia Fiesty ST bude zároveň úplne prvým modelom od tímu Ford Performance, ktorý na pohon využíva trojvalcový motor, a tiež prvou Fiestou ST s možnosťou voľby jazdných režimov. Vďaka tomu bude možné nakonfigurovať charakteristiky motora, riadenia či stabilizačných systémov na nastavenia Normal, Sport a Track, a zabezpečiť tak optimálny pôžitok z jazdy v rôznych podmienkach od diaľnice až po pretekársky okruh.

Fiesta ST budúcej generácie sa dostane na trh začiatkom roka 2018, pričom hneď od začiatku si ju zákazníci budú môcť objednať v trojdverovej alebo tiež päťdverovej verzii karosérie. Prinesie tiež širšiu ponuku výbavy interiéru a viac možností osobného prispôsobenia než kedykoľvek predtým. Pre exteriér s odvážnym a nápadným dizajnom bude k dispozícii napríklad jedinečná mriežka chladiča inšpirovaná pretekárskymi vozidlami a exkluzívne 18-palcové zliatinové disky kolies.

Nový 1,5-litrový motor EcoBoost
Ako ďalší člen rodiny zážihových motorov EcoBoost od spoločnosti Ford, do ktorej patrí aj viacnásobne ocenený 1,0-litrový motor EcoBoost, využíva nový 1,5-litrový motor EcoBoost technológie ako preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové vstrekovanie paliva či dvojité nezávislé variabilné časovanie vačkových hriadeľov. Vďaka tomu ponúka optimálnu úroveň výkonu a spotreby paliva.
Trojvalcová architektúra motora zaručuje prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach. O zosilnenie výkonu sa ďalej stará aj nové turbodúchadlo s optimalizovanou konštrukciou turbíny, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nárastu plniaceho tlaku a obmedzuje oneskorenie turba na minimum. Výsledkom je zábavnejšia jazda s lepšou odozvou.

Nové spojenie technológií vstrekovania paliva do sacieho kanála a priameho vstrekovania paliva prináša vyšší výkon a lepšiu odozvu, ale aj nižšie emisie CO2,* pričom spotreba paliva sa znížila predovšetkým pri nízkom zaťažení motora.
Nová technológia spoločnosti Ford umožňujúca vypínanie valca – prvýkrát ohlásená pre 1,0-litrový motor EcoBoost a svetová novinka v rámci trojvalcového motora – prinesie majiteľom Fiesty ST ešte nižšiu spotrebu paliva bez negatívneho vplyvu na výkon. V situáciách, keď sa nevyžaduje plný výkon, ako napríklad pri jazde dolu svahom na neutrál alebo pri ustálenej jazde s nízkym zaťažením motora, táto technológia automaticky zastaví prívod paliva a prevádzku ventilov v jednom z valcov motora. Valec sa dokáže vypnúť alebo znova zapnúť už sa 14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie ako žmurknutie oka. V prípade potreby je tak plný výkon okamžite k dispozícii.

Nové jazdné režimy
Fiesta ST novej generácie je teraz ešte všestrannejšia vďaka voliteľným jazdným režimom, ktoré vodičovi prinášajú optimálny zážitok z jazdy v rôznych situáciách, od vozenia detí do školy až po pretekársky okruh:
V režime Normal sa charakteristiky motora, systém riadenia trakcie, elektronický stabilizačný systém (ESC), systém ESE, zvuk výfuku a elektronický posilňovač riadenia (EPAS) nakonfigurujú tak, aby prinášali prirodzenú odozvu a pocit prepojenia s vozidlom.
V režime Sport získa motor ostrejšiu charakteristiku a rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedála. Upravené nastavenia posilňovača EPAS zasa poskytujú výraznejšiu spätnú väzbu a citlivejšie ovládanie pri jazde vo vysokej rýchlosti. Okrem toho sa otvorí aktívny ventil na regulácii hluku a systém ESE zintenzívni športovú kulisu výfuku a hluk motora v kabíne.
V režime Track sú všetky systémy ovplyvňujúce dynamiku vozidla vyladené tak, aby vozidlo dosahovalo čo najrýchlejšie časy na okruh. Vypne sa systém riadenia trakcie a systém ESC sa nastaví do režimu „wide-slip“ s obmedzenými zásahmi, čo je ideálne pre tvrdú jazdu na okruhu.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode