Ford Mustang GTD 2025 je najrýchlejší a najvýkonnejší sériový Mustang v histórii

17.09.2024 14:44

 

 

  • Mustang GTD s prepĺňaným 5,2-litrovým motorom V8 dosahuje výkon 815 k a krútiaci moment 900 Nm, vďaka čomu ide o najvýkonnejší sériový Mustang v histórii.

 

  • Mustang GTD dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h, čo je najvyššia hodnota spomedzi všetkých sériových Mustangov, a druhá najvyššia po Forde GT, čomu napomáha systém na redukciu odporu vzduchu DRS.

 

  • Ostrý výkon, prepracovaná aerodynamika a odpruženie z pretekárskych tratí sú navrhnuté tak, aby Mustang GTD dosiahol na okruhu Nürburgring čas pod sedem minút.

nový Mustang 2025 GTD1 nanovo definuje výkon a jeho význam pre značku Mustang. Nikde to nie je také zrejmé ako pod kapotou, kde pracuje prepĺňaný 5,2-litrový osemvalec V8 s výkonom 826 k a krútiacim momentom 900 Nm (podľa certifikácie SAE)2; 3.

 

Certifikovaný výkon a krútiaci moment spolu s najmodernejšími aktívnymi aerodynamickými komponentmi, karbón-keramickými brzdami a vnútorným zadným zavesením s poloaktívnymi tlmičmi tvoria kľúčové komponenty Mustangu GTD, pretože sa pripravuje splniť sľub a zajazdiť oficiálne merané kolo na Nürburgringu pod sedem minút.

 

Od prvého dňa sme sa puntičkársky sústredili na to, aby sa Mustang GTD stal vôbec prvým superautom s dokonalým výkonom a dušou Mustangu,“ povedal Greg Goodall, hlavný konštruktér programu Mustang GTD. „Srdcom modelu GTD je prepĺňaný 5,2-litrový motor V8, ktorý má vyšší litrový výkon ako Porsche 911 GT3 RS.“

 

Prepĺňaný 5,2-litrový motor V8 je zdokonalený oproti predchádzajúcim motorom určeným Mustang. Ako prvý motor pre Mustang využíva olejový systém so suchou kľukovou skriňou, ktorý pomáha mazať motor počas tiahlych a náročných prejazdov zákrutami.

 

Olejový systém so suchou kľukovou skriňou umožnil aj mierne zvýšiť maximálne otáčky motora na úroveň 7 650 ot/min, čo je o 100 ot/min viac v porovnaní s predchádzajúcim 5,2-litrovým motorom V8. Pod výkonové parametre motora sa podpísali aj prepracované komponenty nasávania a výfuku, titánová koncovka výfuku v štandardnej výbave a menšia remenica plniaceho dúchadla.

 

Okrem výkonu, ktorý je nevyhnutnou podmienkou na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 325 km/h, je Mustang GTD vybavený aj systémom na redukciu odporu vzduchu (DRS), ktorý dokáže meniť uhol sklonu zadného krídla a aktivovať klapky pod prednou časťou vozidla, takže podľa požadovaného výkonu možno vytvoriť správnu rovnováhu medzi prúdením vzduchu pod vozidlom kvôli rýchlosti a prítlakom v záujme priľnavosti.

 

Spojili sme prácu talentovaných konštruktérov, dizajnérov a mimoriadne schopného vodiča s technológiou, výkonom a aerodynamikou Mustangu GTD,“ povedal Goodall. „Už sa nevieme dočkať, kedy budeme môcť splniť náš sľub zákazníkom, že GTD to zvládne za menej ako 7 minút.“

 

# # #

 

 

1 Oficiálne homologizovaná spotreba paliva a emisie CO2 budú zverejnené bližšie k dátumu predaja. V súlade s celosvetovo harmonizovaným skúšobným postupom pre ľahké vozidlá (WLTP).

 

2 Výkon a krútiaci moment sú nezávislé parametre, ktoré nemusí byť možné dosiahnuť naraz.

 

3 Údaje podľa výpočtov spoločnosti Ford platia pre vozidlá so špecifikáciou pre USA. Slúžia ako informácie o produkte a nemali by sa používať pre vozidlá, ktoré sa môžu predávať mimo USA. Prečítajte si aj bod 1 vyššie.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode