Ford rozširuje globálnu rodinu pickupov o historicky prvý Ranger Plug-in Hybrid; systém Pro Power Onboard rozšíri možnosti napájania mimo siete pre prácu aj zábavu
19.09.2023 09:48
-
V roku 2025 predstaví Ford technológiu plug-in hybridného pohonu v segmente pickupov strednej veľkosti so svojím historicky prvým plug-in hybridným elektrickým variantom modelu Ranger.
-
Popri skvelých ťažných a terénnych schopnostiach a užitočnej hmotnosti, ktoré k modelu Ranger novej generácie neodmysliteľne patria, ponúkne Ranger Plug-in Hybrid i možnosť jazdy s nulovými výfukovými emisiami a väčší krútiaci moment než ktorýkoľvek iný Ranger.
-
Dostupný systém Pro Power Onboard™ umožňuje zákazníkom nechať generátor doma a uvoľniť nákladný priestor; k dispozícii je dostatok energie na napájanie táboriska v divočine či pracoviska.
Ford ponúkne zákazníkom plug-in hybridnú verziu svojho modelu Ranger, ktorá skombinuje schopnosť jazdy na elektrinu s dobrodružnou všestrannosťou a pracovnou spoľahlivosťou, ktoré zákazníci zvyknú od najpredávanejšieho pickupu Európy očakávať.
Výroba historicky prvého Rangera Plug-in Hybrid sa spustí koncom roka 2024 a prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v roku 2025. Pre spoločnosť Ford bude nový model predstavovať významný krok vpred v rámci jej plánov ponúknuť zákazníkom v segmente pickupov strednej veľkosti kompletné spektrum dostupných druhov pohonu.
Okrem toho budú môcť majitelia vozidla Ranger Plug-in Hybrid profitovať z ekosystému riešení Ford Pro – ktorý im uľahčí prechod k elektrickým vozidlám a pomôže ich podnikom prosperovať prostredníctvom dostupných možností nabíjania, softvéru a služieb.
„Ranger Plug-in Hybrid pomôže zákazníkom vykročiť do elektrifikovanej budúcnosti s väčším sebavedomím a lepšími schopnosťami než kedykoľvek predtým. Zároveň udrží Ranger na čele inovácie a zaistí mu vedúce postavenie v segmente pickupov strednej veľkosti,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe.
Ranger Plug-in Hybrid príde s kombináciou 2,3-litrového zážihového motora Ford EcoBoost, elektromotora a dobíjateľného akumulátora, vďaka ktorej dosiahne väčší krútiaci moment než ktorýkoľvek iný Ranger – a zároveň bude schopný jazdiť v čisto elektrickom režime pri plánovanom dojazde viac ako 45 kilometrov.1 Schopnosť jazdiť čisto na elektrinu otvára majiteľom podnikov nové možnosti v stále rastúcom počte miest s nízkoemisnými zónami.
Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je v prípade variantu Ranger Plug-In Hybrid na plánovanej úrovni 3 500 kg – čo zodpovedá zvyšku modelového radu Ranger.2
Okrem toho ponúkne Ranger Plug-in Hybrid aj systém Pro Power Onboard, pomocou ktorého si zákazníci budú môcť napájať svoje elektrické nástroje a spotrebiče s vysokým prúdovým odberom na pracovisku či táborisku v divočine – stačí, ak ich zapoja do elektrických zásuviek zabudovaných na korbe alebo v kabíne. To znamená, že hlučné, neskladné a ťažké generátory môžete nechať doma a na korbe vám ostane viac miesta na iné vybavenie a výstroj.3
Okrem elektriny na požiadanie získajú zákazníci od vozidla Ranger Plug-in Hybrid vďaka režimom elektrickej jazdy4 aj možnosť flexibilnejšieho rozhodovania o tom, ako a kedy využívať energiu z akumulátora.
Ranger Plug-In Hybrid má vo výbave aj osvedčený pohon štyroch kolies pre jazdu v teréne,5 možnosť voľby jazdného režimu či pokročilé bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča, ktorými je Ranger povestný.4
„Naši zákazníci chcú elektrifikované vozidlá, ktoré poskytujú silný výkon a prijateľné náklady na vlastníctvo bez toho, aby museli robiť kompromisy pri vlastnostiach, ktoré na svojom pickupe milujú,“ doplnil H. Schep. „Ranger Plug-in Hybrid prináša to najlepšie z oboch svetov z pohľadu práce, zábavy aj rodiny – ponúkne zákazníkom elektrickú jazdu bez výfukových emisií pri kratších cestách alebo výkonný hybridný režim, ktorý poskytuje neuveriteľnú úroveň terénnych schopností, užitočného zaťaženia i ťažnej kapacity. A vďaka systému Pro Power Onboard môžu majitelia modelu Ranger po prvýkrát celkom jednoducho napájať svoje pracovisko či táborisko.“
# # #
1 Oficiálne homologované údaje o dojazde, spotrebe paliva a emisiách CO2 budú zverejnené pred začiatkom predaja. V súlade s celosvetovo harmonizovaným skúšobným postupom pre ľahké vozidlá (WLTP). Plánovaný dojazd vyše 45 km je možné dosiahnuť s plne nabitou batériou – v závislosti od aktuálnej série a konfigurácie batérie. Skutočný dojazd sa môže líšiť kvôli rôznym faktorom (napr. poveternostné podmienky, štýl jazdy, profil trasy, stav vozidla, vek a stav lítiovo-iónovej batérie).
Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu na elektrinu podľa WLTP sa určujú v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) 715/2007 a (EÚ) 2017/1151 v platnom znení. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú porovnávať medzi rôznymi typmi vozidiel a rôznymi výrobcami. Rozsahy emisií CO2a spotreby paliva sa môžu líšiť podľa variantov vozidla, ktoré sú v ponuke na jednotlivých trhoch.
2 Maximálna hmotnosť ťahaného prívesu sa líši v závislosti od nákladu, konfigurácie vozidla, príslušenstva a počtu cestujúcich.
3 Maximálne užitočné zaťaženie sa líši v závislosti od príslušenstva a konfigurácie vozidla. Nosnosť konkrétneho vozidla nájdete na štítku na stĺpiku dverí.
4 Asistenčné systémy vodiča sú len doplnkom a nenahrávajú vodičovu pozornosť, úsudok a potrebu riadiť vozidlo. Nenahrádzajú bezpečnú jazdu. Podrobnosti a obmedzenia nájdete v používateľskej príručke.
5 Pred jazdou v teréne si vždy prečítajte používateľskú príručku, oboznámte sa s náročnosťou terénu a trate a použite vhodné bezpečnostné vybavenie.