Ford sa v roku 2016 vráti do Le Mans s úplne novým pretekárskym vozidlom Ford GT
12.06.2015 17:25
Spoločnosť Ford sa v roku 2016 vráti na francúzsky okruh Le Mans s úplne novým supervozidlom Ford GT, s ktorým bude súťažiť vo vytrvalostnej kategórii LM GTE Pro. Stane sa tak pri príležitosti 50. výročia celkového víťazstva značky Ford z roku 1966.
Úplne nový výrobný program spoločnosti Ford pre Majstrovstvá sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch a šampionát TUDOR United SportsCar Championship, kde budú súťažiť dva tímy a štyri vozidlá – pod vedením organizácie Chip Ganassi Racing with Felix Sabates.
Ford GT je ukážkou toho najlepšieho, čo americká automobilka dokáže ponúknuť v oblasti aerodynamiky a ľahkej konštrukcie z uhlíkových vlákien. Tieto kvality dopĺňa nový motor s dvojitým preplňovaním Ford EcoBoost V6 – doposiaľ najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor s technológiou EcoBoost.
Spoločnosť Ford dnes oznámila, že sa vracia na jedny z najprestížnejších automobilových pretekov vo svete so svojím novým pretekárskym vozidlom Ford GT. Pretekársky automobil vychádza z platformy úplne nového ultravysokovýkonného supervozidla, ktoré sa začne predávať na budúci rok.
Pretekárske vozidlo Ford GT bude od budúceho roka súťažiť na pretekoch 24 hodín Le Mans, ktoré mnohí označujú za Grand Prix vytrvalosti a efektívnosti. Pretekársky model Ford GT, ktorý predstavili dnes na slávnom francúzskom okruhu Le Mans, bude súťažiť vo vytrvalostnej triede Le Mans GT Endurance pre profesionálne tímy a jazdcov (LM GTE Pro).
Nové pretekárske vozidlo je ďalším dôkazom inovácií spoločnosti Ford a vychádza z úplne nového supervozidla Ford GT, ktoré automobilka predstavila v januári. Sériový aj pretekársky model prídu na trh v roku 2016 pri príležitosti 50. výročia víťazstva pretekárskych vozidiel Ford GT, ktoré sa na pretekoch 24 hodín Le Mans v roku 1966 umiestnili na prvom, druhom a treťom mieste. Svoje víťazstvo Ford zopakoval ešte v rokoch 1967, 1968 a 1969.
„Keď v 60. rokoch [minulého storočia] súťažilo v Le Mans vozidlo GT40, Henry Ford II. sa snažil dokázať, že značka Ford dokáže poraziť aj tých najlegendárnejších výrobcov automobilov pre vytrvalostné preteky,“ uviedol Bill Ford, predseda predstavenstva spoločnosti Ford Motor Company. „Stále sme mimoriadne hrdí na to, že sme vyhrali tieto kultové preteky štyri razy po sebe, a že nás dodnes poháňa duch, ktorý poháňal novátorstvo prvého modelu Ford GT.“
Nové pretekárske vozidlo Ford GT bude súťažiť v rámci kompletného rozpisu Majstrovstiev sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch a šampionátu TUSCC (TUDOR United SportsCar Championship) v roku 2016. Vo svojej súťažnej premiére sa predstaví v januári 2016 na pretekoch Rolex 24 na okruhu Daytona v americkom štáte Florida. Oba tímy spoločnosti Ford budú spadať pod taktovku organizácie Chip Ganassi Racing with Felix Sabates (CGRFS). Tímy oboch sérií chcú súťažiť v Le Mans so štyrmi vozidlami. Jazdci budú oznámení neskôr.
Úplne nové vozidlo Ford GT predstavuje vrcholný produkt novej skupiny Ford Performance, čo je divízia zameraná na prinášanie inovácií prostredníctvom výkonu.
Divízia Ford Performance je odhodlaná do roku 2020 priniesť na trh viac ako 12 nových výkonnostných vozidiel. Vďaka svojím odborným znalostiam v oblasti automobilových pretekov prispeje k zavádzaniu noviniek na špecializovaných výkonnostných modeloch a dieloch s cieľom rýchlejšie zopakovať použitie najnovších technológií, ktoré bude nakoniec možné aplikovať v celom sortimente vozidiel značky Ford.
Segment výkonnostných vozidiel je pre spoločnosť Ford rozrastajúcou sa sférou podnikania. Automobilka totiž reaguje na túžbu zákazníkov po vozidlách, ktoré ponúkajú výbornú spotrebu paliva, najmodernejšie technológie a skvelý zážitok z jazdy. Ponuku divízie Ford Performance tvoria modely Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R, Focus ST a Fiesta ST.
„Spoločnosť Ford sa v celosvetovom meradle stále zameriava na tri priority – zrýchľovať našu stratégiu One Ford, s nadšením prinášať vynikajúcu kvalitu produktov a podnecovať vznik inovácií v každej oblasti nášho podnikania,“ uviedol Mark Fields, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ford Motor Company. „Spojením týchto troch aspektov vznikol aj nový Ford GT. Z našej bohatej histórie v oblasti motoristického športu tiež vieme, že konkurencia svetovej úrovne je skvelým inkubátorom pre ďalšiu inováciu produktov.“
Pretekárske vozidlo Ford GT prináša viacero noviniek, o ktorých je automobilka presvedčená, že nielen zvýšia jeho konkurencieschopnosť v kategórii LM GTE Pro, ale v konečnom dôsledku budú na osoh aj každému vozidlu v sortimente spoločnosti Ford. Patrí k nim špičková aerodynamika, ktorá zabezpečuje vynikajúcu úroveň prítlaku kvôli lepšej stabilite s minimálnym aerodynamickým odporom, moderné odľahčené kompozitné materiály s uhlíkovým vláknom, ktoré zabezpečuje mimoriadne tuhý, no pritom ľahký podvozok, a tiež výkonnosť a efektívnosť technológie EcoBoost.
„Pri vývoji modelu Ford GT sme od samého začiatku chceli vytvoriť auto, ktoré bude mať všetko, čo treba, aby vrátilo značku Ford do sveta pretekov GT,“ uviedol Raj Nair, technický riaditeľ a viceprezident spoločnosti Ford Motor Company pre globálny vývoj produktov. „Sme presvedčení, že pokrok dosiahnutý s modelom Ford GT v oblasti aerodynamiky, ľahkej konštrukcie a výkonnosti technológie EcoBoost prispeje k tomu, aby na svetovej scéne dokázalo opäť súťažiť neprekonateľné pretekárske vozidlo.“
Spolu s automobilkou Ford na projekte spolupracujú: Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo a CGRFS. Pretekárske vozidlo prešlo rozsiahlymi konštrukčnými úpravami a testovaním v spoločnostiach Ford a Multimatic. Organizácia CGRFS prispela k vývoju a Roush Yates pomáha pri vývoji 3,5-litrového motora EcoBoost V6 – doposiaľ najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného motora s technológiou EcoBoost.
Šesťvalcový vidlicový motor EcoBoost s objemom 3,5 litra mal premiéru na šampionáte TUDOR United SportsCar Championship v roku 2014. Odvtedy si spoločnosť Ford, spolu s CGRFS, odniesla významné celkové víťazstvá na pretekoch 12 hodín Sebring a Rolex 24 na floridskom okruhu Daytona. Okrem veľkých úspechov športových vozidiel dosiahli pretekárske tímy Ganassi významné víťazstvá na pretekoch Daytona 500, Brickyard 400 a Indianapolis 500.
„Vyhrali sme už rôzne preteky a šampionáty, ale ešte nikdy sme neviedli tím na Le Mans,“ uviedol majiteľ tímu Chip Ganassi. „Keď sme dostali príležitosť súťažiť s úplne novým modelom Ford GT na najväčšej svetovej scéne športových automobilov, a navyše pri príležitosti 50. výročia jedného z najvychýrenejších víťazstiev v pretekárskych dejinách, ako by mohol nejaký pretekársky tím nechcieť byť toho súčasťou? Či to bude výzva? Bez najmenších pochýb. No nemohli sme mať lepšieho partnera, než je Ford.“