Frajerský diablik
01.10.2016 18:20
Muzikálový herec a spevák Patrik Vyskočil sa vyšantil na športovom kabriolete Mini Cooper JCW Cabrio. Jeho dojmy a všeličo iné z auto-moto sveta sa dočítate v našom rozhovore...
Patrik, odpremiérovali ste muzikál IAGO na Novej scéne od Janka Ledeckého. Ako sa vám pracovalo s americkým režisérom Johansonom?
S panom Johansonom spolupracujem už druhýkrát a bol som veľmi spokojný. Je to profesionál, ktorý žije divadlom a je to cítiť na jeho práci. IAGO sme skúšali iba jeden mesiac, ale o to intezívnejšie. Verím, že toto predstavenie nadchne aj našich divákov.
Spevácka súťaž Tvoja tvár znie povedome je momentálne snáď najsledovanejšia aj vďaka vašim výkonom, kde excelelujete spevácky, tanečne, ale aj ako šoumen. Nemáte pocit, že začínate popularitou strácať svoje súkromie?
Zatiaľ je to v pohodovom režime, všímajú si ma naokolo, ale nie až tak, že by sa za mnou otáčali na každom rohu. Mám rád svojich fanúšikov, ale chránim si svoje súkromie a takto by to mohlo zostať. Veď čas ukáže...
Veľa vašich priaznivcov netuší, že okrem režijných skúseností sa venujete aj svojej hudbe?
Práve mám kľudovú fázu a teraz minimálne pol roka sa budem venovať hudbe, ktorá je mojim koníčkom. Som rocker, ale mám rád pop a všetko by som chcel skĺbiť dokopy, tak uvidíme. Je to taký môj žáner. No a onedlho budem režírovať vianočný koncert v divadle Nová scéna, ktorý bol minulý rok veľmi úspešný.
Ako mladý chalan ste si urobili vodičák, ale kde ste naberali jazdné skúsenosti? Doma alebo v Bratislave?
Na to, že som z dedinky pri Leviciach, tak sa mi autoškola v Bratislave robila dosť ťažko, lebo je tu dosť hektická premávka. Bratislaváci jazdia ako doma, no každý kto sem príde sa musí chvíľu zorientovať a potom sa zaradí štýlom ako sa kde jazdí. Myslím, že to platí aj v mojom prípade. Po absolvovaní vodičáku som išiel k rodičom trénovať na ich Citroene C4 a neskôr som si kúpil Hyundai i30, ktorý mám doteraz.
Kam väčšinou smerujú vaše kroky na cestách?
Mám rôznorodé cesty autom či už z divadla do dabingu alebo niekde inde, naposledy sme mali po Slovensku turné s Atlantídou. No a musel som otočiť Košice – Ba a opačne kvôli natáčaniu Tvoja tvár znie povedome, tak som najazdil dosť veľa kilometrov, ale cesty som si užíval. Mám to rád, keď jazdím sám, pustím si muziku, relaxujem a užívam si jazdu. Nestalo sa mi ešte, že by som bol unavený alebo mal problémy s mikrospánkom.
Viete záhadne unikať policajtom alebo sem tam sa pritrafí, že platíte pokuty?
Niekedy sa nedá uniknúť a platím a to hlavne kvôli parkovaniu, keď nestihnem poslať ďaľšiu smsku. Sem tam prekročím rýchlosť, ale to býva veľmi zriedkavo, väčšinou na dlhých trasách, keď sa započúvam do hudby a ručička na tachometri mi unikne kam nemá. Ešte si pamätám, že ma policajti zastavili večer na Donovaloch, keď som išiel spievať do Tatier s Romankou Van Dangovou a dali mi fúkať. Všetko bolo ok a dokonca som nemal žiadnu nehodu.
Zažili ste iné jazdenie a dopravu ako je zvykom u nás?
V Izraeli je každé jedno auto obúchané z každej strany a nič s tým nerobia, lebo im to nevadí. Doprava je divokejšia, stále trúbia, ale sú k sebe milí, ohľaduplnejší a žiadnu nehodu som tam nevidel. Žiadna agresivita a v Španielsku to bolo podobné. Žiadny stres na cestách iba pohoda.
U nás taká pohoda nie je, keď je sa dostanete do varu mestskej bratislavskej premávky. Čo vás hneď vytočí, na čo nemáte nervy?
Vyblikávajúcich a vytrubujúcich vodičov na diaľnici a nedaj bože, ak sa náhodou zabudne te vľavo, tak už je zle! V sekunde sa mňa tlačil čierny Range Rover a išiel ma zmiesť z cesty. Gestom som mu ukázal, čo si myslím a on ma predbehol, spomalil až zabrzdil. Potom som zatrúbil, prestalo ho to baviť a nechal ma na pokoji. Zbytočné zastrašovanie, ktoré mohlo dopadnúť zle.
No a čo tie krajšie polovičky na cestách. Vedia vám znepríjemniť či spríjemniť, to že sa vyskytujú v premávke?
Ženy ak nie sú v strese a užívajú si šoférovanie, tak to je ok. Horšie je to s tými, ktoré sú nalepené na volante, nie sú poriadne opreté o sedadlo a vtedy nastáva malá hrozba. Neviem si dobre predstaviť, ak by mala nejakú kolíziu ako by to dopadlo. Treba byť uvoľnený a nie sedieť v kŕči.
Leto nám skončilo, ale slnečná jeseň nám dovolila zložiť strechu na britskej imidžovke Mini Cooper JCW Cabrio v športovej verzii S a verím, že zvuk dvojlitrového benzínového štvorvalca vás nenechal chladným...čo vy na to Patrik?
Veru bolo mi až horúco! Na takom športovom kabriu jazdím prvýkrát a mám pocit, že nechcem, aby skončilo leto...aj na okruh by som s ním išiel, pretože má adrenalínové čaro. Úchvatný dizajn a pri tom si zachováva typické „miničkové tvary a línie.“ V interiéri mi to pripadalo ako v kokpite lietadla, veľký kruhový displej a hneď ako som si sadol, som sa zamiloval...červeno čierny interiér bol so mnou zladený.. aká náhoda! Páčil sa mi športový posed s dobrým volantom do ruky a prekvapilo ma dosť miesta pre dlháňov ako som ja. Trošku som bol zmätený, že nápisy na radiacej páke pri jasnom slnku boli málo viditeľné, tak by som volil skôr červenú ako žltú farbu. Dostalo ma výborné audio, aj keď strecha je stiahnutá dolu, tak to má úžasné basy a celkový zvuk je perfektný. Podraďovanie a brzdenie motorom v športovom režime z vyšších otáčok a následné „prdenie“z výfukov malo neskutočnú zvukovú kulisu! Testovaný model je určený mladým, nespútaným ľuďom, čo milujú adrenalín a slobodu...a všetkým, ktorí auto neriešia len ako dopravný prostriedok. Tento malý frajerský diablik si každého opantá a keď nevieš čo máš očakávať, tak ťa zrazu prekvapí neskutočným pekelným adrenalínom!
Text a foto: Alena Chorvátová